Gå til innhold

Bygge-spill (tycoon)

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er på jakt etter spill hvor man bygger noe og driver det fremover. F.eks. sykehus, restaurant, by, fengsel, kjøpesenter osv.

Theme Hospital og Prison Tycoon er eksempler på hva jeg ønsker. Hovedsaklig spill med mye "micro management".

Jeg ser helst at spillene er av et nyere kaliber, da jeg mest sannsynlig har vært innom de fleste eldre.

Om noen har noen forslag, tar jeg dem imot med et takk :rolleyes:

Endret av stimon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tropico 3 er rimelig nytt. Du skal bygge en by på 1950-tallet med en stil farlig lik Cuba og styre den som du selv vil. Et slags SimCity på Cuba med andre ord. Om du vil la folket stemme på om de vil beholde deg eller ikke kan du det, men om du heller vil ruste opp hæren din og styre som en diktator kan du det også. Spillet er komplett med bygging av gårder, hus, regjeringsbygninger, økonomi og politikk og alt fungerer smertefritt. Lett og lære, men vanskelig og mestre.

Er en demo ute til både Xbox 360 og PC.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei igjen, og takk for svar.

Har vært innom alle Anno- og Rolleroaster Tycoon-spillene. Når det kommer til Transport Tycoon Deluxe, har jeg tidligere testet dette, uten at det helt falt i smak.

Tropico 3 har jeg sett litt på, og får se om jeg hiver meg over det.

For øyeblikket koser jeg meg med Mall-A-Palooza - som var inkludert i denne ukens nettutgivelser.

Edit: Da var Mall-A-Palooza spilt igjennom, og jeg er sulten på mer! Har også spilt igjennom Emergency 4 siden første post, og elsket det! Ikke akkurat tycoon - men mye av det jeg liker fra tidligere nevnte spill.

Tenkte også å hive meg over M.U.D TV når det lanseres.

:rolleyes:

Endret av stimon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...