tommen_h Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Gjorde samme som deg, Laland. Første scenen jeg kunne begynne på igjen uten at det gikk i spas var "sexy girl". Når jeg kom til siste kapittel (tror jeg) så fikk jeg en bug der alt ble rødt og blurry. Så ikke hva jeg gjorde og kom ikke videre. Major showstopper for å si det mildt! Håper de klarer å sy sammen en fix snart. Drøyt at en såpass stor feil kom igjennom kvalitetssikringen. På en annen side, så var det sabla gøy mens det varte ^^ Lenke til kommentar
Laland Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Når jeg tenker over det var det til tider en god del småfeil jeg støtte bortpå. Teksturer som blinket litt til tider samt veldig dårlige kameravinkler mot enkelte scener mot slutten av spillet drepte mye av moroa. I det større bildet forsvinner disse feilene, men hvis dette, samt lagringssystemet, blir fikset skal jeg ikke nøle med enda en gjennomspilling. Lenke til kommentar
nubbiz Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Et spill med så mange tekniske feil som Heavy Rain lukter det dessverre ikke GOTY award av, selv om det er et helt fantastisk spill Lenke til kommentar
TCi_InnleggNO Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Syns ikke slike feil skal slå ned på slikt. Det er et veldig godt spill tross dette. Håper bare at dette løser seg ganske fort. Uansett har jeg jo Bad Company 2 å spille på i mellomtiden. Lenke til kommentar
nubbiz Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 At en god del ikke klarer å gjennomføre spillet fordi det fryser, eller div. valg ikke dukker opp når en helst trenger det. Mener dette har noe å si dessverre. Lenke til kommentar
peasandpeace Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 At en god del ikke klarer å gjennomføre spillet fordi det fryser, eller div. valg ikke dukker opp når en helst trenger det. Mener dette har noe å si dessverre. I forhold til din opplevelse, hadde jeg en nærmest feilfri en. Hos meg hoppet lyden en gang i blant, og det var litt tearing på starten av spillet, men det er det eneste. Jeg har hørt skrekkhistorier fra folk jeg kjenner, og jeg må si meg enig med deg, nubbiz: Sånne ting har noe å si. Lenke til kommentar
bjaanes Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 (endret) Ja, det er naturligvis kjipt for dem. =/ Jeg har ikke hatt noen problemer. Spillet frøys en gang, kanskje to i løpet av alle timene jeg spilte det. Det kan tilogmed hende det er pga konsollen - den fusker litt i blant. Personlig tipper jeg at de feilene som er total game breaker ikke er særlig utbredt. De aller fleste greier jo fint å fullføre spillet. Allikevel hører du mest fra de som klager høyest Jeg hadde SÅKLART klagd høyt selv dersom noe sånt hadde skjedd meg (Jeg vil også påpeke at noen av problemene kan kanskje ha rot i PS3-feilen som oppstå i månedesskifte? - Who knows? Kanskje noen halvkorrupte savegames?) Uansett, jeg personlig mener spillet er GOTY, so far. Endret 8. mars 2010 av Decreeofj Lenke til kommentar
leterel Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Slutten min: Madison døde av eksplosjonen i leiligheten og Norman ble til kjøttdeig. Reddet dog min sønn og overlevde. Scott Shelby ble skutt av Lauren. Meget skuffet over at jeg ikke kom meg ut av den brennende leiligheten med Madison. Hva gjorde jeg feil? Du må søke ly inni kjøleskapet. Det skal beskytte deg mot eksplosjonen. Hehe. Lukket det faktisk opp, men da jeg så at det var fullt satt jeg meg under bordet istedet. Det var ingen suksess... Burde selvsagt brukt litt mer tid på kjøleskapet. Litt urealistisk at bordet skal beskytte deg mot en propaneksplosjon. Definitivt. Og det skal sies at jeg skjønte hvilken vei det gikk da jeg huket meg ned under det. Spilte gjennom de siste par kapitlene på nytt og fikk en meget happy slutt hvor alle unnatt morderen overlevde. Noen som vet hva som skjer om man bestemmer seg for å redde ham istedet for å la han falle ned i kverna? Lenke til kommentar
Einride Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Definitivt. Og det skal sies at jeg skjønte hvilken vei det gikk da jeg huket meg ned under det. Spilte gjennom de siste par kapitlene på nytt og fikk en meget happy slutt hvor alle unnatt morderen overlevde. Noen som vet hva som skjer om man bestemmer seg for å redde ham istedet for å la han falle ned i kverna? Ut i frå det andre har skrive så ser det ut til at personen som reddar han endar i kverna i staden for. That bastard! ^_^ Lenke til kommentar
head_hunter Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 (endret) Litt rart at et spill som satser så mye på historie ikke greier å skrive en bra historie. Hvordan viste hun damen hvem Scott Shelby var? Hvordan drepte scott malfred (?) mens vi spilte han på bare 14 sek. Hvorfor tenker han triste ting når det var han som drepte han, og hvorfor skal han leke detektiv. Kanskje han skal fjerne bevisene, men det gir ingen mening etter at han har drept små barn i tre år. For ikke å snakke om at han følger med på ethan mens han kutter av fingrene osv samtidig som han løper rundt å leker detektiv. Det virker som alt de gjør i spiller er å lyge for spilleren. Endret 8. mars 2010 av Head_Hunter Lenke til kommentar
nubbiz Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Ja, det er naturligvis kjipt for dem. =/ Jeg har ikke hatt noen problemer. Spillet frøys en gang, kanskje to i løpet av alle timene jeg spilte det. Det kan tilogmed hende det er pga konsollen - den fusker litt i blant. Personlig tipper jeg at de feilene som er total game breaker ikke er særlig utbredt. De aller fleste greier jo fint å fullføre spillet. Allikevel hører du mest fra de som klager høyest Jeg hadde SÅKLART klagd høyt selv dersom noe sånt hadde skjedd meg (Jeg vil også påpeke at noen av problemene kan kanskje ha rot i PS3-feilen som oppstå i månedesskifte? - Who knows? Kanskje noen halvkorrupte savegames?) Uansett, jeg personlig mener spillet er GOTY, so far. Synes jeg har lest drøssevis med innlegg i Heavy Rain-tråden angående bugs og feil. Og med tanke på at dette bare er et "lite" norsk forum, så er det nok en god del som har problemer med spillet Fram til nå så er det GOTY for min del også, men er rimelig sikker på at det kommer spill som vil slåss om prisen, uten alle de tekniske feilene. Og da bør feilene telle, mener nå jeg. Håper inderlig på en patch som fikser det, men ærlig talt, dette er feil som ikke burde ha vært der. Virker litt halvferdig for min del, selv om dette er det eneste spillet som har fått fram mine våte tårer siden MGS4 og FFX. Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Litt rart at et spill som satser så mye på historie ikke greier å skrive en bra historie. Hvordan viste hun damen hvem Scott Shelby var? Hvordan drepte scott malfred (?) mens vi spilte han på bare 14 sek. Hvorfor tenker han triste ting når det var han som drepte han, og hvorfor skal han leke detektiv. Kanskje han skal fjerne bevisene, men det gir ingen mening etter at han har drept små barn i tre år. For ikke å snakke om at han følger med på ethan mens han kutter av fingrene osv samtidig som han løper rundt å leker detektiv. Det virker som alt de gjør i spiller er å lyge for spilleren. I så fall har vi forskjellig oppfatning av hva som er en bra historie. Ingen av de punktene du nevner var noe jeg la merke til i nevneverdig grad. Og selve historien synes jeg var knallgod, i ekte mysterietil. Og måten de brukte de flotte kameravinklene på ga et ekstra element til historien. Jeg følte det sommjeg satt og så en veldig god film. Helt klart GOTY for min del, ikke merket jeg noen bugs heller. Eneste spillet som muligens klarer å kapre tronen må være det neste Zelda spillet til Wii, hvis det kommer i år. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 (endret) Litt rart at et spill som satser så mye på historie ikke greier å skrive en bra historie. Hvordan viste hun damen hvem Scott Shelby var? Hvordan drepte scott malfred (?) mens vi spilte han på bare 14 sek. Hvorfor tenker han triste ting når det var han som drepte han, og hvorfor skal han leke detektiv. Kanskje han skal fjerne bevisene, men det gir ingen mening etter at han har drept små barn i tre år. For ikke å snakke om at han følger med på ethan mens han kutter av fingrene osv samtidig som han løper rundt å leker detektiv. Det virker som alt de gjør i spiller er å lyge for spilleren. Hehe, du tuller nå vel? Moren hans sa hva broren til han som døde heter. Du ser jo hvordan Scott drepte Malfred..Han tenker triste ting pga han er psykisk gal i hode og får en psykisk høy boost av å "hjelpe" dem etterlatte, samt rydde vekk bevis som måtte være igjen. Han vil at faren skal bevise at han vil gjøre alt for å redde sønnen sin. Altså...har du fulgt med når du spilte? Hehe! Det er et thriller spill, meningen er å få deg engasjert og til å bruke nøtta litt. Endret 8. mars 2010 av _LarZen_ Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 (endret) Litt rart at et spill som satser så mye på historie ikke greier å skrive en bra historie. Hvordan viste hun damen hvem Scott Shelby var? Hvordan drepte scott malfred (?) mens vi spilte han på bare 14 sek. Hvorfor tenker han triste ting når det var han som drepte han, og hvorfor skal han leke detektiv. Kanskje han skal fjerne bevisene, men det gir ingen mening etter at han har drept små barn i tre år. For ikke å snakke om at han følger med på ethan mens han kutter av fingrene osv samtidig som han løper rundt å leker detektiv. Hehe, du tuller nå vel? Moren hans sa hva broren til han som døde heter. Du ser jo hvordan Scott drepte Malfred..Han tenker triste ting pga han er psykisk gal i hode og får en psykisk høy boost av å "hjelpe" dem etterlatte, samt rydde vekk bevis som måtte være igjen. Han vil at faren skal bevise at han vil gjøre alt for å redde sønnen sin. kanskje han tenker på hvorfor Madison reagerte slik når hun fikk vite at det var Scott, når Madison så vidt vi vet ikke veit hvem scott er engang. Jeg er forresten litt enig i at de kunne ha gjort Scott litt mer "åpenbar" som morderen. Altså, de kunne såklart ikke avsløre han rett ut, men det burde ha vært litt flere hint slik at obersvante spillere kunne ha funnet det ut ved å tenkte litt etter. Litt slik som i Silent Hill 2 f.eks. Jeg har riktignok funnet et lite hint ganske tidlig i spillet, selv om jeg ikke er helt sikker på om det gir noe mening. Uansett, når Scott besøker faren i butikken så kan Scott avhengig av hva du velger begynne å si at en ny gutt ved navn Shaun er forsvunnet. Saken er dog at dette skjer rett etter at Eather er hos politiet, så hvordan kan han vite det? Jo fordi han er morderen...Det kan hende det ble sagt noe på radioen eller noe, men så vidt jeg husker ble det ikke det. Endret 8. mars 2010 av g.i.r.l. Lenke til kommentar
head_hunter Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 (endret) For det første likte jeg historien helt til slutten. Det var liksom litt rart at mens du styrer scott så dreper han en person uten at du vet det. Jeg føler liksom som det bare en en feig utvei for utviklerne å holde det hemmelig til slutt hvem som er morderen. Jeg følte også at forholdet mellom Madison og Ethan var veldig brått. Og jeg fikk ikke vite at hun var en reporter før helt i slutten. En annen ting var det med Ethan når han fikk "black out" å våknet opp med en origami i hånden. Det ble aldri forklart så vidt jeg vet. Det jeg likte derimot var det at karakterene dine kunne dø. De fikk meg til å gjøre alt jeg kunne for å holde personene i live. De eneste gangene jeg "hoppet tilbake" var når Scott og hun horen holdt på å drukne så trykket jeg feil og svømte ut uten å redde hun. Derfor jukset jeg litt å reddet hun til slutt. Jeg likte også når han kristne fyren tok fram et kors og jeg trudde faktisk at det var et våpen så jeg trykket raskt på avtrekkeren. Så når jeg fikk vite at det bare var et kors gav han litt dybde. _LarZen: Det er litt rart at en serie morder skal etter tre år først finne på at han skal rydde opp etter seg. Å hvordan får han til å følge med om ethan gjør det han skal samtidig som han rydder vekk bevisene. Rider of Reason: Jeg er enig med at spillet fortjener GOTY men så er spørsmålet i hvilken sjanger? :S Forresten hva het han FBI fyren? Endret 8. mars 2010 av Head_Hunter Lenke til kommentar
bjaanes Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 (endret) Forresten hva het han FBI fyren? Norman Jayden Endret 8. mars 2010 av Decreeofj Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 kanskje han tenker på hvorfor Madison reagerte slik når hun fikk vite at det var Scott, når Madison så vidt vi vet ikke veit hvem scott er engang. Jeg er forresten litt enig i at de kunne ha gjort Scott litt mer "åpenbar" som morderen. Altså, de kunne såklart ikke avsløre han rett ut, men det burde ha vært litt flere hint slik at obersvante spillere kunne ha funnet det ut ved å tenkte litt etter. Litt slik som i Silent Hill 2 f.eks. Jeg har riktignok funnet et lite hint ganske tidlig i spillet, selv om jeg ikke er helt sikker på om det gir noe mening. Uansett, når Scott besøker faren i butikken så kan Scott avhengig av hva du velger begynne å si at en ny gutt ved navn Shaun er forsvunnet. Saken er dog at dette skjer rett etter at Eather er hos politiet, så hvordan kan han vite det? Jo fordi han er morderen...Det kan hende det ble sagt noe på radioen eller noe, men så vidt jeg husker ble det ikke det. Tuller du! Det at det er så overraskende at Scott er Origami-morderen er noe av det jeg likte best med historien. Er litt enig med deg i at de kunne langt ut noen VELDIG godt skjulte hint om det da. Og som Head Hunter nevner så er det med at man ikke fikk svaret på hvorfor han hadde en origami etter hver blackout litt irriterende, men det er det eneste punktet av historien jeg har noe å utsette på. Resten er ganske logisk hvis man følger litt med. Lenke til kommentar
Toman18 Skrevet 12. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2010 Jeg finner ikke den soundtracket enda som jeg la inn idag, jeg har innstallert den og alt, er det noen som vet hvor den er på PS3en? Jeg la inn SE koden før 4 mars som jeg ikke skulle ha gjort, fikk da bare Chronicles og Dynamic Theme, men så sendte jeg mail til kundeservice hos sony og jeg fikk en kode for soundtracket, ååååå jeg må høre den!!!!! Lenke til kommentar
Karl_N Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Jeg finner ikke den soundtracket enda som jeg la inn idag, jeg har innstallert den og alt, er det noen som vet hvor den er på PS3en? Jeg la inn SE koden før 4 mars som jeg ikke skulle ha gjort, fikk da bare Chronicles og Dynamic Theme, men så sendte jeg mail til kundeservice hos sony og jeg fikk en kode for soundtracket, ååååå jeg må høre den!!!!! Etter nedlasting ligger det en installeringsfil under "game". Etter denne innstalleringen dukker det opp en ny fil under "game", som du må inn på for enda en innstallasjon. Når så denne er unnagjort, så skal soundtracket ligge under "music". Sånn det funka her i alle fall. Lenke til kommentar
Toman18 Skrevet 12. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2010 (endret) Jepp det var sånn det funka, jeg fant de sangene blant mine 580 sanger jeg har på PS3en min Helt herlige soundtracks fra spillet, gir meg gåsehud!! Endret 12. mars 2010 av Fanboyen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå