Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe har selv spilt mye på bærbar. Men hvorfor jeg gjorde dette var på grunn av at da kunne jeg ligge i senga og spille. Dette var helt konge men så kom varmen :S Mitt problem er at det blir så utrulig varmt og pcen blir veldig fort støvete. Blir denne pcen like opphetet som andre eller er det begrenset på grunn av den lille størrelsen?

Lenke til kommentar

Hehe har selv spilt mye på bærbar. Men hvorfor jeg gjorde dette var på grunn av at da kunne jeg ligge i senga og spille. Dette var helt konge men så kom varmen :S Mitt problem er at det blir så utrulig varmt og pcen blir veldig fort støvete. Blir denne pcen like opphetet som andre eller er det begrenset på grunn av den lille størrelsen?

Alle bærbare med litt muskler krever god luftgjennomstrømming for ikke å bli overopphetet. Typisk for "seng og sofaspilling" er at myke underlag som dyner og pledd sperrer for luftinntak (som gjerne er plassert på datamaskinens underside) og gjør PC-en veldig varm. Det samme problemet vil du få med M11x.

En løsning kan være å få fatt i et sånt "frokost i senga"-brett, med en vanlig overflate og underside fylt med isoporkuler eller noe annet som former seg etter underlaget. Da vil den plane overflaten sørger for at den bærbare får puste, uten at du får følelsen av at du har med deg et helt bord i sofaen.

Lenke til kommentar

til deg med varme problemer. Det er forskjell på vifte kvalitet også. HP er en av de leverandørene som har fått mest pepper for sine dårlige vifter. Jeg snakker på vegne av både egne og venners erfaringer. Det som da kan være en i alle fall midlertidlig løsning er å spraye komprimert luft inn i vifta. Dette fås kjøpt på spraybokser i mange jernvarehandlere rundt om. Og som de andre også sier er flatt underlag alfa omega. Det finnes egne "brett" laget for dette fra feks. logitech og andre kjente merkevareforhandlere. Eller du kan løse det ved å ha pc'n på et bord og koble til ekstern mus og tastatur som jeg gjorde og som jeg følte var mye bedre også. spesielt om du da har en litt større pc-skjerm eller TV å koble pc'n til.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...