Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Server fra egen maskin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du miste mye muligheter til å tweake mens du setter opp + at du går glipp av masse viktig læring. Tenk nå den all in one installasjonen din begynner å harke, og du ikke vet skjorta om den. Nei, brett opp armene og dykk ned under panseret på alt. Det er sånn du lærer!

Lenke til kommentar

Jeg har tidligere brukt foxserv, og phptriad, og er helt uenig at det er "unødvendig bloat".

 

Tror dere misforstår litt der.

 

Jeg installerte i går apache, php, og mysql manuelt, og den eneste forskjellen på foxserv installasjonen, og nedlasting og installasjon av de 3 pakkene seperate, er at hvis du installerer foxserv slipper du å konfigurere, og lure på hvor du skal installere og slikt. Du får også et litt hendig kontrollpanel.

 

Selve installasjonen (når du har installert altså) er jo helt lik, og du kan konfigurere alle filene selv om du vil justere på installasjonen.

 

Foxserv = Alle tre pakkene zippet, som unzippes til c:foxserv

- Ikke én installert fil, som inneholder modifiserte versjoner av alle tre, som ikke er mulig å konfigurere.

 

Fordelen med å installere alt manuelt, er at du kan ta de ferskeste versjonene...

Lenke til kommentar

"Add/remove windows-components", så legg til "Internet information services" og vips har du en integrert webserver som kjører i bakgrunnen som en prosess.. Enklest og raskest til ett standard windows2k/xp-oppsett og definitivt lettest.. :)

Endret av elfkin
Lenke til kommentar
add/remove windows-components, så legg til internet information services og vips har du en integrert webserver som kjører i bakgrunnen som en prosess.. Enklest og raskest til ett standard windows2k/xp-oppsett og definitivt lettest.. :)

 

Dær har du det jeg leter etter :)

 

Men støtter den HTML?.. jeg hadde egentli bare tenkt å ha hjemme siden min dær.. men kanskje med tiden laste opp e slikt forum som hardware.no bruker...

Lenke til kommentar
add/remove windows-components, så legg til internet information services og vips har du en integrert webserver som kjører i bakgrunnen som en prosess.. Enklest og raskest til ett standard windows2k/xp-oppsett og definitivt lettest.. :)

 

Dær har du det jeg leter etter :)

 

Men støtter den HTML?.. jeg hadde egentli bare tenkt å ha hjemme siden min dær.. men kanskje med tiden laste opp e slikt forum som hardware.no bruker...

 

HTML er det klienten som skal støtte, men....

 

IIS har en tendens til å være relativt usikker, og kan lett kræsje (fatter'n drifter server'n MPX.no, og den er stadig vekk nede...9

 

forum.hw.no bruker phpBB, (www.phpbb.com), så da trenger du PHP og en SQL-server. F.eks. MySQL. (MySQL er den eneste som er offisielt støttet, men mest sannsynlig skal alt som støttes av PHP være støttet).

 

installer Foxserv, du; eller hvis du har lyst til å lære litt, så installerer du apache, php og MySQL fra scratch, men det er endel jobb....

 

Eller hvis du har en maskin til overs, pentium eller bedre, installer Clarkconnect og bruk den som webserver.

Lenke til kommentar

hvorfor installere apache (som det bare er stress å få til å kjøre automatisk som service og sånt) når iis funker som ******? Grunnen til at folk sliter med iis er at de er så dumme at de ikke installerer nyeste service/update-pakkene, og da kan det selvsagt oppstå komplikasjoner. Jeg drifter flere sider som kjører på IIS og har aldri hatt noen som helst problemer med det.

Lenke til kommentar
hvorfor installere apache (som det bare er stress å få til å kjøre automatisk som service og sånt) når iis funker som kjøss? Grunnen til at folk sliter med iis er at de er så dumme at de ikke installerer nyeste service/update-pakkene, og da kan det selvsagt oppstå komplikasjoner. Jeg drifter flere sider som kjører på IIS og har aldri hatt noen som helst problemer med det.

 

apache -k install

apache -k start

 

 

Er det så mye stress altså?

 

jaja, noen liker pek og klikk metoden bedre, men jeg syns tastaturet er lettest, jeg....

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke helt hvilken stand øynene dine er i, men mine sier meg at han bruker windows, ikke linux, so afaik funker ikke din "metode" til windows.. og apache starter heller ikke av default som en service etter vanlig install heller....

 

den metoden fungerer bare i windows, i linux er det:

 

chkconfig apache on (forbeholdt at man bruker chkconfig)

service apache start

 

det er det som må til for at den skal starte som en service jeg skrev.... Har Apache/PHP/MySQL kjørende på en 133MHz med Win98 på. (foretrekker Linux, men måtte bruke den laptoppen i ferien, fordi vi var utpå og den kjører kartprogrammet til GPSen.... Satt å programmerte ca. 60 timer på den uka) :D

 

 

(å bare kjøre kommandoen apache krever at mappa den ligger i ligger i path, eller at du står i cmd fra den mappa som du installerte, og /bin.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...