Bjoolz Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) Jeg har et problem med mitt nettverkskort, "NVIDIA nForce Networking Controller" ja, det er hele navnet. (Integrert på HK "ASUS M2N-SLI Deluxe"). Problemet som oppstår er at jeg på tilfeldige tidspunkter mister standard gateway. Problemet løses ved å høyreklikke på nettverksikonet nede ved klokka. PCen "tilbakestiller" nettverkskortet og så har jeg nett igjen ca 15-20 sekunder senere. Dette skjer 3-10 ganger om dagen og skjer så og si helt tilfeldig. Det jeg har lagt merke til er at hvis jeg lar utorrent stå på over natten så er jeg ganske sikker på at dette problemet ikke oppstår (Den laster fortsatt ned dagen etter, men kan hende at problemet løser seg selv etter en hvis tid hvis det oppstår). Jeg har googlet en del på dette og det virker som at det er veldig mange andre som har dette problemet, men det virker ikke som at noen har klart å finne en løsning. Det virker som om det er like mange "løsninger" som det er poster fra folk som spør om hjelp. Det virker som om det er 98% sikkert at dette problemet oppstår pga windows 7, men kortet skal være windows 7 kompitabelt ifølge Nvidia. Å gå tilbake til Vista vil mest sansynlig løse problemet, men det er ikke et alternativ. Jeg kjøper heller et nytt nettverkskort enn det. Hva jeg har prøvd: Sette på fast IP/DNS/Gateway. Gamle drivere, nye drivere, drivere for vista, drivere for XP, drivere fra ASUS og Nvidia. Reinstallasjon av OS. Bytte utgang på nettverkskortet. Bytte kabel. Bytte router. Avslutte div tjenester i windows og hindre dem i starte fra oppstart. Og flere ting jeg ikke klarer å huske atm. Hvis noen har klart å løse dette problemet så ville jeg være evig takknemmelig. Endret 17. februar 2010 av Bjoolz Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 I dag rant det over så jeg kjøpte meg et nytt kort istedenfor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå