Gå til innhold

Heavy Rain diskusjonstråd!!


Toman18

Gjerne begrunn hvorfor du ga den karakteren  

28 stemmer

  1. 1. Hvilken karakter ville du ha gitt Heavy Rain?



Anbefalte innlegg

Her er min slutt:

 

 

Ethan Mars redder sønnen sin, med hjelp av Madison Paige (journalisten) så skyter Ethan morderen. Norman Jayden (FBI agenten) dør idet han bruker ARI for mye. Lauren Winter (hora) blir sendt hjem til sin mor...Carter Blake (gale purken) prøver ARI og møter den døde Norman Jayden (FBI) inne i ARI....

 

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spilte gjennom dette onsdag, og er ganske fornøyd. Var rimelig hektet mens jeg spilte, og ville hele tiden se hva som skjedde videre. Likte selve konseptet veldig godt, og håper at flere utviklere forsøker seg mer i denne retningen. Likevel noe skuffet over mulighetene til å påvirke historien (litt for ofte begrenset til QTE) og en historie som kunne vært bedre, er f.eks en del plot holes.

 

Totalt sett et veldig bra spill og absolutt verdt å spille gjennom, men ikke noe GOTY for min del.

 

 

Alle kom til varehuset, men Madison ble arrestert av politiet utenfor. Ethan reddet Shaun, men ble skutt av politiet på vei ut av varehuset. Shelby havnet i kjøttkverna etter en kamp mot Jayden. Lauren ble etterlatt i bilen tidligere, så hun var allerede død.

 

Slutten viser Jayden som helt med i et talkshow, Madison gir ut bok om Origami-morderen og Shaun og eks-kona sørger ved Ethans grav.

 

 

 

 

Du sier "Likevel noe skuffet over mulighetene til å påvirke historien" alt du gjør påvirker jo historien, min gjennomgang av spillet er ikke i nærheten av hva som har skjedd for deg ser jeg. Og ingen andre sine slutter jeg leser i tråden her er lik min..så muligheten til å påvirke historien vil jeg nå heller si er meget stor!

 

Er nok såpass enkelt at det bare er en liten håndfull valg man tar som virkerlig påvirker historiens foregang, spessielt mot slutten. Spilte siste scene om igjen, men gjorde mer eller mindre det motsatte av hva jeg gjorde første gang og har nå låst opp over halvparten av alle sluttene. Er store deler av spillet som man bare går på skinner for å komme videre i historien, og mange valg man tar som egentlig ikke har noe å si. Sammenlignet med vanlige adventure-spill (som vanligvis har en fullstending linjær historie) så er det naturligvis en forbedring, men å si at alt man gjør påvirker historien er en stor overdrivelse.

 

Tror det var Bombcast-gutta som hadde intervjua en av hovedgutta bak spillet og han sa at han håpet folk bare spilte gjennom en gang for så å legge det fra seg, og jeg tror det ligger noe i det han sa. Spillet gjør en god jobb i å skape en illusjon, men når man begynner å rote litt med mekanikkene så oppdager man fort at det ikke er mer enn akkurat det.

Endret av Ares
Lenke til kommentar

Jeg har enda ikke motatt spillet fra Lefdal, dette er virkelig dårlig :(. Ser fryktelig mange spiller det når og de missunner jeg så fryktelig mye... :p

 

Heller ikke fått mitt fra elkjøp som jeg bestilte for mange uker siden.

Vet Elkjøp og Lefdal er megatrege men spillet var billig og måtte ikke ha denne på release datoen men er alikevel litt irriterende at de er så trege

Lenke til kommentar

Spilte gjennom dette onsdag, og er ganske fornøyd. Var rimelig hektet mens jeg spilte, og ville hele tiden se hva som skjedde videre. Likte selve konseptet veldig godt, og håper at flere utviklere forsøker seg mer i denne retningen. Likevel noe skuffet over mulighetene til å påvirke historien (litt for ofte begrenset til QTE) og en historie som kunne vært bedre, er f.eks en del plot holes.

 

Totalt sett et veldig bra spill og absolutt verdt å spille gjennom, men ikke noe GOTY for min del.

 

 

Alle kom til varehuset, men Madison ble arrestert av politiet utenfor. Ethan reddet Shaun, men ble skutt av politiet på vei ut av varehuset. Shelby havnet i kjøttkverna etter en kamp mot Jayden. Lauren ble etterlatt i bilen tidligere, så hun var allerede død.

 

Slutten viser Jayden som helt med i et talkshow, Madison gir ut bok om Origami-morderen og Shaun og eks-kona sørger ved Ethans grav.

 

 

 

 

Du sier "Likevel noe skuffet over mulighetene til å påvirke historien" alt du gjør påvirker jo historien, min gjennomgang av spillet er ikke i nærheten av hva som har skjedd for deg ser jeg. Og ingen andre sine slutter jeg leser i tråden her er lik min..så muligheten til å påvirke historien vil jeg nå heller si er meget stor!

 

Er nok såpass enkelt at det bare er en liten håndfull valg man tar som virkerlig påvirker historiens foregang, spessielt mot slutten. Spilte siste scene om igjen, men gjorde mer eller mindre det motsatte av hva jeg gjorde første gang og har nå låst opp over halvparten av alle sluttene. Er store deler av spillet som man bare går på skinner for å komme videre i historien, og mange valg man tar som egentlig ikke har noe å si. Sammenlignet med vanlige adventure-spill (som vanligvis har en fullstending linjær historie) så er det naturligvis en forbedring, men å si at alt man gjør påvirker historien er en stor overdrivelse.

 

Tror det var Bombcast-gutta som hadde intervjua en av hovedgutta bak spillet og han sa at han håpet folk bare spilte gjennom en gang for så å legge det fra seg, og jeg tror det ligger noe i det han sa. Spillet gjør en god jobb i å skape en illusjon, men når man begynner å rote litt med mekanikkene så oppdager man fort at det ikke er mer enn akkurat det.

 

Her sies det bedre enn hva jeg ville klart :) For all del et kjempebra spill og jeg håper det selger bra så denne sjangeren utvikles og forbedres.

Lenke til kommentar

[ spoiler ] og så [/spoiler ] fjern mellomrommet mellom []

Takk!

 

Min slutt:

Ethan redder sønnen med hjelp av madison som også kommer til varehuset. scott kommer, men blir skutt av ethan. madison, ethan og sønnen kjøper seg leilighet sammen og gutten blir lykkelig. FBI-fyren sier opp jobben sin, pga ari-greiene og fordi han vil "back to the real world". Lauren døde i bilen i vannet.

 

 

 

Kan noen si hvilke hendelser som gir størst utslag i historien? Kan man dø tidlig med Scott? SKyte/ikke skyte han kristne osv.

 

Endret av Bla_bla
Lenke til kommentar

Forresten, dere med special edition. Det står bak på coveret at soundtracket er med, hvordan får jeg tak i dette? Har fått tak i det dynamiske temaet og chronicles.

 

 

Har vært en feil så om en har brukt koden før en dato i Mars så må en kontakte kundeservice eller noe for å få det...sjekk litt på google så finner du sikkert noe info.

Lenke til kommentar

Et nydelig spill. Det var et par situasjoner der jeg måtte tenke godt i gjennom om det jeg gjorde var riktig.

 

Min slutt:

 

 

Ethan kommer fram til varehuset, og møter Scott. Norman begynner å slåss med Scott, slik at Ethan får reddet Shaun, og Madison kommer litt senere, etter å ha kommet seg rundt politiet. Norman prøver å redde Scott, men ettersom han prøvde å lure ham falt han ned i kverna. Ethan, Madison og Shaun ser på ett nytt hus, og Lauren spytter på graven til Scott.

 

 

Lenke til kommentar

har spillt noen timer.. FY FADER for et spill!! Så vanvittig annerledes alt jeg har spillt før, hærligt!

 

Biljakt scenen er den mest intense biljaktscenen jeg noen gang har spillt, hoppe og danset nesten i sofaen med pulsen på max, INTENST! :p

 

 

Føler jeg garantert kommer til å få noen av folkene mine kverket.. men det er vel bare jenter og bestemødre som ikke spiller spillet på hard som er standardinstillingen?

Lenke til kommentar

Hvis disse type spill blir populære, og fler lager dem, vil det kanskje ikke selge like bra? At folk får nok av emosjonell, interaktiv historiefortelling.I'm just sayin'

 

EDIT: Scratch hva jeg sa, folk flest har kjøpt mer enn ett FPS-spill oppimellom åra, selvom de er relativt like.

Endret av peasandpeace
Lenke til kommentar

Hvis disse type spill blir populære, og fler lager dem, vil det kanskje ikke selge like bra? At folk får nok av emosjonell, interaktiv historiefortelling.I'm just sayin'

 

EDIT: Scratch hva jeg sa, folk flest har kjøpt mer enn ett FPS-spill oppimellom åra, selvom de er relativt like.

 

Rene adventure-spill har nok sett sine beste dager. Ikke fordi de ikke er bra, men det er bare ingen grunn til å ikke blande. Nesten alle store spill nåtildags spiller på strengene som sjangeren skapte, men det har nok kanskje falt litt i bakgrunnen en god stund. Akkurat det samme som man skjer med rpg for tida. Er bare såpass enkelt at hvis man tar det beste fra flere forskjellige sjangre og putter dem sammen så er det mye enklere å dekke over det som vanligvis ville svakheter for en spesifikk sjanger.

 

Er jo ikke akkurat som om Heavy Rain er det første spillet som har kommet ut i år som har stort fokus på interaktiv historiefortelling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...