Nedward Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Jeg prøver å hjelpe en kompis av meg til å lage et chate program i VB, han har greid å lage nesten alt, det enesete han plages med er å få programmet til å virke i netverk, eller over TCP/P :oops: ..Det hadde vert fint om noen kunne hjelpe til litt Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 vel jeg tror du må være litt mer spesifikk enn det. Er det en IRC client det er snakk om? og er det så at kun det grafiske er lagd, men IKKE noe av selve nettverks koden? Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 21. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2003 Jepp.. det skal være noe som ligner på IRc, trenger ikke å være identiskt når det gjelder grensesnitt og slik... Du sa det.. det er netverks koden som mangler... du kan skrive meelinger, og det kommer opp i mellings boksne og alt det dærre.. men den blir ikke sendt til di andre som har programmet Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 isåfall bør du lese litt på winsock...det er ganske enkelt. winsock1.connect winsock1.senddata "kommandoer her" & vbcrlf og i winsock1.dataarrivial eventen henter du inn dataen du mottar med winsock1.getdata Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå