Gå til innhold

CoD kan bli subscription-basert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

SÅ lenge Bobby Kobick sitter på toppen i Activision tror jeg vi kan se langt etter noen dedikerte servere til Call of Duty. Spillene selger som finmalt møkk og tjener inn uhørte summer med blanke kroner slik som det er nå, og jeg ser virkelig ikke hvordan den fyren plutselig skal kunne forandre mening og å gi spillerne en bedre opplevelse kontra å fortsette å tjene penger. Utgifter er visst noe han ikke liker.

Lenke til kommentar

Har spilt veldig lite MW2 i det siste, og merker at jeg ikke har noe problem med å legge det bak meg. Det er rett og slett et altfor høyprofil spill. Glitchere, hackere og til en viss grad, killstreaks, er vannvittig irriterende. Når et MP-spill ikke er morsomt å spille, især hvis de skal ta ekstra betalt for det, kommer jeg ikke til å spille det. Da blir det CoD4, Halo 3 og Halo: Reach for alle penga.

Lenke til kommentar

Tja, jeg vil tippe de må sette opp og drifte servere selv om de satser på subscription ala MMO. For å rettferdiggjøre prisen. Tviler det skjer med MW2 iallefall.

 

Ellers håper jeg virkelig bobby kotick eller hva f. idioten heter kjører hele activision i toalettet slik at han blir byttet ut med en mer spillvennlig toppsjef.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Men dette har det vel strengt tatt vært spekulert i flere ganger tidligere og hver gang har det vist seg å grunne i et filosofisk foruminnlegg ett eller annet sted på interweben. Sannsynligvis er det større fare for at Bobby leser spekulasjonene og får idéen derifra enn at han tør å forandre på en formel som gir han penger.

Lenke til kommentar

Bad Company 2 kan fort ende opp med å stjele horder av brukere dersom CoD går subscription.

 

Jeg tviler på at de vil legge seg på subscription-modellen som mmo's har. Ser for meg at de sikkert har lyst å prøve en modell med subscription for de som er ekstra interessert i spillet, og at de får ekstra-stuff gratis og dedikerte servere, mens resten må nøye seg med å betale per ekstra downloadable content osv.

Lenke til kommentar

WoW er et massovt onlinespill som krever enorme mengder servere, og man får også en haug med gratisoppdateringer i patchene. Man kan ikke sammenligne å betale for et MMO med å betale for å spille et FPS-spill.

 

Å innføre måndesbetaling på FPS vil være det samme som å begå selvmord for cod-franchissen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...