Gå til innhold

Evig liv

sfenne

Anbefalte innlegg

Et spørsmål som har suset rundt i hodet mitt en stund nå.

Hvorfor kan ikke forskere forske på evig liv, et liv med databrikker eller noe lignende?

Istedet finner man jo ut av man får kreft av epler og bananer og all mulig slags dritt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er unaturlig at vi skal leve evig. Døden er det mest naturlige som finnes, og det er takket være den at vi er her idag. Menigen med alt liv er enkelt: Formere seg, spre genene videre, sikre artens overlevelse. Dette gjelder alle livsformer; Dyr, bakterier, mennesker osv. Det eneste som skiller oss fra de enkleste mikrobene, er hvordan vi er tilpasset miljøet.

For å komme tilbake til "evig liv", så er "nøkkelen" til evig liv muligens å "fjerne" cellenes selvmordsorganell, slik at cellene ikke tar selvmord etter at de har delt seg et visst antall ganger. Men hva står vi igjen med da? En kreftcelle....

Lenke til kommentar
det finnes mange forskere somn forsker på alderdom ..

og de sier de ikke er så langt fra å knekke gåten ..

altså snart så vil vi kunne senge aldringen !

altså .. vi kan leve lenger!

eller bare se yngre ut ..

Genene er funnet forlengst, men tro aldri at dette blir

tilgjengelig for hvermansen. Det kan du bare drømme om.

Dette holder de nok tilbake for fulle mugger når det gjelder allmennheten.

Hvis noen får muligheten, blir det bare et fåtall utvalgte

amrikanere i det "gode selskap".

Lenke til kommentar

ja det blir nok som du sier det har du penger har du lov :grumpy:

Lenke til kommentar

Jau, såg noko greier på Discovery ei tid tilbake, noko med at dei kunne senke den genetiske klokka på nokre organismar, og at kanskje i framtida, det same kunne verte gjort med mennesker.

Bivirkingar er at ein vil leve eit "sakte liv"....sakte bevegelsar, oppfatning osv....

Tenk om dei gjorde det den andre vegen, menneske med superkrefter som døyr etter 25år f.eks....framtidas atletar?

Sjølv er eg nøgd med ting slik dei er...eg vil iallefall trur at noko av "livsgneista" forsvinn etter 160 år ++...t.o.m folk på 80år snakkar om kor "lei dei er av livet", "skal bli godt å døy" osv....(ok, den siste var vel litt drøy)

Lenke til kommentar
Jau, såg noko greier på Discovery ei tid tilbake, noko med at dei kunne senke den genetiske klokka på nokre organismar, og at kanskje i framtida, det same kunne verte gjort med mennesker.

Bivirkingar er at ein vil leve eit "sakte liv"....sakte bevegelsar, oppfatning osv....

Tenk om dei gjorde det den andre vegen, menneske med superkrefter som døyr etter 25år f.eks....framtidas atletar?

Kan det stemme da?

Du har jo en sykdom som gjør at noen eldes mye fortere enn normalt. Husker ikke hva sykdommen heter, men bortsett fra utseende så er jo ikke de som er rammet av sykdommen noe annerledes enn andre mennesker.

Lenke til kommentar

Sjølv er eg nøgd med ting slik dei er...eg vil iallefall trur at noko av "livsgneista" forsvinn etter 160 år ++...t.o.m folk på 80år snakkar om kor "lei dei er av livet", "skal bli godt å døy" osv....(ok, den siste var vel litt drøy)

Det tror jeg du kan ha rett i. Selv om det virker sånn nå når vi er unge at livet skulle fortsette veldig lenge, kan det bli helt annerledes når vi blir gamle.

Du bli jo lei av noe hele tiden. Først blir du lei av å leke, så blir du lei av lese tegneserier, så blir du lei av ungdomsklubben osv osv. Til slutt blir du sikkert lei av alt :shrug:

Lenke til kommentar

vi kan max lave 5 000 000 000 år til, da sier sola shhhooommp og eser ut og gjøre alle de indre planetene ubeborlige.

og det at 80 sier de er lei av livet er velig invidulet, noen mennseker henger seg når de er 14 andre når de er 30 men det finnes 90 åringer som vill kjempe for hare livet får å få leve lengre, det kommer helt an på hvor godt livet ditt er og har vert..

Lenke til kommentar
vi kan max lave 5 000 000 000 år til, da sier sola shhhooommp og eser ut og gjøre alle de indre planetene ubeborlige.

Dersom me framleis lev her ja, noko eg tvilar på mesteparten av oss kjem til og gjere, innan den tid vil menneske ha utvikla seg til det ugjennkjennelege, om ikkje me har vortne utrydda av ein asteroide, og ein ny rase har oppstått, noko som ikkje er umogleg iløpet av 5 milliardar år.

Tippar mesteparten av "oss" vil vere spreidd utover melkevegen om ikkje lengre innan den tid...

5 milliardar år er ikkje akkuratt imorgon...og ifølge Discovery (jau, ser mykje på det, heia Discovery) so vil me kunne bu på jorda i minst 5 milliardar år til før sola "sprengjer"...

Selfølgeleg finnst det 80-90åringar som vil leve lengre og som har ein enorm livsglød, er jo det som held mange av dei friske, men no snakkar eg om fleirtalet, folk som er 90år gamle har stort sett, vil eg tru, ikkje same "gløden" som dei som er 18år gamle og har eit forhåpentlegvis langt liv foran seg. Naturen har utvikla seg slik, "fleirtalet" vert lei av å leve etter eit visst antall år, hadde "fleirtalet" ikkje vorten lei, hadde me utvikla oss til og leva lengre...utviklingslæra. Slik eg ser det, er me på god veg til å leve lengre i framtida, drit i å laga supermenneske osv, la naturen gjera sitt, alt i alt er vel det er det beste?

Lenke til kommentar

5 milliardar år er ikkje akkuratt imorgon...og ifølge Discovery (jau, ser mykje på det, heia Discovery) so vil me kunne bu på jorda i minst 5 milliardar år til før sola "sprengjer"...

Det er en ganske stor sannsynlighet for at jorden blir "utslettet" el. før disse 5 milliarder årene har gått. Kometer og astroider er nemlig på konstant gjennomfart gjennom solystemet vårt :yes:

Dessuten så er evig liv fortsatt unaturlig.

Lenke til kommentar

trur nok at en über stor komet eller.no sånt kommer til å treffe jorden før det har gått 5 000 000 000 år... meen, det å leve i mere enn 160 år +++ er ikke et valg jeg ville tatt.. tenk på 90 åringene som må ha hjelp til å gå på dass for å drite, tenk å måtte leve et slikt liv i 70 år!.. hmm?.. det er vel ikke noe, er det vel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...