Duvaris Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Jeg vurderer å kjøpe en ny 12" powerbook, men vil helst unngå å oppdage om to måneder at Apple kommer med en splitter ny modell... Tror dere det er "trygt" å kjøpe en powerbook nå? Det er vel enda en stund til Apple slipper G5 bærbare, men man vet jo aldri. Jeg må uansett ha kjøpt ny bærbar til jeg drar til England for å studere i oktober. Lenke til kommentar
StingRay Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Hvis du venter med kjøpet til innen 1 måned før du reiser, får du momsen tilbake. Hvis du i tillegg benytter deg av Apples ADC rabatt, sparer du ytterlige 20%. Det burde gi deg en meget hyggelig pris på PowerBooken. StingRay Lenke til kommentar
Duvaris Skrevet 21. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2003 Jeg kommer ikke til å melde flytting til england (terminene er 3x2 måneder). Vil jeg da fortsatt få momsfritak? Lenke til kommentar
StingRay Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 Jeg kommer ikke til å melde flytting til england (terminene er 3x2 måneder). Vil jeg da fortsatt få momsfritak? Nei, du må bo i utlandet i minst 12 måneder til sammen. StingRay Lenke til kommentar
Armas Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 En del feil ute aa gaar her. Du trenger ikke vaere borte i 12mnd. Tolleren som sjekket meg saa knapt nok paa opptakskjemaet mitt til skolen, og der stod det foroevrig ikkeno om hvor lenge jeg var borte. Men! ikke regn med aa faa apple.com til aa gi deg det skjemaet du trenger stemplet av tolleren. De ville ikke gi meg noen begrunnelse for hvorfor de ikke ville det (de er jo underlagt norsk kjoepslov selv om de holder til i Nederland). ADC rabatt faar du bare hos Applestore.com. Saa du maa velge mellom disse to rabattene, den ene faar du bare hos Applestore.com, den andre faar du hos alle(?) andre forhandlere. Rabatten blir jo den samme (20%) men applestore.com sine priser er jo billigere i utganspunktet. Paa den annen side maa du jo da kjoepe medlemskapet hos ADC som er 700kr. Loesningen for meg ble aa kjoepe maskinen paa en applestore i New York, der jeg fikk studentrabatt fordi jeg var ADC-medlem. Vanligvis gir de bare studentrabatt til studenter ved Amerikanske Universiteter. Rabatten ble da paa ca 15% (av amerikans pris). Dette er ihvertfall min side av saken. Hvis noen har klart aa faa baade ADCrabatt og tilbake momsen vil jeg heslt ikke hoere det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå