Supermann Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Hei er det noen som kan hjelpe meg med følgende 1 stk 8mbit NGT linje skal deles mot 7 leiligheter 4 stk hybler med 1 mbit (disse skal max kunne overføre dette inn) 3 stk leiligheter med 1,33 mbit Først lar dette seg gjøre og eventuelt hva trenger jeg av utstyr Er villig til å invistere i noe utstyr for å få dette til, eventuelt n server eller noe Alle tips mottas med takk! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Hei er det noen som kan hjelpe meg med følgende 1 stk 8mbit NGT linje skal deles mot 7 leiligheter 4 stk hybler med 1 mbit (disse skal max kunne overføre dette inn) 3 stk leiligheter med 1,33 mbit Først lar dette seg gjøre og eventuelt hva trenger jeg av utstyr Er villig til å invistere i noe utstyr for å få dette til, eventuelt n server eller noe Alle tips mottas med takk! Det billigste er og innstallere Clarkconnect på en gammel P200 og bruke modulen som gjør at du kan begrense båndbredde i forhold til IP. den er også en utmerket brannvegg og router. Lenke til kommentar
chma Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 håper du bor nærme nok sentralen til at de kan levere noenlunde stabilt 8mbit. Billigste er nok det agvg foreslå og det beste pga båndbreddebegrensning, det abseloutt enkleste hadde jo vært en switch og bare koblet til, men da er det lett at en stjeler all båndbredde til fildeling etc. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Dette er vel ulovlig, er det ikke? Sier ikke NGT at linjen kun skal brukes i én husstand, mao. én leilighet? Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Prøv å finne noe som gjør at man kan bruke ledig båndbredde i tillegg da, er litt surt å sløse 7 mbit hvis man sitter alene på linja Lenke til kommentar
Supermann Skrevet 21. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2003 Takker for hjelpen agvg og for de andre tipsene, skal sjekke med NGT om dette med deling Lenke til kommentar
Octavian Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 (har samme problemet selv). joda nextgentell tilater dette, snakka med de selv, og hu sa da at hun gjør det selv også. ang. ClarkConnect, vilken version av proggrammet skal man bruke da? (me noob) Lenke til kommentar
Calm Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 (har samme problemet selv). joda nextgentell tilater dette, snakka med de selv, og hu sa da at hun gjør det selv også.ang. ClarkConnect, vilken version av proggrammet skal man bruke da? (me noob) ClarkConnect er etter det jeg har forstått en egen linuxdistribusjon, som tjener til formål som router, proxy, firewall, etc, men som på ingen måte er noe desktop OS... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå