Gå til innhold

Hvordan tar man skjermbilder?

Anbefalte innlegg

Noen spørsmål dukket opp i det jeg leste emnet "Dine siste skjermbilder" fra Silo. Å ta skjermbilder fra PC'en er vel så enkelt som å trykke på "PrtSc" (Print Screen) på tastaturet, men hvordan tar man bilder fra TV'en? Eller sagt/spurt på en annen måte; hvordan tar man bilder fra spillkonsoller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes ingen standard måte å ta skjermbilder fra en konsoll slik det gjør på PC. På en konsoll må enten spillet ha denne funksjonen innebygget, noe veldig få spill har, eller så må du rett og slett ta bilde av TVen med et kamera.

Lenke til kommentar

Det er nesten synd at det ikke er så mange som vil finne ut av dette. Har vært i mange norske diskusjonsforum og spurt om det er noen som vet noe som helst om dette, men har dessverre mislyktes så langt.

Uansett, jeg har funnet denne videoen om akkurat det, men er litt usikker på om det er lurt å investere 800 kr på et Dazzle produkt uten å vite om det virkelig fungerer. <_<

Lenke til kommentar

Har sett litt på easycap, men er det noen her som vet at det fungerer bra? Vil gjerne ha bilder av god kvalitet. :D

Jeg synes det er rart at det ikke er så mange som interesserer seg mer om dette der ute. Har prøvd å google for finne mer info om det, men finner ganske lite om akkurat hvordan man skal ta bilder bortsett fra den youtube-videoen jeg linka til da. Er i hvert fall glad for at det er noen her som er interessert i motsetning til spill.no eller gamereactors. :huh:

Lenke til kommentar

Hauppauge HD PVR fungerer utmerket hvertfall, men det er nok ett litt dyrere enn dazzle kortene. Kjøpte meg for ett par uker siden og er fornøyd med det. Fordelen med ett ekstern kort er at selve opptaket vil ta mindre plass, tror det var 1/3 av hva det vanligvis tar. Kvaliteten blir sånn (ikke verdens mest spennende klipp kanskje - men det viser videokvaliteten :p)

Kan blant annet kjøpes her: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=414736

Lenke til kommentar

Oi, det er jo utmerket kvalitet, men prisen er kanskje litt stiv? Er det mulig å få kjøpt det i utlandet? Men er produktet lett å bruke eller er det mer komplisert enn det egentlig ser ut til å være?

Ble ganske nysgjerrig jeg nå.. :D

Jeg vet ikke om man kan kjøpe det i utlandet, det får du nesten finne ut av selv :p

Produktet er veldig lett å bruke. Har bare testet det med konsoller så langt, men du kobler komponent kablene (blå rød grønn) inn i kortet, og så er det tilsvarende kabler ut som du kobler i TVen. Samme gjelder med lyd (hvit og rød) eventuelt optisk om du har det. Så kobler du kortet til PC med en usb kabel og installerer softwaren, deretter er det bare trykke record på pcen og du tar opp det du spiller. Etter du har tatt opp div, må du konvertere til annet format, men dette får du med når du kjøper kortet. Alt i alt veldig enkelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...