Bruker-162103 Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 har enda ikke fått mitt eksemplar fra Elkjøp enda Lenke til kommentar
ostesaks Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 har enda ikke fått mitt eksemplar fra Elkjøp enda Herregud. Kontakt kundeservice med en gang. Dette er for dårlig. Lenke til kommentar
Bruker-162103 Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Har kontaktet kundeservice. Dette var det de sa: Din pakke er sendt fra oss den 23.02.10, men vi har desverre ingen sporingsnummer på din forsendelse, da denne er sendt som brevpost. Normal leveringstid er fra 3-5 virkedager. Slik at denne pakken er nok like rundt hjørne. Skulle det bli slik at du ikke har motatt den i løpet av neste uke, kan du da kontakte oss igjen slik at vi får etterlyst denne hos posten. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Har kontaktet kundeservice. Dette var det de sa: Din pakke er sendt fra oss den 23.02.10, men vi har desverre ingen sporingsnummer på din forsendelse, da denne er sendt som brevpost. Normal leveringstid er fra 3-5 virkedager. Slik at denne pakken er nok like rundt hjørne. Skulle det bli slik at du ikke har motatt den i løpet av neste uke, kan du da kontakte oss igjen slik at vi får etterlyst denne hos posten. Er noe dritt å vente på posten...om du har valgt å kjøpe spillet via faktura så kan du jo gå til din lokale Elkjøp og kjøpe spillet der. Og når du får ditt i posten bare levere det i butikken, snakk med kundeservice så forklarer dem hvordan det gjøres. På min lokale Elkjøp selger dem standar utgaven til 399,- så mulig dem gjør det hos deg også. Alt etter hvor du bor i landet så burde du jo ha hatt spillet idag eller ivertfall til Mandag. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Steike, har lest slutten til folka her, ingen av dem er lik min av de jeg har lest. Min endte slik Ethan kommer dit, prøver å åpne buret, Scott prøver å skyte, men Jayden kommer. De sloss, Ethan redder Shaun. Og min Jayden døde på båndet i kamp mot Scott. Lauren døde i bilen, (ikke at jeg veit åssen jeg skal gjøre den annerledes), men ser andre har fått en annen slutt med henne. Madison kom ikke til varehuset, siden jeg ikke klarte passordet, som jeg gjorde andre gangen. Men dem lever lykkelig Madison, Shaun og Ethan i en leilighet, mens Scott er fri. Dette er virkelig et spill som frister å spille flere ganger, bare ved å se om noen av de tidligere avgjørelsene har noe å si. Det var faktisk noen helvettes vanskelige valg, som jeg ikke hadde lyst å ta noen av delene, men som jeg selvfølgelig måtte. Jeg husker jeg hatet Jayden i demoen, men jeg må si at han var den mest interessante personen å spille med. Å være FBI i den høyteknologiske ARI var konge! Jeg kan ikke si jeg fant noen særlig hull i historien, men om noen vet om dem. Skriv dem gjerne her i spoiler. Quanticdream dere franskmenn er helt klart noe for dere selv. Jeg vil ha mer! Lenke til kommentar
bjaanes Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Fikk mitt eksemplar 26 fra Elkjøp. Diggen SE =) Uansett, har spilt en del timer, spillet er utrolig bra så langt. Jeg og dama (som bare ser på) har vært helt fengsla ved TV'en =) Elsker historiedrevne spill Særlig når historien er så interessant! Lenke til kommentar
Toman18 Skrevet 27. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2010 Men siden jeg har Special Edition og kan spille heavy Rain Chronicle, hva burde jeg gjøre spille denne til slutt eller starte på ny og spille Chronicles først og så selve spillet etterpå? Det jeg fikk spilt var helt magisk, har felt noen tårer for å si det slikt Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Det jeg fikk spilt var helt magisk, har felt noen tårer for å si det slikt Ja dette spillet har virkelig spilt på så og si alle strengene i følelsesspekteret for min del. Får ikke lastet ned Chronicle eller det andre fordi de har en "å" i nettverkspassordet her. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Men siden jeg har Special Edition og kan spille heavy Rain Chronicle, hva burde jeg gjøre spille denne til slutt eller starte på ny og spille Chronicles først og så selve spillet etterpå? Det jeg fikk spilt var helt magisk, har felt noen tårer for å si det slikt Jeg startet rett på Chronicle, det var litt av en heavy start på Heavy Rain, jeg satt med hjerte i halsen gjennom hele Chronicle. Creepy plass med creepy stemning, til en forsvarsløs pen kvinne. Historiemessig har det ikke så mye å si, men for en som ikke har spilt demoen, kan det bli en veldig bratt lærekurve. Lenke til kommentar
echri Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Største "plot hole" for min del: Vi får aldri noen forklaring på hva som skjer under blackoutene til Ethan, og hvordan han våkner opp med origami figurer i hånda/lomma. Det kommer til og med frem i løpet av spillet at han ikke kan origami. Kanskje vi får vite noe om dette i en dlc. Under andre gjennomspilling er det også litt skuffende å finne ut av at karakterene ikke kan dø før veldig nært slutten. Spillet gjør en bra jobb med å få deg til å tro at det gjelder liv og død, men du kan for eksempel ikke dø under noen av trialene som Ethan. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Ja, det ville vært veldig bra med dlc som kan forklare nærmere på plot-hullene, for det er mye som jeg veit kan forklares. Selv har jeg lest de 15 hullene fra Gamesradar, mange av dem er rare. Lenke til kommentar
Ares42 Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Jeg kan ikke si jeg fant noen særlig hull i historien, men om noen vet om dem. Skriv dem gjerne her i spoiler. Jeg hadde to steder i min gjennomspilling hvor jeg syntes de hadde gjort en dårlig jobb. Den første var når Ethan fant ut at Madison er en journalist som prøver å finne Origami-morderen. For det første så var det utrolig merkelig at jeg ikke hadde fått vite noe om det i det hele tatt før, selv om jeg hadde spilt mange scener med Madison. Det hadde også absolutt ingen sammenheng med den historien jeg hadde fulgt med Madison så langt å gjøre, så det føltes veldig malplassert. Det hadde kanskje passa hvis det faktisk bare var Ethan som var litt paranoid, men når det egentlig er grunnmuren til den karakteren så ble det veldig feil. Den andre er nok den som er vanligst at folk tenker på, og det er når du får vite hva som egentlig skjedde hos Manfred. Med tanke på hva som skjedde i den scenen når jeg spilte den, og det at Lauren var med meg, så ble det hele veldig paradoksalt. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Ang første delen av spoileren. Hva mener du her? At man har fått dårlig informasjon om at Madison er en journalist? Eller at Ethan burde klart å funnet ut av det tidligere? Jeg mener hvert fall at jeg har fått informasjon om det tidligere, eller så var det bare trailere som jeg har sett på, som har gitt meg informasjonen. Lenke til kommentar
Ares42 Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Ang første delen av spoileren. Hva mener du her? At man har fått dårlig informasjon om at Madison er en journalist? Eller at Ethan burde klart å funnet ut av det tidligere? Jeg mener hvert fall at jeg har fått informasjon om det tidligere, eller så var det bare trailere som jeg har sett på, som har gitt meg informasjonen. Mener at jeg som spiller burde ha fått vite om den vinklingen av hennes perspektiv mye tidligere. Mulig jeg glipp av en detalj ett sted, men kan ikke huske at det ble nevnt eller brukt i noen som helst sammenheng. Den historien jeg hadde fått av henne så langt var "jeg har insomnia, jeg drar til motel for å sove, jeg møter tilfeldigvis på en mann som sliter, jeg hjelper han (igjen og igjen)". Du får vite mer om bakgrunnen hennes hvis du spiller chronicle 1 først, men det er aldri noe særlig tema i hovedhistorien før du kommer til det punktet. Er bare veldig merkelig at hun hele tiden har en sekundær (men egentlig primær) motivasjon som hun aldri engang tenker på. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Mulig det var litt dårlig presentert, ja. Jeg spilte Chronicle før hovedspillet, så har sikkert litt å si. Lenke til kommentar
