Gå til innhold

Spill på ferie!

Anbefalte innlegg

Jeg skal på ferie i utlandet en gang i sommerferien og skal være der i 4 uker. Kan da ikke sitte ute i solen hver eneste dag, eller hva? Lurer derfor på om det er noen gode spill som dere anbefaler og som ikke trenger internett tilgang for å spille.

Siden sommeren nærmer seg snart, så tenkte jeg at det er flere som også skal reise og som lurer på dette. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du gidder å dedikere deg, og ønsker å ha noe å "briefe" med når du kommer tilbake, så er TrackMania Nations med sin innebygde baneeditor noe du kan bruke utallige timer på. Kan bli litt ensformig i lengden, though.

Ellers er Fallout 3 og Oblivion trygge kort - time på time flyr forbi, særlig hvis du liker den type spill. :)

Lenke til kommentar

Nja, jeg har egentlig mange konsollspill av ulike sjangere, så jeg er ikke så kresen så lenge det er underholdende (og avhengighetsskapende :rolleyes: ). Har ikke så mange spill til PC, men hadde kanskje vært greit med noe rpg, eventyr, fps, action.

Jeg holder egentlig øye med The Witcher og har allerede kjøpt Dragon Age Origins. Venter bare på at det skal havne i postkassen. Men er greit med noen flere spill for å ha noe å velge mellom.

Noen som vet om Jade Empire (PC) er verdt å spille gjennom?

Endret av Lonely Link
Lenke til kommentar

Er veldig glad i spill med asiatisk tema, så det blir vel kjøp av Jade Empire. Men noen som vet om PC'en min kan kjøre Torchlight? Fant den ikke på "Can you run it?", så må nesten spørre det her. Jeg trodde Torchlight var et onlinespill, men siden du nevnte det her så regner jeg med at det er offline?

"Can you run it?"

http://cyri.systemrequirementslab.com/CYRI/intro.aspx

PC'en min:

http://www.netshop.no/aspx/loginVnet.aspx?ReturnUrl=%2faspx%2fprodukt%2fprdinfoVnet.aspx%3fplid%3d116144&plid=116144

Lenke til kommentar

Men noen som vet om PC'en min kan kjøre Torchlight? Fant den ikke på "Can you run it?", så må nesten spørre det her. Jeg trodde Torchlight var et onlinespill, men siden du nevnte det her så regner jeg med at det er offline?

PC'en min:

http://www.netshop.no/aspx/loginVnet.aspx?ReturnUrl=%2faspx%2fprodukt%2fprdinfoVnet.aspx%3fplid%3d116144&plid=116144

Det er offline ja, og som du ser nedenfor så trenger man ikke akkurat en monster pc for å kjøre det. :)

Operating System: Windows 2000 or later

Processor: 800 MHz or better

Memory: 512 MB RAM or more

Hard Drive: 400 MB free hard drive space

Video Card (graphics): DirectX-compatible video card with at least 64MB of addressable memory (such as an ATI Radeon 7200, NVIDIA GeForce 2, or Intel GMA 950)

Sound Card: DirectX Compatible

Peripheral hardware: Keyboard and mouse

Anbefaler virkelig dette spillet. Hvis det er av interesse, så vil du miste maaaange timer foran skjermen på jakt etter bedre armor og våpen. Billig er det også.

Du kan jo ta en titt på denne videoen før du bestemmer deg.

Endret av Villanden
Lenke til kommentar

Likte veldig godt hele stilen til spillet. Og siden PC'en min klarer å kjøre den, så blir det helt sikkert kjøp av Torchlight også. Takk for tipset, Villanden! Btw, hvordan fikk du tak i spillet når det ikke har kommet ut i butikkene?

Edit: Vet du om det finnes Special, Collector's eller Limited Edition til spillet? Kjekt å vite.

Fikk øye på Star Wars: Knights of the Old Republic (KOTOR), da jeg drev å søkte etter flere spill som jeg kunne tenke meg å kjøpe. Noen som vet om PC-versjonen er bedre enn Xbox-versjonen? Samme spørsmål til KOTOR II og Jade Empire også.

Exia: Tror jeg heller kjøper Borderlands til konsollene, men takk for forslaget!

Laland: Er ikke helt sikker på om TrackMania Nations er min type spill. Og Fallout 3 tror jeg kommer til å kjøpe til konsollene og er veldig usikker på Oblivion. Har aldri skjønt hva som er bra med det spillet, kanskje du kan overbevise/overtale meg? :D

Endret av Lonely Link
Lenke til kommentar

Angående Oblivion, jeg synes du ikke kan utnytte spillet til sitt maksimum uten internett. Selv synes jeg at jeg har hatt 75 % av morroa fra Oblivion med mods, Vanilla er bare litt for upolert og "enkelt". Jeg liker Oblivion best når jeg har adgang til mods. Dessuten, man blir så ekstremt lei av Vanilla-Oblivion etter bare ca. 20-40 timer gametime.

Fallout 3 er noe av det samme synes jeg. Bare at i FO3`s tilfelle så er vanilla mer underholdende i en lengre tidsperiode, men har uansett ikke lang levetid uten mods.

FO3 er jo i tillegg til Oblivion ikke spesielt godt optimimalisert i forhold til svake pc-er og jeg synes at det er regelrett trist å spille disse spillene på min bærbare pc, kontra gameren min.

Edit: Men hvis du vil ha disse spillene mens du er borte så kan du jo egentlig bare safe når du skal dra og laste ned de modsene som er listet opp på topp på TESnexus eller en lignende side.

Endret av Dema
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...