hyllimorph Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Jeg har lager gjestebok med asp, og skal hente ut teksten brukerne skriver i sine poster. Denne lagres i en access db. Problemet mitt er at når postene skal listes ut, kommer all tekst uten linjeskift. Dersom jeg viste hvordan jeg leser linjeskift fra skjemaet der brukeren taster inn posten, kunne jeg erstatte dette med feks <br> Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 tekst=Replace(tekst,VbCrLf,"<br>") Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Dette er jo en veldig kjekk sak. Men hvor setter man inn den lille snutten? Noe med et eksempel jeg kan se Lenke til kommentar
hyllimorph Skrevet 13. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2003 melding = request.form("melding") melding = replace(melding,vbCrLf,"<br>") Dette eksemplet ligger i en asp fil. Filen tar imot en tekst fra et skjema, der alle linjeskift blir erstattet med <br>, siden denne teksten senere skal brukes i følgende kode: response.write(melding) Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Hehe ser det jo nå Men takk for at du skrudde på lyset for meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå