Gå til innhold

Synkronisering av video fra 2 kilder

Anbefalte innlegg

Jeg og en slektning filmet fra hvert vårt kamera i et bryllup. Jeg har begge kasettene (mini-dv) og tenkte jeg skulle ta ut det beste fra begge kasettene.

Tanken var å legge inn kasettene på hvert sitt spor i redigerings programmet og få synket dem. Da det ligger tidsinfo på begge filmene mener jeg det skal være mulig å få det til. Klokken går helt sikkert ikke likt på begge, men jeg tenkte man kunne sette et punkt der begge har filmet, f.eks da bruden sier ja.

I tillegg er det jo pauser mellom alle klipp. Jeg lurer på om det er mulig å lime inn klipp i redigeringsprogrammet der pauser automatisk blir opphold på tidslinjen.

Pr idag har jeg bare Pinnacle dv-studio, men vurdere å oppgradere til noe mere avansert.

Er det noen som har vært borte i samme "senario" og har noen tips til program der dette lar seg gjøre ?

Mvh

Thomas Longva

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du ha et mer avansert program, kan du vurdere Pinnacle Edition 5. Her har du mulighet til å legge inn nøyaktig tidskode og finne nøyaktig frame på begge kameraene der du ønsker å klippe. Er også mulig å få "multicam" plug-in som gjør det enda enklere - men du får det veldig godt til uten den ekstra plug-in'en med Edition.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...