Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

fildeling er ulovlig men de for sin straff allikevel.

Anbefalte innlegg

som alle vet så er fildeling ulovlig, men på en måte så for jo fildelerne sin straff allikevel. f. eks når det er virus eller trojanske hester i en fil å den sprer seg så er det deres egen skyld på en måte, de velger jo selv at de skal dele å laste ned filer. det er ingen andre som velger at de skal laste ned filer. endel av de programmene som legges på kazaa osv. er det virus eller hackere i. å hvis man ikke har hverken firewall eller virusprogram så er man ute å kjører. vet at Klez og Sobig spres mye over sånne fildelingsprogram. men alle har vel brukt fildelingsprogram i sitt liv tenker jeg.

nei, holder meg til lovlige ting jeg. sånn som freeware og linux :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
som alle vet så er fildeling ulovlig

Nei, som alle vet så er fildeling fullt lovlig. Så lenge filene du deler ikke er copyright beskyttet. Og har du original filen/cd`en så er det fullt lovlig i Norge å laste ned en "pirat" kopi til backupformål. Det blir det nok snart slutt på (EU og sånn), men akkurat nå er dette situasjonen.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvor du vil med denne tråden. Folk vil alltid dele filer. Skjønner ikke hvorfor dem kan snakke om sånne jalla lover mot fildeling, jeg trodde lover skulle representere det mannen i gata mente var rettferdighet. Mener heller man burde bruke tid på drapsmenn og ranere enn å skulle ta en fyr av 200 mill andre som gjør det samme.

Problemet ligger også i at ikke en eneste krone av det RIAA klarer å saksøke ut av folk går til artister uansett.

Lenke til kommentar
kazza osv er jo sånn rookie program

finn skikkelige servere med maxx kvalitet og tusenvis av clona cd`er :F

kazaa holder i massevis, for dem som er ute etter MP3 filer da. Laster ned noe MP3`er selv jeg, ikke fordi jeg prøver å spare penger på å kjøpe CD`er, men fordi jeg kan laste ned låta når jeg får lyst, der og da. Artister som lager bra musikk fortjener støtte, så jeg kjøper CD`er som jeg virkelig liker. Synd at RIAA holder på som de gjør....men jeg skjønner dem godt.

Lenke til kommentar

Min PC

Fujitsu Siemens PC

2x120 GB Seagate Disker

Intel Pentium 4 2,8 GHZ 533 MHZ FSB

512 MB 333 MHZ DDR ram

17 tommer LCD Fujitsu Siemens skjerm

MSI 648 Max

NEC DVD-RW ND-1100A

Lite-On 16x/48

Linux Rules Go for it.

:woot:

des,OUT!

var pc`en min bra eller dårlig. jeg synes den ruler men glemte Skjermkortet i siggen pga at jeg fikk ikke plass.

Lenke til kommentar
var pc`en min bra eller dårlig. jeg synes den ruler men glemte Skjermkortet i siggen pga at jeg fikk ikke plass.

En person som ikke kan se forskjell på fet og vanlig skrift ja! Hva kalles din sykdom da? Fetblind, som i kontrast til fargeblind?

Se litt nøyere etter så ser du at du reklamerer for Linux og sier at det ruler, men samtidig kjører du WinXP. Det er selvmotsigende og gir et VELDIG dårlig bilde av Linux fra din side :)

Lenke til kommentar

Min PC

Fujitsu Siemens PC

2x120 GB Seagate Disker

Intel Pentium 4 2,8 GHZ 533 MHZ FSB

512 MB 333 MHZ DDR ram

17 tommer LCD Fujitsu Siemens skjerm

MSI 648 Max

NEC DVD-RW ND-1100A

Lite-On 16x/48

Linux Rules Go for it.

:woot:

des,OUT!

wil, tror ikke du skjønte hva Desdichado mente..

å si at linux ruler samtidig som du bruker windows xp kan vaere litt selvmotsigende? :-)

Lenke til kommentar

nei, har litt progs og sånn inn på maskina men for aldri brukt opp all den plass på den her siden av året. laster ned mange freeware og sånn da. men har musikk her da. spill osv. diverse ting er til hjemmesiden min å dokumenter osv. og en egen partisjon som skal være til Windows 2000. har ikke noe ulovlig program nei. hvem trenger vel det?

Lenke til kommentar

dessutten så var det 240 GB når jeg fikk maskina. det var 2x120, lurte litt på når jeg installerer Windows 2000 at jeg skal legge den på en annen harddisk enn XP blir bedre ytelse. eller hvis jeg tar med harddisken til en annen pc så har jeg uannsett et OS samme hvilken disk jeg tar med.

Lenke til kommentar
nei, har litt progs og sånn inn på maskina men for aldri brukt opp all den plass på den her siden av året. laster ned mange freeware og sånn da. men har musikk her da. spill osv. diverse ting er til hjemmesiden min å dokumenter osv. og en egen partisjon som skal være til Windows 2000. har ikke noe ulovlig program nei. hvem trenger vel det?

hehe. Hvem trenger det? Jeg for eksempel.Ikke at jeg skryter av det, men jeg har en del ulovlig programmvare som jeg ellers ALDRI hadde kjøpt, på grunn av dårlig råd.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe negativt å kjenne til/bruke windows selv om man er linux tilhenger. imho.

De som kjenner styrken og svakheten til begge leire, står meget sterkt rustet og kan best inkludere flere windows mennesker inn i linux-verdenen fordi han vet hva de forventer og vet hva de trenger å få forklart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...