peasandpeace Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 (endret) Her er et plotthull jeg tenkte litt på: Scotts rolle i spillet. Hvorfor sendte Scott masse ting til sine ofres fedre, for å så gå gjennom masse skit for å få det tilbake igjen? Hvorfor anklaget han en annen for å være Origamimorderen, når det beste hadde vært å holde seg hjemme (for å ikke skape mistanke) Hvorfor gadd han i det hele tatt å etterforske origamisaken? Kun for å få ting han tidligere hadde sendt ut? Hvorfor traff han Lauren i utgangspunktet? Hun var jo ikke faren som feilet. Kun for å høre hva hun følte? Det gir ingen mening... Og det du sa, Ares. Hvilken scene er man Lauren hos en Manfred? I chronicles? Endret 28. februar 2010 av peasandpeace Lenke til kommentar
Ares42 Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Her er et plotthull jeg tenkte litt på: Scotts rolle i spillet. Hvorfor sendte Scott masse ting til sine ofres fedre, for å så gå gjennom masse skit for å få det tilbake igjen? Hvorfor anklaget han en annen for å være Origamimorderen, når det beste hadde vært å holde seg hjemme (for å ikke skape mistanke) Hvorfor gadd han i det hele tatt å etterforske origamisaken? Kun for å få ting han tidligere hadde sendt ut? Hvorfor traff han Lauren i utgangspunktet? Hun var jo ikke faren som feilet. Kun for å høre hva hun følte? Det gir ingen mening... Og det du sa, Ares. Hvilken scene er man Lauren hos en Manfred? I chronicles? Man spiller ikke som, man har med Lauren.. i antikvar-butikken... skrivemaskin opplegget. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Her er et plotthull jeg tenkte litt på: Scotts rolle i spillet. Hvorfor sendte Scott masse ting til sine ofres fedre, for å så gå gjennom masse skit for å få det tilbake igjen? Hvorfor anklaget han en annen for å være Origamimorderen, når det beste hadde vært å holde seg hjemme (for å ikke skape mistanke) Hvorfor gadd han i det hele tatt å etterforske origamisaken? Kun for å få ting han tidligere hadde sendt ut? Hvorfor traff han Lauren i utgangspunktet? Hun var jo ikke faren som feilet. Kun for å høre hva hun følte? Det gir ingen mening... Og det du sa, Ares. Hvilken scene er man Lauren hos en Manfred? I chronicles? Svar til plothullet regner jeg med Det var jo en del av opplegget. Sikkert samme opplegget som Ethan fikk, ledetråder med oppgaver som gir deg hint til hvor ungen ligger. Grunnen til etterforske origamisaken kan være for å være på den "sikre" siden, å alltid ligge foran, og holde seg oppdatert. Manfred er han gamle gubben der du er Scott med Lauren i den skrivemaskin saken, der Manfred plutselig blir funnet død, jeg må si jeg hadde mistanke allerede der, om at Scott var origamimorderen. Selv om jeg ikke tenkte noe mer over det etterpå. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Tør ikke lese noe i frykt for spoilere, men har spilt igjennom de to første "episodene" og har nå kommet til der demoen begynte. Hittil, så er spillet noe av det mest utrolige og gjennomførte jeg har vært med på. Å høre hva karakteren tenker, det (hittil) utrolig solide stemmeskuespillet og den veldig.. uvante, men herlige, historien tok meg på senga. Jeg forventet rett og slett ikke så mye! Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Hah, om du synes starten er gjennomført, så blir resten av spillet konge for deg! For mange mener at starten er veldig treg og dårlig. Kos deg videre, for jeg har aldri runda et spill så fort som jeg har gjort med Heavy Rain. Ikke fordi det nødvendigvis var kort, men fordi man blir dratt med videre og ikke har lyst å legge det fra seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå