Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Server fra egen maskin


Anbefalte innlegg

Installer for all del ikke IIS, om du leser andre lignende tråder jeg har postet i, så vil du se at jeg er på uavbrutt korstog mot IIS.

 

IIS gjør livet surere for oss andre, fordi den og resten av maskinen på et eller annet tidspunkt blir hacket.

 

Tro meg, ikke vondt ment, men hvis du lurer på om IIS støtter HTML, stiller jeg spørsmålstegn til din evne til å holde ditt system rent.

 

Når jeg bryr meg om det, er det ikke fordi jeg tar spesielt hensyn til din maskin og om du mister installasjonen din, det er fordi virus og worms som tar seg inn på IIS støyer ned nettet for oss andre.

 

Så sent som 11 minutter siden fikk jeg et "Code Red" angrep fra en infisert IIS server. Forige angrep før det var 1.5 time tilbake.

 

Code Red er en over 2 år gammel worm.

 

Denne driten spiser båndbredde og vekker hvertfall hos meg en viss mengde irritasjon hver gang jeg ser det i mine logger. Jeg mener folk må gjennom og bestå et sikkerhetskurs før de enten får installere microsoft programmer eller får koble seg til en ADSL linje.

 

Så i det Apache (som selvsagt er sikker mot nesten det meste av det som går av worms) er like enkel å konfigurere og å starte opp, og kjører som tjeneste, håper jeg du vil gå for denne istedet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For Code Red og Nimda finnes det gratis verktøy MS og andre som blokkerer disse. Klart folk må lære seg å bruke applikasjonene før man setter de opp, ihvertfall hvis det innebærer sikkerhetsrisiko. IIS og Apache og alle andre webservere er akkurat like sikker som den konfigurer serveren.

 

For IIS er det sterkt å anbefale å bruke IIS Lockdown Tool som kan lastes fra MS. Og selvfølgelig antivirus (er det noen som ikke bruker det i dag da??).

 

Forresten er IIS i windows2003 blitt betydelig bedre enn den var i w2k, begynner å nærme seg Apache er min mening. Jeg bruker både Apache og IIS, men foretrekker IIS siden det er det som er brukt mest hos de bedriftene jeg har jobbet. Og dessuten kan jeg det mye bedre enn A., så jeg ser ingen grunn til å lære enda en webserver fra grunnen av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...