Gå til innhold

PS3 med alvorlig skuddårsbug? (PS3)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er en som ser ut til å vite litt om hva han snakker om.

Han der virket som om han kunne sakene sine, ja. Men det er én ting jeg ikke skjønner.. Om den går til February 30th, vil den ikke da gå over til 1. mars dagen etter, eventuelt via 31. mars? Det virker jo som om hele PS3en er doomed om den ikke skifter fra 29. til 1. mars, ifølge ham.

Endret av Mokko
Lenke til kommentar

Her er en som ser ut til å vite litt om hva han snakker om.

Han der virket som om han kunne sakene sine, ja. Men det er én ting jeg ikke skjønner.. Om den går til February 30th, vil den ikke da gå over til 1. mars dagen etter, eventuelt via 31. mars? Det virker jo som om hele PS3en er doomed om den ikke skifter fra 29. til 1. mars, ifølge ham.

Jeg skjønte heller ikke helt poenget med at alt blir bra om den slår over til 1 mars. Vil den ikke alikevel ligge bak OS klokken? Var det ikke det som laget krøll? Eller vil det funke om du endrer OS klokken til å være lik systemklokken? Hvis det er tilfelle vil PS3 kunne kalles en forhistorisk konsoll :p

Lenke til kommentar

Da ble det visst ikke noe Demon's Souls på meg i kveld. Blir det i morgen tro, eller må det skje på en ny PS3? Hvem vet.

Det er ikke første gang jeg påpeker at nestegenerasjons konsoller er altfor komplekse for sitt eget beste. For det første skulle det ikke på noe tidspunkt være nødvendig å koble seg til internett for å spille (med mindre det er et rent onlinespill) og for det andre skulle ikke klokka på maskinen ha noen annen funksjon enn å gjengi tiden og den skal hvertfall ikke være tilkoblet andre funksjoner til den grad at konsollen blir ubrukelig hvis klokka blir matet en uvant dato - det skulle være mulig å stille den til 99/99/9999 om vi så ønsket det. Denne problemstillingen eksisterte ikke før konsollene skulle ha unødvendig mange funksjoner; kunne du slå på maskinen så kunne du spille, og virket ikke maskinen så var den fysisk skadet. Tekniske fremskritt er selvfølgelig bra, men det er en tendens til at man tar litt lengre steg enn hva man har kontroll på.

Sony sier de skal fikse det på 24 timer, men hvordan? Det jeg ikke forstår er, gitt at døgnskiftet ikke løser problemet, hvordan kan Sony hjelpe oss med å rette en feil internt i maskinen som ikke lar oss koble til PSN. Da finnes det jo ingen kanal som de kan hjelpe oss via.

Lenke til kommentar

Tror ikke det vil gå i orden med det første da dette med Hardware og software er ekstremt komplekst. Software kan hele tiden oppdateres og endres mens hardware er i programvaren og kan ikke endres. Eller det skal i alle fall være vanskelig.

haha kompisen min sendte meg den her xD

Tidsfordriv for de som ikke har playstation i kveld

Er egentlig ikke noe fan av miley Sirus men syns den var litt lættis :p

Endret av Geico
Lenke til kommentar

Da ble det visst ikke noe Demon's Souls på meg i kveld. Blir det i morgen tro, eller må det skje på en ny PS3? Hvem vet.

Det er ikke første gang jeg påpeker at nestegenerasjons konsoller er altfor komplekse for sitt eget beste. For det første skulle det ikke på noe tidspunkt være nødvendig å koble seg til internett for å spille (med mindre det er et rent onlinespill) og for det andre skulle ikke klokka på maskinen ha noen annen funksjon enn å gjengi tiden og den skal hvertfall ikke være tilkoblet andre funksjoner til den grad at konsollen blir ubrukelig hvis klokka blir matet en uvant dato - det skulle være mulig å stille den til 99/99/9999 om vi så ønsket det. Denne problemstillingen eksisterte ikke før konsollene skulle ha unødvendig mange funksjoner; kunne du slå på maskinen så kunne du spille, og virket ikke maskinen så var den fysisk skadet. Tekniske fremskritt er selvfølgelig bra, men det er en tendens til at man tar litt lengre steg enn hva man har kontroll på.

