Seinfeld Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Som evig Sony-bruker, innehaver av den originale Playstation, PS2, PS2 slim, PSP og til sist PS3 har jeg så langt vært en fornøyd og glad kunde. Har på bok til sammen over 100 spill utgitt av Sony, derav ca. 40 er PS3-spill. Svidde av 6000 kroner når PS3'en kom ut og har siden brukt mye penger på selskapet. I julen 2009 tok PS3'en min kvelden, noe jeg iløpet av en kveld på Google kunne konstatere at skyldtes såkalt Yellow Light of Death. Naturligvis tok jeg kontakt med Sony for å høre om hva dette kom av og hvor jeg eventuelt kunne levere den inn til reparasjon. Hvilken som helst kjede eller butikk skulle la seg gjøre, så lenge de hadde mulighet for å sende den videre til Nordisk Film. Det endte med at jeg 9 Desember leverte inn min PS3 på min lokale El-Kjøp forhandler og fikk den sendt på service for reparasjon. Opplyste når jeg leverte den inn om at det satt en DVD-plate inni konsollen som ikke kom ut fordi konsollen nektet å slippe den ut, og at jeg hadde skiftet HDD fra den originale 60gb-disken til en 250gb. 18 februar fikk jeg beskjed om at den endelig var tilbake, men til min store skuffelse var det en ny PS3 (forøvrig ingenting galt i det) av samme modell (original bakoverkompatibel), bare at det fulgte ikke med noen DVD-plate eller 250 gb HDD. HDD'en er ifølge Nordisk Film tapt for vinden, og DVD-platen kan ingen si noe om. El-kjøp kan ifølge dem selv ikke gjøre mye annet enn å etterspørre mine "løskomponenter" om jeg kan kalle det det, og noe erstatning føler jeg nå at jeg kan se langt etter. Nordisk Film og El-kjøp føler jeg har overkjørt meg totalt, for delene kan utrolig nok ikke spores. Hva kan jeg gjøre i denne stund for å få tilbake mine eiendeler? Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 (endret) Jeg ville ringt Nordisk Film Distribusjon AS og fått tak i noen å snakke med...om du ikke har det allerede så er nr til sentralbordet 21 54 47 00 Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men om du er ung så ville jeg fått en voksen til å ringe for deg. Da det er endel som ikke bryr seg hva en "guttunge" maser om... Forklar hva som er skjedd og at du vil ha hva som er rettmessig ditt. Om dem da sier noe som fks at du skulle kun sende maskinen og om en har skiftet hdd eller det står et spill i maskinen så måtte dette vært tatt ut da kundeservice ikke tar vare på slikt, så må du bare si at det fikk du INGEN info om når du var i kontakt med kundeservice eller der du leverte den....samme om det er sant eller ikke. Om dem ikke imøtekommer deg med å erstatte dette så sier du at du kontakter forbrukerrådet...som du får tak i på tlf 815 58 200 som er åpent fra 0900-1500. Så får du høre hva dem mener om saken. Lykke til EDIT: Ville også ringt direkte til Sony Norge AS etter jeg hadde ringt til Nordisk Film om dem ikke vil hjelpe deg...Sony Norge AS når du på 22 81 28 94 Endret 23. februar 2010 av _LarZen_ Lenke til kommentar
fiskfisk Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 I slike tilfeller er det viktig å få notert ned slikt på servicekvitteringen, og det pleier de fleste som jobber på serviceverksted å gjøre. Sjekk om det står nevnt på kvitteringen du fikk da du leverte inn produktet! Uansett, det er de du leverer inn produktet til som har ansvaret for det, så dersom det du fikk tilbake av elkjøp var noe annet enn det du leverte inn er det deres ansvar. Gi forøvrig ikke opp med en gang - jeg klarte å sende inn 360-en min med et spill i, og selv om Xbox-en kom tilbake uten spillet ramlet det ned en ny plate i posten et par uker etterpå. Lenke til kommentar
xdrea Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Det samme skjedde med min PS3. Men jeg tok ut den HDD'n som sto i og satte inn den originale 60GB disken før jeg sendte den inn. Spillet som satt i PS3'n fikk jeg nytt noen uker etter at maskinen kom tilbake. Lenke til kommentar
Bocoraton Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Det endte med at jeg 9 Desember leverte inn min PS3 på min lokale El-Kjøp forhandler og fikk den sendt på service for reparasjon. Opplyste når jeg leverte den inn om at det satt en DVD-plate inni konsollen som ikke kom ut fordi konsollen nektet å slippe den ut, og at jeg hadde skiftet HDD fra den originale 60gb-disken til en 250gb. 18 februar fikk jeg beskjed om at den endelig var tilbake Levert 9. desember, tilbake 18 februar. Det er ikke god kundeservice..... Lenke til kommentar
Seinfeld Skrevet 25. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2010 Tusen takk for alle svar, særlig for telefonnumrene! Denne saken skal jeg følge videre til jeg har fått det som er rettmessig mitt! (..er snart 20 år så dette bør gå greit) Lenke til kommentar
tretti7 Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Akkurat det samme skjedde min PS3 i jula. (stor fortvilesle da jeg regnet med og mota Assasinns Creed II i julegave fra min bedre halvdel.) Jeg tok ut HD og satte inn den orginale, før jeg sendte den inn til komplett.no, der den var kjøpt. Også jeg mottok en helt ny PS3 som erstatning, men også uten spillet som satt i. Her var ikke komplett.no verre en at dem erstatet spillet på egen kappe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå