VEH_InnleggNO Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Prøvekjør de nye krigsmaskinene fra Gas Powered Games. Les hele saken Lenke til kommentar
BubbeluR Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Nå kan jeg umulig konsentrere meg på skolen! xD MÅÅÅÅ HJEMMM! Lenke til kommentar
Pytagoras Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Ikke ha for store forhåpninger om du var stor fan av den første utgaven av Supreme Commander. Dessverre har SupCom 2 blitt svært konsollvennlig, med de følger at det nå mangler vitale elementer fra 1-eren som gjorde spillet til et skikkelig strategispill. Som blodfan av det originale Supreme Commander og Total Annihilation, avinstallerte jeg SupCom 2-demoen etter 35 minutter i ren skuffelse og kommer neppe til å _kjøpe_ SupCom 2 med det første. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 hva var du følte som manglet da fra orginalen? og er det sp eller mp demo? Lenke til kommentar
Pytagoras Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 hva var du følte som manglet da fra orginalen? og er det sp eller mp demo? Fordummingen av økonomien var det første som slo meg. I SupCom 1 var det slik at en kunne starte byggingen av noe, selv om det ikke alle tilgjengelige ressursene var i dine hender. Som å handle på kreditt, uten rente. I SupCom 2 MÅ en ha alle ressursene tilgjengelig for at byggingen av enheter eller bygg skal begynne. Det er dermed blitt slik som alle andre RTS. I demoen er også utvalget av enheter og bygninger sterkt redusert, selv med muligheten til å låse opp flere ved research. Inntrykket en får av SupCom 2 er at det er helt åpenbart myntet på konsollspilling, framfor fokus på PC. Det er synd at Gas Powered Games har latt seg påvirke i så stor grad av Square Enix, ved å fornedre et så godt strategispill som Supreme Commander. Lenke til kommentar
OpusNR1 Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 (endret) hva var du følte som manglet da fra orginalen? og er det sp eller mp demo? Fordummingen av økonomien var det første som slo meg. I SupCom 1 var det slik at en kunne starte byggingen av noe, selv om det ikke alle tilgjengelige ressursene var i dine hender. Som å handle på kreditt, uten rente. I SupCom 2 MÅ en ha alle ressursene tilgjengelig for at byggingen av enheter eller bygg skal begynne. Det er dermed blitt slik som alle andre RTS. I demoen er også utvalget av enheter og bygninger sterkt redusert, selv med muligheten til å låse opp flere ved research. Inntrykket en får av SupCom 2 er at det er helt åpenbart myntet på konsollspilling, framfor fokus på PC. Det er synd at Gas Powered Games har latt seg påvirke i så stor grad av Square Enix, ved å fornedre et så godt strategispill som Supreme Commander. Hva?! Da er jo hele vitsen med supcom borte! Da er det jo ikke mulig å sette opp endeløse produksjonskøer. Kan jeg tolke det slik at skalaen på kampene har blitt mye mindre da også? Endret 25. februar 2010 av OpusNR1 Lenke til kommentar
Colossus Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 (endret) Hadde liten tro på SupCom2 på forhånd så dette er ikke overraskende, men veldig skuffende er det uansett. I tillegg liker jeg ikke designen på enhetene. En dinosaur?! Ærligtalt.. Men har man en demo, så har man en demo. Det skal i allefall testes ut. Endret 25. februar 2010 av Colossus Lenke til kommentar
Nailer_InnleggNO Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Den enheten i videoen er jo ekstremt teit. Virker utrolig lett å unngå. Lenke til kommentar
System Booter Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 prøvde demoen selv, og er stort fan av total annihilation og supcom 1, dette var rett å slett skam av hele serien Lenke til kommentar
Varrakk Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Svært skuffet av SupCom2. En brilliant serie omgjort til en vanlig mainstream RTS. Hvis man vil spille et så tynt RTS, kan man like godt spille Command & Conquer spillene. Design på enhetene er også en forværring. Trist, ventet lenge på dette spillet. Lenke til kommentar
BubbeluR Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Meh! Megaskuffet! Alt er redusert! Setter meg heller ned og spiller SupCom 1. Lenke til kommentar
Colossus Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 (endret) Endelig ferdig med demoen og konklusjonen er: Kjedelig og kraftig fordummet. Rett og slett ræva.. Endret 25. februar 2010 av Colossus Lenke til kommentar
