Gå til innhold

Gamer.no: Reklamene på forsiden er forferdelige

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

amund;

OK, den er grei. Jeg er uansett fornøyd med svaret, og regner med at reklamer som oppfører seg slik er et engangstilfelle. Hadde vært kjipt å gi opp siden med best innhold for spill bare fordi man irriterer seg grønn over å navigere rundt her. :)

Lenke til kommentar

En ting jeg har merket i det siste er at når jeg surfer lett innom gamer.no så tar det mye lengre tid å skifte til en annen side, dette er ikke et komplemang angående hvor bra deres artikler er, men mer en klage over at reklamesnuttene som vel er flashbaserte spiser opp minnet i nettleseren. Det er ikke sikkert det er et stort problem hvis man har bedre hardware. Sitter på en Dual Core, med 2gb minne og Win7 med firefox 3.6.

En viktig ting å tenke på er at det er mange brukere der ute med enda svakere hardware pga NetBooks.

Det er lite som dreper en internettside mer en at det går sakte. Internett er det raskeste mediumet med høyest krav til respons, så dette kan være alvorlig problem. Det er slik at jeg ikke er innom så ofte som før pga det.

Lenke til kommentar

En ting jeg har merket i det siste er at når jeg surfer lett innom gamer.no så tar det mye lengre tid å skifte til en annen side, dette er ikke et komplemang angående hvor bra deres artikler er, men mer en klage over at reklamesnuttene som vel er flashbaserte spiser opp minnet i nettleseren.

Det er derfor vi har adblockere. Det er heller ingen som tvinger deg til å bruke Flash.

Men du har et viktig poeng. Reklamefolk er ofte usannsynlig dårlige til å sørge for at de fancy animasjonene de vil vise oss er optimalisert for dårlig linjekapasitet og maskinvare. Det teiteste eksemplet er en yoghurt-reklame for en tid tilbake. Først kom det et bær trillende og hoppet opp i yoghurtbegeret, så kom det to, i neste omgang tre osv...

Gikk i fra PC'n, og da jeg kom tilbake var 100% av ressursene bundet til å tegne millioner jordbær som skulle opp i den jævla koppen. Fyren som hadde mekket flash'n hadde tydeligvis ikke satt noen maksgrense på antall bær, og hadde heller ikke tatt seg bryet med å teste reklamen mer enn i et par minutter.

Nå var denne reklamen ekstrem, men det er få ting som irriterer mer enn når hele siden står å henger i påvente av en shabby reklameserver i Tyskland.

Lenke til kommentar

Etter fem minutter på Gamereactors nettsider klager man aldri på Gamers reklamer igjen. Den siden er så overlesset med pop-ups, bannere og annet kommersielt ræl at bare å ha den oppe gjør så browseren henger seg. Det er tydelig at kostnadene med å vedlikeholde et gratis spillblad i Norge er såpass store at Gamereactor må sprike med bena i vinkel for markedskreftene.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg bruker siste versjon av Opera, og forsiden ser slik ut akkurat nå:

663016.jpeg

What's up? :)

Det skyldes at en annonse har havnet på feil sted. Aner ikke hvorfor dette skjer, men skal teste på min Windows-maskin straks jeg kommer på jobb. Ingen problemer i FireFox på Linux her hjemme hvertfall.

Lenke til kommentar

Hei karer,

Ser Traffic har lagt inn en annonse på feil plass.

Beklager dette så mye, dette er naturligvis vår feil og vi retter opp sporenstreks!

Edit: Og jeg må jo naturligvis benytte anledningen til å si noe om reklame.

Vi er (dvs Tor-Steinar pisker meg) svært strenge på reklame. Her er heldigvis den bransjen vi jobber innom ganske flink og. Ofte er budskapet og virkemidlene i annonsene det samme som du normalt ville finne i en artikkel (Klikk her for demo, trailer eller lignende).

Med det sagt er det lett å unngå ad-blockere, slik at "den sleipeste" reklamen slipepr igjennom. Det har heldigivs ikke vært nødvendig for oss. At noen få benytter dette fordi linje eller maskinbegrensningene krever det kan vi leve med.

Så får vi være flinke å lytte til dere lesere slik at annonser holdes innen for et akseptabelt nivå.

Endret av CWH
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

I forrige tråd om reklame ble jeg gjort oppmerksom på at adblock skader inntekten til gamer ettersom dette avhenger av visninger. Ettersom jeg støtter siden, har jeg nå skrudd av blokkeringsfilteret på gamer. Dette er imidlertidig rimelig brutalt for en som ikke er vant med å se reklame på flere år. Så til gamer redaksjonen, hvordan fungerer det at jeg spamklikker meg rundt på siden deres ca 10-20 ganger hver gang jeg skal innom for så å skru på igjen adblock. Kan jeg da surfe rundt reklamefritt med god samvittighet? B)

Endret av Wrathmont
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har aldri brydd meg om reklame, da jeg anser meg selv som upåvirkelig ;D

Men begynner å få fnatt av at reklamene deres fortsetter nedover i det uendelige. Dvs. at de er klikkbare nedover hele siden. Trykker meg alltid inn på en av de når jeg skal skifte til et annet vindu og gamer.no er den aktive tabben. Fortsatt ingen løsning på dette "problemet"?

Lenke til kommentar

Men begynner å få fnatt av at reklamene deres fortsetter nedover i det uendelige. Dvs. at de er klikkbare nedover hele siden. Trykker meg alltid inn på en av de når jeg skal skifte til et annet vindu og gamer.no er den aktive tabben. Fortsatt ingen løsning på dette "problemet"?

Jeg har en idé til hvordan vi skal få hacket det til, men jeg må ha litt fritid før jeg får implementert det. :-) Har ikke glemt det!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...