Gå til innhold

Spørsmål ang. videostreaming

Imitative

Anbefalte innlegg

Er det en ting jeg virkelig liker med den siste generasjons konsoller er at man kan streame bilder, musikk og filmer fra PCen, særlig sistnevnte.

Dessverre for meg har jeg den eldste konsollen på markedet, Xbox 360, som kom ut før høykvalitets filmfiler som mkv ble populært, og dermed jeg begrenset til å bare kunne streame avi og mpeg, litt kjedelig når jeg har lyst til å utnytte min 37" full HD-TV.

Men slik at jeg har forstått det er PlayStation 3 mye bedre til å streame filmer, og ja, til og med mkv-filer.

Anyways, spørsmålet mitt lyder: er det egentlig vits å punge ut 2500 kroner (pluss/minus) for en PlayStation 3, når man kan få HD-mediaspillere til rundt tusenlappen??

Med noen få untak, er det ikke mange eksklusive PS3-spill som appellerer til meg (liker best spillene som kommer til begge konsollene)

PS! Vil helst ha objektive svar, forhåpentligvis fra noen som virkelig har peiling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du uansett kunne tenke deg en Blu-ray-spiller: Løp og kjøp.

Hvis du ikke har noe bruk for dette (og ikke vektlegger spillene), er det kanskje like greit å kjøpe en dedikert streamingboks, mange av disse har langt bedre støtte for filformater enn PS3/X360. Noen TV-er takler jo også streaming i seg selv, vet mange Samsung-modeller takler .mkv direkte.

Et annet alternativ er vel å transcode filmene ved hjelp av en PC, slik at den mater Xbox 360-en med et format den takler.

Lenke til kommentar

Jeg ville aldri i verden kjøpt en PS3 kun for å se HD filmer/serier via stream...har streamet endel HD filmer til min PS3 men det fungerer ikke 100%. Ikke for meg hvertfall...det pauser opp etter en stund. Men er en stund siden jeg prøvde meg på dette så mulig det er blitt mye bedre nå.

Har en PS3 som jeg bruker så vi hver dag til å se filmer og serier med....men *.mkv funker jo ikke dessverre :(

Det er mange gode mediaspillere der ute nå og tillogmed Blu-ray spillere er blitt bra...spesielt LG som tar *.mkv filer!

Men det ble vist en ny mediaspiller på CES2010 som jeg har veldig lyst på som heter Boxee Box fra D-Link.

Lenke til kommentar

Har en PS3 som jeg bruker så vi hver dag til å se filmer og serier med....men *.mkv funker jo ikke dessverre :(

Har hørt det finnes en del tutorials på nettet hvor man kan ordne slik at PS3 faktisk kan spille mkv, men skal ikke si noe for sure. Prøv google :)

Og Boxee Box så bare helt konge ut. Blir spennende å se hva prisen blir.

Og Blu-ray glemte jeg jo helt å tenke på... F***, blir vanskelig å bestemme seg :p

Uansett, takk for svar. Får gjøre litt mer research før jeg bestemmer meg :)

Endret av Imitative
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...