Ghaundan Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Kan du gi noen eksempler? Syns f.eks. Tomb Raider og RE5 gjorde dette svært dårlig siden de ofte kom overraskende på og det sjeldent var naturlige knapper, og selvfølgelig med "trykk eller dø!". Ofte la jeg kontrollen i fanget i den tro at det var en cutscene og tok en slurk cola, vann eller noe å tygge på for så å se ett irriterende blinkend ikon før jeg døde. Lenke til kommentar
nubbiz Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Kort fortalt, du går ved å holde inn R2. Det er den eneste faste styringen du har, bortsett fra å velge retningen du skal gi i (Samt L2 for å høre tankene dine). Skal du åpne en dør, bruker du f.eks. høyre stikke. Skal du riste på en kartong melk, rister du spaken. Skal du rømme fra noen så dukker det opp forskjellige knapper du trykke. Skal du klatre opp en bakke, m du holde inn forskjellige knapper. Alle mulighetene du har vises på skjermen ved hjelp av ikoner av de knappene som må brukes for å utføre hver handling. Ting kan skje veldig plutselig som du kaller det, men det er på en måte alltid forventet at det skal skje noe. Veldig overflatisk kan en sammenligne det med en film hvor du bare bestemmer hva personen skal gjøre ved å enten trykke eller å ikke trykke, eller velge mellom de ulike valgene en får. Har bare spilt opp til RE4, så kan ikke sammenligne med RE5 dessverre. Tomb Raider har jeg aldri hatt sansen for Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Rundet Heavy Rain nå i kveld. Litt sen, men bedre det enn aldri. Kan vel enkelt og greit si at dette er det beste spillet jeg har spillt på PS3. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Har begynt å spille litt med Move de siste dagene, og det er innmari stilig. Merker allerede nå at historien, og spillet som en helhet, er noe utenom det vanlige - igjen. God stemning! Lenke til kommentar
SirKratoS Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Jeg fikk begynt på Heavy Rain: Move Edition nettopp. Og jeg ble helt sugd inn i spillet, starten var så mektig at jeg satt med frysninger over hele meg. Etter de første timene så satt jeg faktisk å funderte over det som hadde skjedd i spillet til nå, og hva som kanskje skjer i historien senere. Pleier aldri bruke tid på å tenke over et spill etter jeg har lagt det i fra meg. Spillet er veldig gjennomført over hele linja, små detaljer her og der som virkelig trekker spillet opp. Move supporten var bedre enn fryktet også. Grafikken har noen "fotorealistiske" elementer og musikken er vel spilt inn med orkester. Så det er et FANTASTISK spill. Er så flott at det er fremdeles noen som lager slike spill, og at det selger i tillegg er gledelig. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Holder det bare med wanden hvis man skal spille med move? Lenke til kommentar
Toman18 Skrevet 3. november 2010 Forfatter Del Skrevet 3. november 2010 Jepp det gjør det Lenke til kommentar
nubbiz Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Er så flott at det er fremdeles noen som lager slike spill, Fremdeles? Av spill jeg kan komme på så er det vel bare Fahrenheit som kan sammenlignes, som er produsert av de samme utviklerne. Men uten tvil et bra spill, bortsett fra en alt for tidlig release. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Jepp det gjør det Ah herlig! Da får jeg fyre opp Heavy Rain igjen. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Gjør det? Hvordan går man da? Har bare prøvd det med begge to, men å ikke bruke en stikke til å gå hørtes rart ut. Forøvrig er det digg å slippe å holde inne noen ekstra knapper for å gå med Move-patchen! Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Lurte jeg også på :/ Lenke til kommentar
Toman18 Skrevet 4. november 2010 Forfatter Del Skrevet 4. november 2010 Jepp det gjør det Ah herlig! Da får jeg fyre opp Heavy Rain igjen. Du må ha noe å styre med såklart, enten den nunchuken eller vanlig standard kontroll, sa en liten feil der. Men du slipper ihvertfall å holde inne noen knapper for å gå rundt Heavy Rain har blitt et enda bedre spill med Move, men allerede så er Heavy Rain et konge spill med eller uten Move Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Hvor langt inn i spillet må man før det begynner å skje ting? Er litt lei av å skru på dørhåndtak og skru opp juicekartong-korker. Lenke til kommentar
nubbiz Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 2-3 timer om jeg ikke husker helt feil. Men dørhåndtak og kartonger forsvinner ikke Lenke til kommentar
TiLT42 Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Er så flott at det er fremdeles noen som lager slike spill, Fremdeles? Av spill jeg kan komme på så er det vel bare Fahrenheit som kan sammenlignes, som er produsert av de samme utviklerne. Men uten tvil et bra spill, bortsett fra en alt for tidlig release. Blade Runner var i samme sjanger, men av en eller annen grunn floppet det. Det er ganske merkelig med tanke på sterk merkevare og at det var lagd av Westwood, som allerede da var legendariske. Spillet er forøvrig fantastisk, så om du snubler over det er det vel verdt å plukke opp. Lenke til kommentar
nubbiz Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Har aldri prøvd det eller hørt noe spesielt om det, men om det er i samme sjanger så er det kanskje verdt å ta en titt på det. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Hvor langt inn i spillet må man før det begynner å skje ting? Er litt lei av å skru på dørhåndtak og skru opp juicekartong-korker. Som nubbiz sa er det vel rundt 2-3 timer. Jeg ble dog hektet fra første sekund. Anbefaler deg å spille videre da spillet har en veldig spennende historie, samt mange valg du kan ta som påvirker historien. Jeg har planer om å spille på nytt, bare for å se hva som skjer hvis jeg gjør noe annet enn det jeg gjorde i min første gjennomspilling. Elsker spill som gir deg den muligheten. Lenke til kommentar
SirKratoS Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Hvor langt inn i spillet må man før det begynner å skje ting? Er litt lei av å skru på dørhåndtak og skru opp juicekartong-korker. Tror ikke du er rette gameren til å sette pris på dette spillet. Starten skal være "treg" for at du skal bli kjent med alle karakterene osv... Du får heller legge spillet på hylla, og gå tilbake til online-spillene dine, der skjer det jo så masse spennende hver gang! Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Flott at du prøver deg på en psyko-analyse, mem du er nesten nødt til å prøve på nytt. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Hei! Fikk sånn starter pack (move) til jul.. trenger jeg noen flere kontroller for å spille Heavy Rain, eller holder det med den pakken!? Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå