Captain Slow Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 (endret) Hei alle sammen. Som emnetittel sier, så er jeg på jakt etter et brukbart headset med mikrofon, til PS3 så klart. Det trenger ikke være trådløst, ikke koste sånn alt for mye over 500,- og gi god lyd, og en god mikrofon. All hjelp og tips tas imot med stor takknemlighet. Har sett litt på dette: Ear force PX21, men finner ikke så mye info om utsalgssteder i Norge og pris. http://www.turtlebeach.com/products/efp21/home.aspx Magnus. Endret 8. mars 2010 av Magnus. Lenke til kommentar
ZERO6237 Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Steelseries 5H v2 Headset den har jeg, et av de beste headsetene jeg har hatt. Men dog ingen bass. Lenke til kommentar
Woland Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Steelseries 5H v2 Headset den har jeg, et av de beste headsetene jeg har hatt. Men dog ingen bass. Har det samme, det har og mange kjente. Er veldig bra. Lenke til kommentar
Captain Slow Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 Hmmm. Tusen takk for tipset. Jeg skal bruke det til bf bc2 og lyd er viktig. Lenke til kommentar
Narishma Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 synes egentlig ikke headsett er så veldig "nyttig" i bc2. Jeg kjøpte Turtlebeach X41(jeg spiller på xbox vanligvis ja!) for å bruke dem til MW2, der kommer sorround godt til nytte når du kan høre hvor skudd og folk som løper rundt ett hjørne osv. Også kalt Soundwhoreing av noen Er ikke noe slik nytte i BC2, er ALT for mye eksplosjoner og bråk til at du greier å høre hvor skudd kommer fra og folk som løper. Men blir ganske bra lyd da! Men siden de går på batterier så bruker jeg heller lyden på tven for å spare på batterier Lenke til kommentar
Captain Slow Skrevet 9. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2010 Ingen som har flere tips. Merker dere et skikkelig savn når bassen ikke er der? Noen som har prøvd det på BF BC2? Lenke til kommentar
BoardkilL Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 (endret) Ingen som har flere tips. Merker dere et skikkelig savn når bassen ikke er der? Noen som har prøvd det på BF BC2? Jeg har merket meg at SteelSeries 5H trekkes frem i slike tråder. Jeg har hatt dette en god stund, men har gitt det bort nå. Jeg har også testet en rekke andre spill- og musikkheadset (har vel godt over 10 sett i prisklasse fra 250 til et stykke over 3 500 kroner liggende hjemme). SteelSeries 5H er ikke et jeg ville anbefalt. Lyden er spak og spinkel, bassen nærmest totalt fraværende og i det hele tatt skuffende. Komforten er imidlertid svært god, og den skjulte, uttrekkbare mikrofonen er smart. Det hjelper så klart lite når det skorter så ettertrykkelig på lydkvaliteten. Da er for eksempel SteelSeries Siberia v2 et langt bedre alternativ. Du får det fra rett over 500 kroner på nettet, og det er det verdt. Har du råd til å gå litt opp i pris kan du jo for eksempel få Razer Barracuda HP-1 med 5.1-lyd til mellom 600 og 700 kroner. Det har så vidt jeg husker fire eller fem elementer i hver klokke som er vinklet slik at du får "ekte" surround i hodetelefonene. Jeg har testet flere sett med ekte 5.1, og Razer Barracuda HP-1 er blant de bedre. Det fungerer mye bedre i skytespill enn et vanlig stereosett. Det ligger en haug med hodetelefontester jeg har skrevet på PC World sine nettsider. Endret 9. mars 2010 av BoardkilL Lenke til kommentar
Captain Slow Skrevet 9. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2010 Tusen takk for et utfyllende svar. Hvordan fungerer de med PS3? Lenke til kommentar
BoardkilL Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Siberia v2 er et helt normalt stereoheadset, og vil fungere som et hvilket som helst annet. Razer-settet har en god bunke minijack-plugger (center/sub, front og rear), så med dem er det en fordel at man har en eller annen dings (forsterker, eksternt lydkort, omformer) mellom PS3-en og headsetet. Hvis du har en pc med optisk inngang kan den for eksempel fungere som splitter for lyden. Evt om du har en surround-forsterker. Lenke til kommentar
Captain Slow Skrevet 10. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2010 (endret) Nå tror jeg at jeg har bestemt meg for Siberia V2. Når jeg faktisk får kjøpt det er litt mer usikkert. Så du ga det terningkast 4. Og da er det vel ikke dårlig? Prisen var heller ikke så gale. Hvordan er lyden på mikrofonen, fant ikke noe skikkelig i anmeldelsen din om akkurat det. OG er det noen av dere som har noe erfaring med www.amentio.no? Det var billigst der, rett og slett. Endret 10. mars 2010 av Magnus. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Bare pass godt på Siberia headsettet. når det kun var Icemat, så husket jeg at det gikk noen slike, til CS. Plastikken som holder stroppen er veldig sprø. Amentio.no er en seriøs side, med rask levering, og gode priser. Lenke til kommentar
BoardkilL Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 En firer er på ingen måte dårlig nei. Vi bruker, i likhet med Gamer.no, hele karakterskalaen. Mikrofonen er helt grei. Den gir kurant, ren lyd. Det er stort sett ikke der den største forskjellen på hodesett ligger. Selv om jeg har vært borti sett med dårlige mikrofoner og sett med eksepsjonelt gode mikrofoner, men da snakker vi om sett i hver sin ende av prisskalaen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå