vegge Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Mitt Sapphire Radeon 9100 128 MB har nå etter et par måneder fått en fryktelig ulyd i vifta (høres nesten ut som skrapelyder) Jeg har derfor koblet den fra og har satt en 80mm vifte til å blåse istedenfor.. Dette er imidlertidig ingen permanent løsning så..; 1. Jeg mailer/ringer Komplett og ber om å få et Radeon 9000 kort i steden for. (finnes det andre kort med passiv kjøling?) 2. Jeg river av vifta og limer på en liten kjøleribbe.. Men vil dette fungere? Hvis jeg bare kobler vekk strømmen fra den originale kjøleren på skjermkortet, så blir det veldig varmt. Det er ubehagelig å holde baksiden av fingeren på andre siden av kortet (motsatt side av der GPU-kjøleren er plassert) Noen som kjører Radeon 9100 med bare en liten kjøleribbe? I så fall, hvilken? Jeg bestilte en Zalman NorthBridge Gold, men den var ikke stor nok.. Vurderer å ta kontakt med Komplett, men uff.. stress. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Hvorfor skal du gå for en NB gold? Gold er dårligere en den gamle svarte. Men jeg satte en litt større ribbe på et R8500kort (R9100 i forkledning) og da gikk det greit nok uten vifte. Men jeg skal skrive under på at det ble varmt.. Bare en liten kjøleribbe har jeg desverre ikke si at jeg har prøvd. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 21. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2003 Originalkjøleren på 9100 er jo ikke mye tess hvis ikke vifta sviver! Jeg bestilte Zalman NB Gold i god tro, men den var altfor liten. Tror jeg har bestemt meg for å gjøre et nytt forsøk, men vet ikke hvor jeg finner store/kraftige nok kjøleribber.. Jeg orker i alle fall ikke mer støy! Lenke til kommentar
digitalprince Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...048a98e3cdfdb02 Lenke til kommentar
CFD Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 Jeg fatter ikke helt hvorfor alle er så oppsatte på og få en vifteløst system jeg. En vifte som nesten ikke går rundt bruker mindre enn en Seagate Baracuda V (den høres hvis du har et stille system) Har selv en Papst12db som jeg har gående på hardiskene. Hører den ikke hvis jeg setter på en Zalman fanmate (Spenningen faller vell til 10.5V eller noe rundt der hvis jeg husker rett) Altså så tar du en 10mm 60mm vifte og setter på en billig 60mm kjøler som du får på en webshop. La den gå på så lav hastighet at den nesten ikke går rundt. (Gjerne litt mer da) Du vil få litt varmgang i den viften ,men hvis den stopper etter en stund så fryser bildet og du sjekker hva som er galt og hvis den er stoppet kjøper du en ny en. En slik vifte koster ikke mange kronene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå