Gabri3L Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Går det ann å bruke en vanlig atx forsyning og kople pelt`en på +12 og -5 og på den måten få 17V over et 83, 118 eller 156W element? Eller var det bare i gamle dager når man hadde 50W elementer på 6A? Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 -5volt utgangen tåler IKKE strømmene som et tec trekker! Men du kan bruke en atx-psu og bruke 12v dens til pelt så lenge den er kraftig nok. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 21. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2003 Greit, var det jeg trodde, men har lest om folk som har gjort det. (I gamle dager som sagt). Takk for kjapt svar. Noen som husker hvor man kan finne en grei guide på å modde PSU`er til høyere enn 12v? Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Greit, var det jeg trodde, men har lest om folk som har gjort det. (I gamle dager som sagt). Takk for kjapt svar. Noen som husker hvor man kan finne en grei guide på å modde PSU`er til høyere enn 12v? På noen PSU`er finnes det potensiometre for å endre 12V spenning. Det er sikkert ikke mye du klarer å stille ut ifra dette potensiometeret. Kanskje 1-2V? www.procooling.com har noen artikler. Let og du vil finne. www.overclockers.com har veldig mye bra informasjon på sine sider. Det er ikke verdens letteste jobb å finne frem, men hvis du er interessert i å lese litt ang peltier så bør du ta turen over dit. DrErling Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 21. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2003 Takk for linkene, ellers kan jeg si at jeg har 2x350W Enermax m/26A på 12V`en og en 431W Enermax m/33A på 12 V`en til å kjøre Vapo`en med. Tenkte på å modde 350W`erne for å få 15V istedenfor 12V. Noen som har sett en link? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå