Lakus Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Og jeg som tenkte at den første arkademaskinen din var imponerende. Ikke det at den ikke er imponerende nå lenger, men du har så absolutt lagt standarden enda et hakk opp denne gang. Jeg blir rett og slett gruelig misunnelig når jeg tenker på at du har en slik stående hjemme - og at du har laget den selv. Er rett og slett imponert herifra og til månen. Lenke til kommentar
havchr Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Awesome! Jeg har også vilt lyst på en sånn Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Bare å ta av seg hatten for deg mister. Nydelig maskin som alle som har vokst opp med "retro"-konsoller kommer til å drømme våte drømmer om i natt Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 10. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2010 Takker og bukker for tilbakemeldinger! Ang. kostnader så kan jeg si at det har kostet pluss/minus 30 laken inkl. frakt på deler fra USA og toll og tull.. Ikke noe lønnsomt prosjekt med andre ord. Men dette holder jo i årevis. Wells Gardner monitorene sitter jo i 20 år gamle arkadekabinetter som fortsatt fungerer fint. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Har du designet grafikken som er påklistret også? Er du designer? Veldig bra isåfall! Lenke til kommentar
Diztar Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Helt utrolig! Var sikkert verdt hvert eneste øre det kosta deg, for maskinen ser jo helt fantastisk ut! Give? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Hvor fikk du mål til kabinettet fra, og hva betalete du for skjermen? Sysler litt med et liknende prosjekt, men lurer på om jeg bare skal bruke en vanlig TV. AtW Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Jeg bøyer meg i støvet, rett og slett kjempeimponerende. Stiligere hjemmelaget-dings skal du lete lenge etter! Lenke til kommentar
nubbiz Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Mektig imponerende, og ikke minst fascinerende! Lyst å fortelle hva prisen havnet på? Og hva med grafikken, noe du har designet? Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 11. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2010 (endret) Har du designet grafikken som er påklistret også? Er du designer? Veldig bra isåfall! Har lagd all grafikken selv i Photoshop/Illustrator bortsett ifra den regnbuen du ser, det er en vektor jeg har lasta ned. Og de arkadefigurene er også vektorer som er lasta ned (han fra Burger Time + Donkey Kong og diverse som du kan se hvis du ser nærme på side art-en). Takker igjen for alt for mye skryt. Det er seriøst ikke så veldig vanskelig å bygge det her når man har gjort det en gang før. Man må bare være nøye og bruke god tid så det blir pent å se på. Det som egentlig tar aller mest tid er å konfigurere og installere alt sammen slik at alt fungerer smertefritt og kan styres kun ved hjelp av joysticks/knapper. Front-end/menysystem er Maximus Arcade v2.10 for de som lurer. Endret 11. mars 2010 av Dekar Lenke til kommentar
PaulKemp Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Solid arbeid mann! Imponerende å se på. Du inspirerer nok utrolig mange til DIY prosjekter! Kudos! Lenke til kommentar
mhm._InnleggNO Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Bøyer meg i støvet. Har alltid ønsket meg en sånn, men mine ferdigheter strekker seg ikke halveis av det som skal til. Det gjør forsåvidt ikke lommeboken heller, om jeg skulle kjøpt en ferdig. Lenke til kommentar
nikkou Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Ikke for å stjele tråden, men jeg og noen kollegaer lagde også en arkademaskin, dog langt mindre ambisiøst, designet og bygd på en helg. Sjekk ut time-lapse video . Maskinen du har laget så utrolig bra ut Hvilken frontend kjører du? Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 14. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2010 Ikke for å stjele tråden, men jeg og noen kollegaer lagde også en arkademaskin, dog langt mindre ambisiøst, designet og bygd på en helg. Sjekk ut time-lapse video . Maskinen du har laget så utrolig bra ut Hvilken frontend kjører du? Så ut som et kult prosjekt! Jeg bruker Maximus Arcade v2.10 (www.maximusarcade.com). Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) Herregud så misunnelig jeg ble nå. Impressive! Hvis dama di en dag går lei og vil ha den ut av huset, så er det bare å sende den til Trondheim så skal jeg passe på den jeg. Endret 4. mai 2010 av Villanden Lenke til kommentar
CFS1987 Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Hei utrolig nice design på maskinen. Likte at du har fått med deg den der ballen i midten og at du har knapp 7. (den du bruker høyre tommel på) Den er perfect plasert til å brukes som løpe knapp i UMK3. Er det happ sine knapper du bruker? Hvilken versjon av mame bruker du? Jeg prøvde å finne en som kunne spille 3rd strike. Men det gikk ikke. Hvis du har internet til maskinen. Kunne du ha spilte mame over kaillera. feb 07 og nov 07. Er de mest brukte dll. Igjen utorlig nice resultat. Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 6. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2010 Hei utrolig nice design på maskinen. Likte at du har fått med deg den der ballen i midten og at du har knapp 7. (den du bruker høyre tommel på) Den er perfect plasert til å brukes som løpe knapp i UMK3. Er det happ sine knapper du bruker? Hvilken versjon av mame bruker du? Jeg prøvde å finne en som kunne spille 3rd strike. Men det gikk ikke. Hvis du har internet til maskinen. Kunne du ha spilte mame over kaillera. feb 07 og nov 07. Er de mest brukte dll. Igjen utorlig nice resultat. Hei og takk for feedback! Jeg bruker MameUIFX .138. 3rd Strike fungerer strålende på de fleste, men husk at det spillet krever CHD's og en harddisk-install første gangen du starter rom'en. Er trådløst nett på kabbet, så kaillera er fullt mulig (bare ikke satt opp, enda). Takk igjen for fin feedback! Lenke til kommentar
CFS1987 Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Du burde skaffe deg et spill som heter Geo Storm til caben din. Utrolig fett sidescroller spill. Ligner på contra og metal slug. Lenke til kommentar
Alltid Magnus Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 (endret) Jøss! Klarte du å sette sammen prefabrikerte deler, akkurat som ett kinderegg? Du får jaggu ha gratulerer med dagen guttebass, og gratulerer med alle de fine kommentarene av folk som ikke skjønte at du har kjøpt en masse deler du har skrudd sammen. Liker spesielt godt de som liker håndtverket! =D ALLE kan bestille seg ett slikt kabinett (http://www.mameroom.com/home.asp) og få trykket vinyldesign som enkelt klistres på. Så er det bare å handle knapper og joysticks som ENKELT monteres med ferdiglaget harness (som følger med) ett USB panel til å koble i en datamaskin. Datamaskinen inneholder ett program (emulator) som kjører hva enn du dytter i det. Omtrent som alt annet som har med spill å gjøre. At du har brukt over 100 timer på dette syns jeg er utrolig tregt.. Protip: kjøp deg en sak, overfres og no' treverk, så skal vi se om vi ikke blir imponert.. Jeg bruker Maximus Arcade v2.10 (www.maximusarcade.com). Why? Det er discontinued... ps: Jeg liker godt grafikken og maskinen i sin helhet, bare ikke måten du fremstiller prosjektet ditt.. Endret 7. mars 2011 av Dexter^CF Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå