Gå til innhold

- Ta med PC-en på hytta

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er dette betalt reklamespot av Telenor? Syltynt journalistisk innhold, i hvert fall...

Nei, saken er basert på en pressemelding.

Min intensjon var utelukkende å opplyse Telenors mobilt bredbåndskunder om at tilbyderen hadde forsterket sin kapasitet på aktuelle vintersportssteder i forbindelse med vinterferien. Jeg innser at det kanskje hadde vært interessant å høre med NetCom og Ice.net om de også har gjort tilsvarende forberedelser, men for å være ærlig stod ikke denne saken høyt på prioriteringslista mi i dag. For øvrig hadde vi denne uken en sak om at Ice forbedrer sin kapasitet i tiden som kommer, samt at NetCom snakket om prisnivå og 4G på tirsdag.

Det blir alltid en vurderingssak, og jeg vurderte innholdet i pressemeldingen som aktuelt for Telenors kunder, men mindre aktuelt i den store sammenheng. Men jeg tar selvsagt til meg din kritikk, så kanskje jeg vil vurdere dette annerledes ved neste anledning.

God helg! ;)

Lenke til kommentar

Økt ytelse er en ting, men hva med kapasiteten ? Jeg gjorde noe tester i Sirdal sist helg. Har normalt hatt en download/upload rate på ca 500-800 kbps ned (har vært oppi 1.1 mbps) og 50-60 kbps opp. Sist helg hadde jeg GPRS/EDGE hastighet nesten hele tiden (typisk 80-100 kpbs ned og 10 kbps opp). Rett og slett for dårlig. Telenor sa de skulle bygge ut bedre kapasitet i fjor, men ikke noe er skjedd. Nå er det utsatt til høsten 2010, så en får se....

Jeg sammenlignet med Netcom og fikk da 800-1000 kpbs ned og 40-60 kbps opp. Ikke fordi Netcom har raskere nett og dekning (Netcom og Telenor deler mast), men fordi det sikkert er færre brukere.

Poenget må være at kapasitet er MYE viktigere enn hastighet. Om en har 500, 1000 eller 2000 kbps ned er for de fleste irrelevant. Men en merker stor forskjell på 10 kbps upload og 50-100 kbps upload.

De beste i Sirdal har vært ICE over lengre tid. Har ligget på mellom 800-1000 kbps ned og 200-300 kbps opp, uavhengig om det har vært påske, sommer eller bare vanlig utfartshelg.

Og for de som lurer så har jeg alle 3 typer abonnement i forbindelse med jobb, så jeg tar litt testing selv om jeg bruker primært Telenor som mobil og ICE på mobilt bredbånd.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...