Eiriklind Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Hei Skal til å formatere datan, og har lagt alle filene eg skal ta vare på innpå den eksterne harddisken min (inkl. drivers). Eg har formatert fleire gongar før, men no er det litt annerledes. Har nemmelig windows 7 OEM edition, og no lurar eg på om produktlisensen min vil virke (og bli godkjent) etter eg har reinstallert oprativsystemet og har skrive den inn på nytt. Bør eg kanskje formatere på ein annan måte enn å berre sette inn disken og installere på nytt? Eller kan det installerast på samme måte som vanlig Windows 7?. Mvh. Prankinator. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Det er akkurat samme prosedyre som en ikke-OEM utgave. Hvis lisensen er brukt på en annen data med annen maskinvare er jeg ikke sikker på hvordan den fungerer, men prosessen i seg selv er identisk. Lenke til kommentar
Eiriklind Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 Lisensen eg skal bruke, har eg berre brukt på samme data som eg skal formatere. Veit du om den vil virke igjen, på samme data som den har vore brukt på før? Lenke til kommentar
Laland Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 OEM-lisenser blir låst til maskinvaren den brukes på første gang, så det skal såvidt jeg vet fungere helt utmerket. Lenke til kommentar
xdrea Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Så lenge du ikke har byttet hovedkort, vil OEM- lisensen kunne brukes så mange ganger du vil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå