Nénmacil Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Etter mye frem og tilbake nå har jeg testet en del overklokkings programmer for NVIDIA baserte skjermkort. Jeg har blant annet funnet ut at NVmax v4.02 ikke fungerer med NVIDIA Detonator FX v44.03. PowerStrip er også et program jeg har testet, men programmet er ikke gratis, og har derfor en irriterenes pop-up ved oppstart. Jeg har også brukt EXPERTool litt, men dette programmet har veldig dårlig overklokkings funksjonalitet. Derfor lurer jeg nå på hvilket program dere vil anbefale og brukt til overklokking av NVIDIA baserte skjermkort. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 brukte selv powerstrip tilbake med nvidia(still do ) men ette annet alternativ kan vere riva tuner, finner det inne på guru3d Lenke til kommentar
*MIB*Viking Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Du kan laste ned en liten programsnutt (jeg husker IKKE navnet) der du kan slå av slike programmer i oppstarten, jeg bruker det selv og powerstrip spretter ikke opp :-) Lenke til kommentar
CFD Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Jeg bruker fortsatt powerstrip og det med god grunn. Man kan sette sin egen refreshrate og stille hastighet på kortet mens man spiller. GÅr det litt sent så bare klikker man på en knapp og kortet speeder opp. Finnes mange andre programmer som man kan overklokke med og rivatuner er jo et godt eksempel (har det også. For presett til diverse bencmarkprogrammerspill) Coolbits er jo Nvidia`s sitt eget alternativ. Da overklokker du ifra Nvidia instillingene dine Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 21. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2003 Joda, jeg vet om disse programmene.. men det har seg slik at jeg ikke får brukt Coolbits, det kan godt hende jeg må gjøre noen instillinger i registeret eller noe lignende for å få det til å fungere, men det gidder jeg ikke. I stedet valgte jeg å bruke RivaTuner som jeg er godt fornøyd med. Takker for alle svar Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 men det har seg slik at jeg ikke får brukt Coolbits, det kan godt hende jeg må gjøre noen instillinger i registeret eller noe lignende for å få det til å fungere, nå er ikke coolbits noe program, det er en registy-key som legger inn noen verdier i registyet(du trenger bare og kjøre fila, ikke sette opp noe manuellt). så sår du opp nye sider under skjermegenskaper->instillinger->avangsert->GeForce XXXXX Coolbits har fungert på alle Det4x.xx drivere jeg har testet. Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 bruker selv rivatuner og powerstrip Lenke til kommentar
Mala Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Du kan laste ned en liten programsnutt (jeg husker IKKE navnet) der du kan slå av slike programmer i oppstarten, jeg bruker det selv og powerstrip spretter ikke opp :-) om du søker på kazza etc, så finne du ofte crack til divesre programmer som fjerner disse pop ups. husk bare at det er en viss risiko for at du kan få virus..men har du ett godt oppdatert virus prorgam så er ikkje dette noen fare Lenke til kommentar
It's me Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 bruker selv rivatuner og powerstrip Skjønner ikke hvorfor folk gidder å bruke de programmene. Kommer ikke høyere enn 405mhz på core fordi programmene ikke godtar mer, ikke fordi kortet stopper. Er det ingen programmer for skikkelige overklokkere? Lengter etter å presse skjermkortet mitt lenger. Lenke til kommentar
bassmania Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Vis du VIRKLIG vil overklokke og presse kortet ditt til det ytterste så får du bytte vifte emd en kombo en, og ta legge noen kjøle ribber på den, og OVERKLOKKE den den groteskt. F.eks, kortet skal ca sånn ut, Men det er vis du vil klikke helt, jeg bruker Powerstrip og får ca 6000 i 3dmark03. 5974 for å være nøyaktig. og det mener jeg er nok.... Lenke til kommentar
*MIB*Viking Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Jeg kjører Ad-aware 6.0- build 182 og Norton Internet Security ALLTID oppdatert :-) Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 22. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2003 Hei Når det gjelder kjøling så er det ikke noe problem, jeg har ett Gainward GeForce3 Ti200 kort med Zalman VGA heatpipe samt en 80x80 mm kabinettvifte jeg har festet på heatpipe'n. Dette gir en veldig effektiv og stillegående kjøling. Når det gjelder å bruke kazza, så vil jeg heller bruke andre fildelingsprogrammer med mindre spyware i. Selfølgelig kjører jeg anti-virus prgram, anti-trojan program og anti spyware program, men det jeg ville fram til er at jeg ikke liker dette programmet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå