Gå til innhold

Metro 2033 - PC&Xbox 360 Exclusive

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

bleh kvorfor krever dette spillet det forferdelige Steam? Er det noen lov som tilsier at min bror ikke skal kunne spille mitt Empire: Total War, fordi jeg tilfeldigvis spiller et helt annet, urelatert spill på samme bruker? jesus... i tillegg mangler jeg visst physxloader, så må reinstallere :(

Hvis du får beskjed om at du mangler physxloader.dll, så er det vanligvis bare å installere physx-driverne som ligger i spillmappen (Steam/steamapps/common/metro 2033/Install eller noe slikt) og reboote. Steam er det nok ikke så mye å gjøre med, iallefall ikke før Valve får smekk av EU-kommisjonen fordi det ikke bare er en DRM-løsning, men også et utsalgspunkt som i effekt bundles med alle spill som bruker Steamworks...

Lenke til kommentar

Nå har jeg kommet til et mission der jeg nettopp har vært på overflaten, og kameraten min har blitt kidnappet, jeg har kommet meg gjennom det, men har ikke fått til å hverken ta av gassmasken, eller bruke våpen, ei heller plukke opp skudd. Nå har jeg kommet meg gjennom delen med alle spøkelsene, men har fortsatt ikke klart å få fram et våpen. Nå virker det som om jeg skal åpne, en dør, men dette får jeg da altså ikke til, fordi jeg ikke får til å gjøre noe som helst annet enn å skru av og på lommelykten... Noen måte å fikse dette på?

Lenke til kommentar

Det er en viss sjekkliste over ting du må ha fikset før du kan regne med at Metro kjører stabilt, og starter i det hele tatt.

- SP2 til Vista (hvis du bruker Vista). Vista maser heller ikke om at du skal installere SP2, selv om du har Windows Update aktivert, så det er rimelig høye sjanser for at du fremdeles kjører SP1. Begge PC-ene mine gjorde det.

- Siste DirectX-update, som sammen med SP2 gjør at Direct3D 11 støttes

- PhysX-driverne jeg nevnte over

- Absolutt siste drivere til GPU-en din

Steam-problemer har jeg ikke støtt på, så det jeg vet ikke helt. Jeg installerte spillet fra retail-disken, men det må jo fremdeles gjennom Steamworks, så...

Lenke til kommentar

Æsj, nå har jeg jaggu klart å sette meg fast også.

Klarte av en eller annen merkelig grunn å bli oppdaget i et hett stealth område, og det ble selvfølgelig auto-savet akkurat i den verste smørja.

Uansett hva jeg gjør eller hvor enn jeg går, dauer jeg før jeg får sagt: "Babushka".

Skikkelig irriterende, og nå som det begynte å bli vanvittig spennende!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Noen som har lyst å bruke 5 min å forklare historien til meg?

har just fullført spillet på pc, dialogene var gode og grafikken var fantastisk, men synes likevel selv at visse ting kunne vært bedre.

Disse

Nightmares, den fienden du aldri får møtt egentlig, hva var historien bak den?

bare en drøm?

Stealth systememet funker ikke alle ønsket situasjoner mener jeg, ammo som penger er et bra konsept, men spillet kunne vært flinkere å fortelle meg at fra et viss punkt så var det ikke lenger mulig å kjøpe mer ting og tang, hadde jeg visst det, hadde de 2 siste chapters gått mye mer flytende, ettersom det var de to som var vanskeligst.

Jeg har hørt at det er 2 slutter på spillet, gikk det utpå visse valg man har gjort gjennom spillet? Kan ikke huske å blitt spurt om et "moralsk valg" mer enn 1 gang i spillet.

Var det noen side missions i første by?

Følte jeg stakk fra byen for fort til å snakke rundt med folk.

ikke ta min syting som om jeg hatet spillet, tvert i mot jeg likte spillet svært godt, slik mørk atmosfære følelse har ikke opplevd siden F.E.A.R 1 og Dead Space, selv om spillet ikke var så skummelt hele tiden :)

Hva spilte folk flest rundt her på angående grafikk innstillinger?

Spilte med High DX9 (DX10 surrer så mye med alt+tab at jeg droppet det) 1920x1200, her var det meget god fps, og jeg følte at jeg ikke mistet så mye eye candy :)

Hvis jeg skulle gitt spillet en karakter ville det vært 7/10 skalaen eller 3-3.5 stjerner skalaen, et spill med mye potensial, ikke alt ble utforsket like godt syns jeg.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Installerte spillet nå, starter det og får PhysXLoader.dll ikke finnes-feilen.

Har installert den på nytt vis Steam -> Steamapps osv. Noen andre forslag til å komme seg inn i spillet?

Fra google:

I also kept getting the same error message even after reinstalling the game and restarting the pc but finally afterwards went to these same location c:/program files(x86)/steam/steamapps/common/metro2033/install/ and clicked on Physx file and it just opened and uninstalled itself from there. Hope that saves your time and helps you by started getting to play this game.

Er jo et skjermdriver problem, evnt installer nyeste driver?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...