Sony sier de skal fikse det på 24 timer, men hvordan? Det jeg ikke forstår er, gitt at døgnskiftet ikke løser problemet, hvordan kan Sony hjelpe oss med å rette en feil internt i maskinen som ikke lar oss koble til PSN. Da finnes det jo ingen kanal som de kan hjelpe oss via.

Jeg har da kunnet spille på PS3 uten internett, heldigvis er ikke ps3 alt for viktig for meg så det går bra til det kommer en fix. Og en slik feil vil jo alltid være software feil som går ann å fikse med en patch.

Endret av Zimmer
Lenke til kommentar

Jeg spiller også utilkoblet 99% av tiden men internett har ikke noe med feilen å gjøre, den kommer fra maskinen selv OG den forhindrer seg fra å logge på PSN, noe som umuliggjør nedlastingen av en patch - såvidt jeg kan se. Jeg er overhodet ingen ekspert her, men jeg kan ikke se hvordan Sony skal løse denne, med mindre problemet ikke løser seg selv ved døgnskifte - da har Sony gullhår i r**a.

Lenke til kommentar

Sony sitter og venter i spenning, har de eller har de ikke fått sin egen versjon av RROD som har tatt knekken på 4 av 10 360 konsoller men forskjellen her att deres versjon tar knekken på 100 % av alle konsollen eller tett oppimot eller vill det hele bare gå over av seg selv tro, svaret vet vi mere om i morgen. Snakker selvfølgelig om fat utgaven av konsollen og spesielt 1st generasjon PS3`er

Endret av whackedorange
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke si det er en tabbe.

Det er en KATASTROFE. For å si det mildt. Det er tusener som sitter med de modellene som er berørt og om alle må bli sendt inn til reparasjon er det helt sinnsykt.

Nå tenker jeg 360 fanboysa sitter og lol'er seg ihjel.

Lenke til kommentar

Hvis noen finner skadefryd i dette fortjener de selv å få konsollen sin ødelagt. Dette er utrolig kjedelig for de flere millionene som er berørt, og det hjelper ikke hvis noen umodent godter seg på det. Det er rett og slett en glipp fra Sonys side såvidt jeg har forstått, og en hvor beklagelig og kjedelig det er hjelper det ingen å finne glede i dette. Især ikke hvis en kommer til å konstant påpeke og bruke det i argumenter.

Lenke til kommentar

Jeg spiller også utilkoblet 99% av tiden men internett har ikke noe med feilen å gjøre, den kommer fra maskinen selv OG den forhindrer seg fra å logge på PSN, noe som umuliggjør nedlastingen av en patch - såvidt jeg kan se. Jeg er overhodet ingen ekspert her, men jeg kan ikke se hvordan Sony skal løse denne, med mindre problemet ikke løser seg selv ved døgnskifte - da har Sony gullhår i r**a.

Tror ikke man trenger å være på PSN for å laste ned patch, jeg tror det er nok å være tilkoblet internett. Når det kommer en systemoppdatering er det jo ofte at man ikke får lov til å logge på PSN før man har lastet den ned, så jeg vil tro det går greit for Sony å slippe en patch.

Lenke til kommentar

Jeg skjønte heller ikke helt poenget med at alt blir bra om den slår over til 1 mars. Vil den ikke alikevel ligge bak OS klokken? Var det ikke det som laget krøll? Eller vil det funke om du endrer OS klokken til å være lik systemklokken? Hvis det er tilfelle vil PS3 kunne kalles en forhistorisk konsoll :p

Uten å kjenne koden bak problemet etc, så kan det nødvendigvis være slik at det interne datobiblioteket sier at det er 29. februar 2010 mens andre ting (som brukes for onlineaktivitet, etc) sier at det er en ugyldig dato. Når klokka da tipper over til neste dag - som fortsatt vil være en dag feil - så vil 1. mars 2010 bli godtatt (ettersom det er en gyldig dato). Jeg sier ikke at dette er tilfellet for ps3, men det er en måte man kan klare å introdusere en sånn feil på.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke si det er en tabbe.

Det er en KATASTROFE. For å si det mildt. Det er tusener som sitter med de modellene som er berørt og om alle må bli sendt inn til reparasjon er det helt sinnsykt.

Nå tenker jeg 360 fanboysa sitter og lol'er seg ihjel.

Hvertfall når de ser denne:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...