sukat-frik Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 skal sette opp ftp server bak firewall. har en "ekstern IP-adresse", og flere interne.. Har "forward'a" all trafikk på tilfeldige porter 1000 & 1001 ( hvorfor ikke?) til den interne IP-adressen til min maskin. setter server online og ber en kamerat prøve å logge seg på utenifra med den eksterne IP-adressen min (port 1001)... Han taster rett brukernavn/passord men likevel blir han refused. i følge loggen er det error 421 connection refused eller noe slikt ( husker ikke, er på jobb nå).. Hva har jeg gjort galt her? Fint om noen kunne hjelpe.... Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Har du satt opp ftp-serveren på port 1001? Evt. satt opp forward fra ekstern port 1001 til den porten serveren kjører på. Lenke til kommentar
sukat-frik Skrevet 30. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2003 Han som prøvde å komme seg inn på serveren utenfra hadde feil i instillingene i ftp-client programmet sitt.. alt funker fint nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå