Gå til innhold

Heavy Rain diskusjonstråd!!

Toman18

Gjerne begrunn hvorfor du ga den karakteren  

28 stemmer

1. 1. Hvilken karakter ville du ha gitt Heavy Rain?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som flere har nevnt starter Heavy Rain veldig rolig, kanskje hakket for rolig. Jeg forstår at de ønsker at du setter deg inn i karakterene og finne ut deres motiver og følelser. Noe de klarer godt. Etter dette tar spillet helt av og det var så vidt jeg klarte å sette fra meg kontrollen. Det var enkelte scener hvor jeg ble helt dratt inn.

Kontrollen er noe kronglete her og der i noen scener, men det hindrer ikke spillet nevneverdig. Opplevde spesielt problemer da Ethan kryper litt ut i spillet. Skal ikke gå i mer detalj for de som ikke har kommet dit.

Jeg hadde store forventninger til dette. Er jo hovedgrunnen til at jeg skaffet meg PS3. Godt å se at de leverer varene. Men spillet har sine negative sider også, spesielt har spillet mye tearing. I enkelte scener er det forferdelig mye. Også en del framedrops. Heldigvis ikke på steder det hindrer.

Tipper at jeg vil klare spillet i løpet av kvelden i dag. Kommer nok til å prøve meg noen ganger til tipper jeg. For det er veldig mange valg og ting som jeg gjerne vil teste ut.

Lenke til kommentar

Fikk såvidt testa introen til spillet i går, og beit merke til en del lagging i videosekvensene. Spillet er blitt oppdatert.

Tester igjen i dag for å se om det kanskje bare var harddisken som var overarbeidet.

Flere som har hatt problemer med dette?

Lenke til kommentar

Fikk såvidt testa introen til spillet i går, og beit merke til en del lagging i videosekvensene. Spillet er blitt oppdatert.

Tester igjen i dag for å se om det kanskje bare var harddisken som var overarbeidet.

Flere som har hatt problemer med dette?

Det rykket litt under introen for meg også, endel tear når en spiller også. Men ingenting som er mer en forventet på dagens konsoller når grafikken er presset slik det bla er i Heavy Rain.

Så... noen andre enn meg som ikke fikk spillet fra Elkjøp i dag? angry.gif

Jeg sad.gif

Jeg lurer på om spillet i det hele tatt er sendt. Har ikke sett snurten av noe som kan kalles bekreftelse at pakka er sendt.

Evnt gå til en Elkjøp butikk og kjøp det der, fleste selger det til 399,- nå uansett. Om spillet kommer fra Elkjøp så kan du avtale å levere det til din lokale Elkjøp butikk.

Lenke til kommentar

Så... noen andre enn meg som ikke fikk spillet fra Elkjøp i dag? :angry:

Fikk det heller ikke i dag, fikk mail på tirsdag om at det var sendt da. Stakk ned på elkjøp men den skralle elkjøpen her (årnes) hadde det ikke. Expert hadde det men til 649kr eller no lignende :o

Lenke til kommentar

anbefaler folk til å ikke henge på nettet og lese reviews fra andre sider etter at de har fått spillet. Gikk litt ned på siden og første komentaren på siden var hvem origami morderen var. Så hold dere på gamer til dere er ferdige med spillet :/ Hater disse forbanna spoiler trollene.

Endret av Jikla
Lenke til kommentar

Kan trådstarter oppdatere med at denne tråden skal være spoilerfri til en viss tid. Er gøy å være her og diskutere spillet, men vil helst ikke ha noe spoila mitt i trynet.

Spillet er supert! Selvfølgelig litt treg start, men jeg fikk virkelig mye ut av den trege starten også. Har kommet et stykke nå, og jeg må si jeg er meget imponert!

Lenke til kommentar

Er det bare meg som sliter med et veeeldig buggy Heavy Rain? Lyden faller ut nå og da, hakking, litt frysing, valg kommer ikkk opp, OG DET VÆRSTE! Savegamet mitt fungerer ikke nå, og jeg tror jeg er ganske nærme slutten. Ironiskt nokk så heter savegamet "fanget". Prøvde med ei anna plate, men det hjalp ikke. Noen råd?

Endret av MrLuni
Lenke til kommentar

Har ikke merket noe i nærheten av det du beskriver MrLuni.

Uncharted 2 har så og si ingenting. Takket være triple buffering.

Nå synes jeg Heavy Rain har hakket bedre grafikk også da. Ingen øyne med innebygde lyskastere. ;)

Har nå spilt gjennom spillet for andre gang, og elsker det bare mer og mer. Har merket minimalt av de "problemene" som andre nevner her, ikke mer enn at jeg lett klarer å ignorere dem i alle fall. Historiefanatiker som jeg er så skal det MYE til for at noe spill i år skal toppe det, kanskje heller ikke neste år. Har vanskelig for å tro at FF XIII eller GoW III skal slå denne opplevelsen. Med et lite forbehold om det nye zelda som ryktes å komme i år så utnevner jeg Heavy Rain til GOTY for min egen del. :love:

Edit: Synes også at den litt trege starten passer godt inn, slike mysterier pleier å ha en rolig oppbygging mot et stort klimaks, er bare litt uvant å se det i spillform.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...