Gå til innhold

Xbox controllere synker ikke med Xbox 360. Kjøpe ny xbox?!?

Anbefalte innlegg

hei!

Jeg får ikke synket mine controllere med xbox360 :cry:

Den bare "spinner" hele tiden.. :(

Fikk følgene fra brukerstøtte på xbox.com...

"Trykk Xbox Guide-knappen (den runde knappen med det grønne krysset, plassert i midten av) og hold den nede til kontrollen slåes på.

1. Sjekk at din Xbox 360-konsoll er slått på.

2. Press Connect-knappen på din Xbox 360-konsoll og slipp den ( Connect-knappen er den lille, runde knappen ved siden av CD-skuffen foran på konsollen). Lysene på lysringen som omkranser på- og av-knappen skal nå spinne.

3. Press deretter Connect-knappen på kontrollen, og slipp den. Connect-knappen er plassert på forsiden av kontrollen (den er veldig liten.) Lysringen på kontrollen skal nå spinne.

4. Etter at lysringen på både Xbox 360-konsollen og kontrollen er ferdig med å spinne, vil kontrollen bli koblet til. Den lysende kvadranten på lysringen indikerer kontrollens plassering."

Dette hjalp 1gang, men nå vil den ikke synke igjen :hmm:

Ringte xbox support idag, men der fikk jeg det eneste svaret "får du ikke synket controllerne til xboxen, må du kjøpe ny xbox360" hmz? hva?!?

Stemmer at det er bare 1år garanti på xboxen?

Xboxen virker innimellom nå, kansje 1gang om dagen, vist jeg prøver 5-6 ganger tenker jeg...

Har lest at jeg må bytte RF Board for og få ordnet dette, stemmer dette?

Har lånt en defekt xbox av en kamerat (bannet) tenkte og bruke rf boarden fra den, men jeg tenkte og spørre dere først...

Så håper på noen raske svar/tips! :)

Endret av haze
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er 3 års garanti for E74 og RROD. Reklamasjonsretten er på fem år, men då er det ikkje MS sitt ansvar, det må du ta opp med selgar (Elkjøp, Expert, Gamestop, whatever).

Ville ha prøvd med ein annan kontroll, ja, før du avskriver heile boksen. Dersom den ikkje fungerar heller tar du kontakt med MS om garanti. Om dei er vanskelege (trur det berre er eit års garanti på generelle feil), benyttar du deg av reklamasjonsretten hos selgar :)

Lenke til kommentar

Takk for raske svar!

Har prøvd med 3 kontrollere, ingen fungerer. (disse fungerer på en annen xbox...)

Mener jeg leste på xbox.com et det er 1år reklamasjon på boxen.

Som sakt ringte jeg xbox support idag, og der var det absolutt ingen hjelp og få, eneste han dusten sa der, at jeg måtte nok kjøpe helt ny xbox..hmz...

Tenkte og prøve

Har lånt en defekt (bannet) xbox fra en kamerat, tenkte jeg kunne bruke rf modulen derfra....

Jeg kjøpt boxen på Elkjøp i nov 2008, så garantien har nok utgått på den :(

Lenke til kommentar

I Norge er det lovfestet reklamasjonsrett, og denne gjelder enda (usikker på om det er 2 eller 5 år på xbox). Ta med xboxen til Elkjøp, så fikser de problemet på en eller annen måte. Husk backup av HDD i tilfelle du får ny xbox.

Lenke til kommentar

Garantien er kanskje gått ut, reklamasjonsretten er fortsatt på fem år. Bruk den! Ta kontakt med Elkjøp :)

Backup av HDD er sikkert lurt, sjølv om du kanskje kan komme unna med å kun levere inne Xbox utan HDD.

Lenke til kommentar

Garantien er kanskje gått ut, reklamasjonsretten er fortsatt på fem år. Bruk den! Ta kontakt med Elkjøp :)

Backup av HDD er sikkert lurt, sjølv om du kanskje kan komme unna med å kun levere inne Xbox utan HDD.

Oki... da tar jeg en tur til Elkjøp imorgen, før jeg gjør noe annet.. ;)

Men.. hvordan tar jeg backup av hdd på xboxen da?

Lenke til kommentar

Vel, det er vel stort sett game saves som er det viktigaste, alt anna kan du laste ned/installere igjen. Eit minnekort er det klart enklaste, då kan du ha profilen og game saves på det. Det største problemet er kanskje å få tak i noko sånt. Ebay er sikkert ein mulighet, men du trenger det vel sikkert ASAP :p QXL?

Lenke til kommentar

Vel, det er vel stort sett game saves som er det viktigaste, alt anna kan du laste ned/installere igjen. Eit minnekort er det klart enklaste, då kan du ha profilen og game saves på det. Det største problemet er kanskje å få tak i noko sånt. Ebay er sikkert ein mulighet, men du trenger det vel sikkert ASAP :p QXL?

Minnekort? Hva slaks minnekort? Hvordan kopierer jeg over til dette minnekortet da? Fant denne guiden.... virker greit.. men.. har ikke så små skrutrekkere da men... :(

Lenke til kommentar

Du kan demontere den og gjere det ja, men då risikerar du at garantien ryker (er eit sånt sikkerhetsklistremerke over ein skruen). Du treng Torx 8 og 10 (trur eg) til dei skruane om du velger å koble disken til PC. Om du har eit veldig lite flatt skrujern kan det kanskje passe også, men lett for å øydelegge det om skruane sit godt fast.

Minnekort, som i Microsoft Xbox 360 Memory Unit: http://www.xbox.com/nb-NO/hardware/x/xbox360memoryunit512mb/.

Men høyr no med Elkjøp først, ikkje sikkert at du treng å levere inn harddisken :)

Lenke til kommentar

Du kan demontere den og gjere det ja, men då risikerar du at garantien ryker (er eit sånt sikkerhetsklistremerke over ein skruen). Du treng Torx 8 og 10 (trur eg) til dei skruane om du velger å koble disken til PC. Om du har eit veldig lite flatt skrujern kan det kanskje passe også, men lett for å øydelegge det om skruane sit godt fast.

Minnekort, som i Microsoft Xbox 360 Memory Unit: http://www.xbox.com/nb-NO/hardware/x/xbox360memoryunit512mb/.

Men høyr no med Elkjøp først, ikkje sikkert at du treng å levere inn harddisken :)

Ingen klistermerke over noen skruer på hardisken her...

Garantien min har gått ut...

Ah.. sånn minnekort ja.... Mye trenger jeg for savegames etc da?

Testa boxen inatt + akuratt nå.. (synke controllere og xboxen) og nå funker den helt fint igjen..... hmz!!

Noen dager funker den kansje 1 av 10 ganger...

Andre dager funker den helt fint.... (som idag)

Så da risikerer jeg vel, og levere den inn... og få svar tilbake.. "ikke noe feil her..."

hmm.. arghz! ;(

Endret av haze
Lenke til kommentar

jeg fikk RROD for ca 30 min sia. sjekka garantien og den gikk nå så klart ut i februar. men reklamsjon på en xbox i norge er på 5 år. ringte på gamestop der jeg kjøpte den og dem ba meg ta kontakt med microsoft.

men gratis reperasjon skal jeg ha samme ka. for norges lover er norges lover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...