petterg Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Jeg skal ha en webside hvor brukeren kan laste opp en fil til serveren. Et php script skal gjøre litt enkel forandring på innholdet i denne fila, og lagre resultatet i en ny fil. Deretter skal orginalt og script modifisert innhold vises side om side på web. For å få dette til å kjøre ser det ut som jeg må gi 'apache' skrive tilgang til katalogen filene skal lagres i. (php over web kjører med brukernavn apache.) Dette ser for meg ut som sikkerhets risiko. Stemmer det? For å komme til den websiden hvor brukeren kan laste opp fila kreves brukernavn og passord, men jeg skulle ønske at brukeren da lastet fila opp til en katalog som han hadde skrivetilgang på, og ikke apache. Er det mulig? Hvordan? -pg Lenke til kommentar
XPUserz Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 jo, men det er ingen vits å sitte å putle med dette. Se etter på hotscripts.com og finn noen for Uploads der. Det er jo akuratt det sammen, bortsett fra du slipper skrive det Lenke til kommentar
BP da Coder Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Enig. Selv om det kan være gøy, er det ikke alltid nødvendig å finne opp hjulet på nytt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå