Gå til innhold

Min tur - rød ring og fryst skjerm

Anbefalte innlegg

Hei!

Da har det skjedd meg også. Da jeg skrudde på Xboxen i kveld frøs bildet etter kort tid og ringen lyser rødt. Regner med dette er en av de vanlige feilene, er det dette man kaller red ring of death?

Uansett. Hvordan går jeg fram på raskest og enklest måte for så snart som mulig sitte igjen med en Xbox 360 som fungerer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trodde det problemet var ute av verden, men neida.

Du kan ringe kundeservice hos Microsoft og få DHL til å sende deg en likpose så henter de den for deg :)

Det trodde ærlig talt jeg også. Den er også av det nyere sortimentet som skulle slippe unna RROD. Kjøpte den da det første Mass Effect kom ut. Den var fryktelig varm der bak hvor luftinga skjer, så jeg tenker at viftene rett og slett har blitt fylt med støv. Menmen, åpne den skal man ikke.

For enkelhets skyld, du har ikke tilfeldigvis nummeret til MS?

Lenke til kommentar

RROD er ikke problemet, det er antallet ødelagte maskiner som er problemet. Per dags dato fins det ingen konsollmerker som har 0% feilrate, så det vil alltid være noen som får RROD, YLOD eller problemer med Wii'en sin. Man kan altså ikke avkrefte eller bekrefte at problemet fortsatt er til stede når noen får RROD. Spesielt når konsollen ble kjøpt i 2007.

Selv tipper jeg at feilraten til 360 har gått ned, men ikke så mye at den når ned til PS3(10%).

Til trådstarteren: Aller først vil jeg anbefale deg å ta ut og inn ledningene og slå på konsollen. Dersom det ikke funker så kan du prøve å ta ut harddisken og slå på konsollen på nytt.

Lenke til kommentar

Hei!

Da har det skjedd meg også. Da jeg skrudde på Xboxen i kveld frøs bildet etter kort tid og ringen lyser rødt. Regner med dette er en av de vanlige feilene, er det dette man kaller red ring of death?

Uansett. Hvordan går jeg fram på raskest og enklest måte for så snart som mulig sitte igjen med en Xbox 360 som fungerer?

her har du et bilde med de fire røde feilene http://en.wikipedia.org/wiki/File:Xbox_360_Error_codes.svg

Endret av airstreetfish
Lenke til kommentar

Vel ja, det stemmer nok at det alltid vil være en viss feilrat. Etter snart tre år kan man vente seg noe slitasje, det er tross alt første gang jeg opplever problemer av noe slag. Xbox 360 er ingen evighetsmaskin, det har heller aldri MS prøvd å kalle den. Til sammenligning har jeg måttet bytte MP3-spiller annenhvert år siden de ble funnet opp. Det samme gjelder f.eks. mobiltelefoner og støvsugere. Elektronikk varer ikke evig, så i bunn og grunn er jeg fornøyd med omtrent tre år med feilfri 360. Spesielt når Microsoft har såpass bra kundeservice som jeg hører rykter om.

Prøver ledning- og harddiskopplegget. Problemet nå er at strømledningen sitter forbanna hardt fast. Har to sånne klemmeknapper på sia for å ta den ut, men den rikker seg jo ikke! Har ikke vært ute siden den ble plugga inn i 2007. Hva gjør jeg? Har på følelsen at maktbruk ikke er tingen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...