Gå til innhold

Test: LG GW620 - Rimelig Android med tastatur


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det hadde vært en fordel å nevne prosessor(både type og klokkefrekvens), brikkesett og mengde RAM når det er snakk om en smarttelefon - særlig en med Android, da en del brukere der ser ut til å være særlig opptatt av dette. Jeg vil tro en god del andre telefoninteresserte som følger med på hw-fronten også har en viss interesse av det. (Særlig siden alt med en gammel qualcomm på >600Mhz og mindre enn 256MB RAM er dumt å kjøpe om du går for en Android-telefon. Da er telefonen din utdatert hw-messig i løpet av et år. Htc Dream dukker opp som et godt eksemepl. Den får en forkrøplet versjon av Eclair, men den ER for svak.

 

Når man snakker om utdatert, er det håpløst å ikke nevne hvilken versjon av Android som kjøres på telefonen. 1.6 sa du? Yesterdays news. Kjedelig å kjøpe en "ny" telefon, o så få beskjed om at den kjører en gammel versjon av en kompis som har kjøpt seg en modell med 2.0/1. Det må ihvert fall nevnes produsentens planer for oppdatering, når den lanseres med en gammel versjon av OS-et.

 

Man kan ikke teste Android-telefoner som en hvilken som helst annen smarttelefon. Da har man ikke fått med seg hva Android handler om og vil (i det minste bør) føre til.

 

Et annet tips, som har slått meg når det gjelder flere tester: Moiblen.no burde skaffe seg referanse-in-ear-øreplugger som de testet alle telefoner med 3,5mm-jack på, *i hvert fall* modeller som sikter seg inn mot musikk/media-segmentet slik denne gjør.

 

Mange telefoner sliter nemlig med for dårlig skjerming, noe som gir merkbar støy med lavimpedanseøreplugger. De fleste in-ear-plugger har lav impedanse, og disse blir mer og mer utbredt (godt mulig fordi det er deilig å høre alt uvesentlig pjatt når man tar kollektivtrafikk :p) Anbefaling: Creative Aurvana-plugger. Det er håpløst å si at en mobil har god lydkvalitet om man får hele opplevelsen ødelagt av godt merkbar bakgrunnsstøy (uten at jeg sier at det er tilfelle på denne). Skal man bytte ut mp3-spilleren med en telefon, er det et must å vite noe mer om lyden.

 

Jeg gjorte litt av researchen din for deg. Det kan se ut som om den kommer med 1.5, og vil få en oppdatering til 1.6 i løpet av våren - når alle andre telefoner allerede har fått 2.1 (Kilde: Rogers, så det ER mulig versjonen de slipper andre steder ligger lengre fremme versjonsmessig, men jeg ville ikke håpet for mye.)

Endret av gert
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 7 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...