thomaslo Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Jeg og en slektning filmet fra hvert vårt kamera i et bryllup. Jeg har begge kasettene (mini-dv) og tenkte jeg skulle ta ut det beste fra begge kasettene. Tanken var å legge inn kasettene på hvert sitt spor i redigerings programmet og få synket dem. Da det ligger tidsinfo på begge filmene mener jeg det skal være mulig å få det til. Klokken går helt sikkert ikke likt på begge, men jeg tenkte man kunne sette et punkt der begge har filmet, f.eks da bruden sier ja. I tillegg er det jo pauser mellom alle klipp. Jeg lurer på om det er mulig å lime inn klipp i redigeringsprogrammet der pauser automatisk blir opphold på tidslinjen. Pr idag har jeg bare Pinnacle dv-studio, men vurdere å oppgradere til noe mere avansert. Er det noen som har vært borte i samme "senario" og har noen tips til program der dette lar seg gjøre ? Mvh Thomas Longva Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 flytt heller over alle klippene fra begge kasettene og plukk ut manuellt. har gjort dette selv, men da var det filmet med to identiske kameraer, slik at bildeforskjellen ble ikke så ille. Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Skal du ha et mer avansert program, kan du vurdere Pinnacle Edition 5. Her har du mulighet til å legge inn nøyaktig tidskode og finne nøyaktig frame på begge kameraene der du ønsker å klippe. Er også mulig å få "multicam" plug-in som gjør det enda enklere - men du får det veldig godt til uten den ekstra plug-in'en med Edition. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå