Gå til innhold

Leserne har kåret tiårets beste spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er dette en liste over de mest populære spillene siste tiåret blant de som sendte inn, ikke de beste.

Litt trist at ikke en eneste sjel nevner Dragon Quest 8, men ikke sjokkerende siden det er så lite populært her hjemme.

En annen perle jeg savnet på begge listene er Timesplitters 2. Herre og mange timer moro jeg hadde med det i co-op og multiplayer, men kan forstå at det gikk i glemmeboka for enkelte.

 

Det jeg derimot er overrasket over er at det ikke er et eneste:

Spill fra Devil May Cry og God of War sjangeren.

Bilspill (Nei, gta teller ikke).

Slossespill (Tekken, Street Fighter osv.)

 

Kan nok anta at de skyldes litt av det som trackmaniaspillene led av, nemlig at folk har stemt for forskjellig. Bare se på lista og slå sammen Warcraft 3: Reign of Chaos(443) og Frozen Throne(171) da kommer det på en 7. plass med 614 poeng. Vel fortjent :p

 

Litt slappt sjangerutvalg, men morsomt å se.

Lenke til kommentar

Jepp, bilspill er tydeligvis ikke like "mainstream"\populært. Dette forsterker bare at listen er mer en liste over mest populære, langt i fra "beste".

 

Hvor er Sim City 4, for å nevne noe? Bilspill? Det finnes helt fantastiske perler som ikke er nevt på denne topp 50 lista, og som i steden har mange hyped spill fra de siste årene + alt for mye RPG orientert (IMO). Hva var det på lista? Fire FF spill?..

Endret av Frode789
Lenke til kommentar

Jepp, bilspill er tydeligvis ikke like "mainstream"\populært. Dette forsterker bare at listen er mer en liste over mest populære, langt i fra "beste".

Eller så kan det være grunnet et så omstridt konsept som at forskjellige personer har forskjellig oppfatning av hva som er bra. Kanskje er spillet så populært fordi mange synes det er det beste. ;)

 

Det påfølgende er ikke rettet til noen spesifikke personer, men mer diskusjonen generelt.

 

Oppgaven var jo å si hva "du" mener er tiårets beste spill, og hva er da mer naturlig enn å velge de spillene fra dette tiåret du har likt best? For min egen del er en god historie alfa og omega når det kommer til hvilke spill jeg synes er bra eller dårlig, noe listen min også bærer preg av. Derfor blir det også naturligvis lite av bil/sportsspill.

 

Personlig ser jeg ikke noen grunn til å klage over slike lister, det er jo tross alt en liste satt sammen av lister fra 260 personer som alle har forskjellige meninger om hva som er bra. Det sier jo seg selv at det ikke kommer til å stemme med din personlige liste, og er det meningen det da? Det er jo ikke slik at denne listen kommer til å endre din oppfatning av hva som er bra, jeg vet i alle fall at den ikke gjør det for meg.

 

Ta heller listen for det den er. God underholdning, og en fin kilde til å finne gode spill du ikke har prøvd. Man kan ikke si at et spill som klarer å havne på en slik liste er dårlig, det passer kanskje ikke din smak, men det gjør jo ikke spillet dårlig. Du liker ganske enkelt det du liker, slik er det bare. :)

Lenke til kommentar

 

Litt trist at ikke en eneste sjel nevner Dragon Quest 8, men ikke sjokkerende siden det er så lite populært her hjemme.

 

Jeg hadde Dragon Quest 8 på listen min.

Denne listen inneholder også svært mange spill som jeg ikke har spilt. Ikke at jeg har tenkt å spille noen av de, selvom den store brukermassen liker de. :whistle:

Lenke til kommentar

Denne listen sier mye om alderen og smaken til folk her. Veldig mange nye standardspill.

 

Og det er en SKAM et Oblivion er lenger opp en Morrowind! Samme med FFX! IX er et mye bedre spill enn X på mange måter.

 

Men, men.. listen er sånn som den er!

Endret av espaulsen
Lenke til kommentar

"Heroes of Might and Magic III: The Shadow of Death released in 2000."

 

Heroes 3 Complete som jeg personlig stemte på hadde release etter det. Personlig synes jeg dere burde presset de stemmene sammen til Heroes 3 Complete, det fortjenere en plass på listen.

 

Dere sa også at expansion pack osv telte. Det samme gjelder Age of Empires 3: The Conquerors. Hvor mange stemmer fikk det?

 

Er også litt nysjerrig på hvor mange stemmer Darkfall Online fikk. Vet om en del kompiser som stemte på det :p

Lenke til kommentar

Tsk, tsk... Jeg er enig i stort sett hele listen. Men som noen sa tidligere i tråden er jeg kanskje for ung til å huske de store titlene som Baldurs gate osv. Men uviklingen går jo fremover!? Er ikke de spillene, de gamle klassikerne, utdaterte nå? Eller kommer det an på atmosfære n og minneverdigheten, for om det gjør det kan jo de "nyere" spillene forsvares på samme måte. Jeg forsvarer både Half-life og Mass Effect slik, og btw, den eneste endringen i lista burde være at Morrowind ligger på tredje. Ved Gud for et fantastisk spill..

Lenke til kommentar

Dragon Age over Baldur's Gate 2 ?

 

LOL.

 

 

edit:

 

problemet med slike kåringer er at dei fleste tenåringar, som sikkert utgjer ein stor % del av lesarmassen, ikkje har spelt eller huskar så godt spela i starten på forrige tiår. Dette er tydeleg når Fallout 3 og Oblivion kjem over morrowind, GTA IV kjem over GTA III og Vice City, DEUS ex kjem på så langt ned på lista osv..

Endret av ashtray
Lenke til kommentar

Utvilsomt mange perler på denne lista, selv om jeg tviler at noen er 100% enig.

 

Jeg tror at spill som ligger ferskt i minnet har tendens til å havne høyere opp på lista enn spill man ikke har spilt på åresvis.

 

Uansett, godt gjort av Gamer å ha gjennomført denne avstemmingen.

Endret av Zarunil
Lenke til kommentar

Vel som ventet, kommenterte det vel i gamers kåring også, en avsteming fører til mere mainstream, hypede og og godtselgene spill. I tillegg reflekterer den aldersgruppa som leser gamer også, med en overrepresentasjon av det som er nytt. I mine øyne så fikk jeg rett i min spådom om at en brukergenerert liste kom til å bli mindre interessant.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...