gnugfur Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 (endret) Må ærlig talt si jeg har forhåndsbestilt spillet. Og kommer til å spille igjennom det. Mulig prøve online også. Etter å ha spilt 9000 kamper online med 1'eren. MEN. Spilte igjennom demoen to ganger nå. Prøvde å utnytte det godt og gi det en sjangse. Jeg er ikke helt fan av Upgrade greiene. Man bygger 6-10 research bygninger, og ingenting kan stoppe deg. Greit nok. At man nå må bygge noen bygninger for å bygge enkelte experimentals er helt greit for min del. Jeg har enda ikke bestemt meg for om jeg liker eller hater "klump sammen" greiene. Det gir en god oversikt når man zoomer ut. Men er et helvettes liv når man vil velge EN gruppe. Samt, ressursdelen er helt på tryne i forhold til hva jeg er vandt til ifra eneren. Hvorfor skal man nå plutselig ikke kunne queue opp 3000 units uten å ha ressursene på forhånd? Experimentals går altfor fort å bygge og hele spillet er konvertert til en stor rushfest såfremt man kan skaffe nok ressurser. (regner med man fortsatt kan bygge fusion powerplants og mass makers) Jeg liker ikke måten spillet er fordummet på. Det er konsollifisert. Det mangler så mye vedrørende muligheten til å micromanage. (regner med det finnes flere alternativer i fullversjonen men dette er mitt foreløbige inntrykk) En type turret for air og en for bakke er rett og slett homofilt. Jeg savner det gamle tech treet som grunner helt tilbake til Total Annihilation. At de tar seg rettigheten til å fortsette sjangeren ved å forandre det mest fundamentale med det er en forbrytelse som burde straffes med offentlig pisking. Enhetene oppfører seg som sjøldøde sauer og jeg har enda ikke greid å få flere engineers til å hjelpe til med et prosjekt. Jeg kommer til å skrive en lengre avhandling når jeg har prøvd fullversjonen. Beklageligvis reiser jeg på jobb på mandag. Og må vente 14 dager før jeg får prøvd det. Men kommer ikke til å glede meg akkurat. Endret 25. februar 2010 av gnugfur Lenke til kommentar
damnation_InnleggNO Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 det som imponerte meg mest i supcom, og TA for den saks skyld var at alt _så_ stort og massivt ut. animasjonene på units og bygninger hadde tyngde, og experimentals så ut som de var en kilometer lange. i denne demoen ser alt ut som det er bygget av legoklosser. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Nei nei nei, say it isn't so! Jeg virkelig håper at alle disse negative kommentarene til SupCom2 er bare fordi den er litt anderledes! Snuffs...laster ned demo nå...please be good, please.... Lenke til kommentar
snierke Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Hvis det er noe SupCom-serien ikke skal gjøre så er det å nærme seg CC-serien. Jeg er sabla uenig i CC-seriens prinsipp om at "all action må skje innen 2 minutter". Det neste er vel at de tar bort strategic-zoomen. Dette var utrolig skuffende, jeg må si at det var et lite gjennomtenkt trekk fra utgiver å legge ut demo gitt, jeg var en garantert kjøper av spillet før jeg prøvde det, nå er jeg svært usikker, kommer i hvert fall ikke til å kjøpe før jeg får sjekket ut mer av det. Det er nesten så jeg håper at spillet får en elendig mottagelse, slik at de tar hintet til neste lansering, hvis det blir noen neste lansering da. Lenke til kommentar
Mirrox Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Faen... når jeg først så artikkelen tenkte jeg bare "dagens artikkel, uten tvil! GLEDER MEG!" men etter å ha lest kommentarene så er jeg ikke så sikker alikevel. Må vel hjem å prøve det men er redd for at jeg kommer til å bli skuffet. Jeg er en oldschool TA-fan og ikke minst SupCom, om det folk sier stemmer blir ikke jeg en SupCom2 kjøper i alle fall :/ Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 (endret) Må si jeg fatter ikke hvorfor dere klager sånn. Spilte igjennom demoen nå, og jeg likte det veldig godt. Enaste jeg ikke liker er at den automatisk pauser bygging og jeg må manuelt gå å sette den igang igjen. Pengesystemet vil nok ta litt tid å bli vant til og. Men jeg likte oppgraderings systemet, og det lager en anderledes strategi med mangen muligheter. Antall enheter kan jeg ikke si noe om. Dette er jo tross alt en demo, og jeg tviler ikke på at full versionen vil ha mye mer. Det var en del tekniske problemer her og der, særlig med A.I. Regner med det blir pusset på med patcher. Blir et kjøp for denne karen. Endret 26. februar 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
gnugfur Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Fant en artikkel om Debug mode. Man kan spawne hvilken unit man vil ingame med dette. Noe som pirret nyskjerrigheten litt med å spawne opp masse experimentals. Skulle gjerne hatt et Skirmish map dog. Tok en carrier, spawnet den på land. Spawnet en typisk "Duke" long range cannon i baksetet på den. Mye moro og humor. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Yikes, dette var skamdårligt. Orginale Supreme Commander har betre grafikk, kjører mykje lettare og har mykje meir massive kamper. Eg er utroleg skuffa, dette føles mykje meir som ein dårleg C&C klone enn Total Annihilation / Supreme Commander. Til og med TA: Kingdoms er jo mykje betre enn dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå