Husam Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Interaktive reklamer ("rull musepeker over"-reklamer og reklamer som spiller lyd) på forsiden er en elendig idé. Jeg er innom gamer.no for nyheter gjennomsnittlig en gang om dagen kanskje, men kommer raskt til å bytte kilde for spillinformasjon dersom man forsetter med disse annonsene. Det er et veldig veldig stort irritasjonsmoment. Jeg er sikker på at det er flere som tenker i samme bane. Lenke til kommentar
Miles Teg Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Reklame? Jeg bruker Opera og "Block content..."-funksjonen. Nettaviser er nå en fryd å lese i forhold til tidligere (den sleipeste reklamen dukker fremdeles opp, men det får jeg leve med). Selvsagt er dette noe som nettavisene ikke er tjent med, siden reklameinntekten blir laber, men siden jeg også er av den typen som dropper steder hvor reklamen blir for påtrengende... Lenke til kommentar
sirkrelian Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Interaktive reklamer ("rull musepeker over"-reklamer og reklamer som spiller lyd) på forsiden er en elendig idé. Jeg er innom gamer.no for nyheter gjennomsnittlig en gang om dagen kanskje, men kommer raskt til å bytte kilde for spillinformasjon dersom man forsetter med disse annonsene. Det er et veldig veldig stort irritasjonsmoment. Jeg er sikker på at det er flere som tenker i samme bane. Tja, hvor skal du da gå? Det finst ikke så mange alternativ for deg da om du er så utrolig følsom for reklame. Er selvsagt enig med deg i at det er irriterende, men det er jo nesten bare som en kul bakgrunn. Som sagt, hvor skal du gå og sjekke spillnyheter utenom gamer? Gamereactor, som har tidenes mest annoying nettside stappet med reklamering og popups. Tror du skal lete LENGE etter ei norsk side som har så lite reklame som gamer.no har for øyeblikket. Bedre om du gjør som Miles Teg sier, og bruke en nettleser som kan blokke ut slike reklamer hvis det plager deg såpass mye. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 7. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2010 Jeg har null problemer med vanlige annonser. KUN når de spiller lyd eller viser filmer uten at jeg trykker på noe som helst. Det er å gå altfor lang synes jeg. Lenke til kommentar
sirkrelian Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Hmmm, har vi samme gamer.no? For hos meg lager det ingen lyd med mouseover. Er ingen reklamer som blir "utvidet" av mouseover heller. Merkelig... Lenke til kommentar
Error Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Det eneste jeg misliker med reklamene er at de "er der" selv om det ikke er noe bilde. Helt på toppen dekker de begge sidene, men når du scroller litt lengre ned stopper reklamen, men banneren fortsetter likevel ned i uendeligheter. Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Har ikke merket noen irriterende reklamer på gamer.no, bare det punktet som Error nevnte. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) Merket i går at det var en reklame som bestemte seg for å utvide seg såpass at den strakte seg ut over den øverste artikkelen og spille både musikk og film uten at jeg hadde gjort stort annet enn å ha vært nær den med musepekeren. Det skal jeg være enig i at er for mye, men sånn ellers kan jeg nesten ikke klage da jeg vet reklamen en nødvendig mtp penger. Den er der forsåvidt nå også: Endret 7. februar 2010 av Lakus Lenke til kommentar
Husam Skrevet 7. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2010 Merket i går at det var en reklame som bestemte seg for å utvide seg såpass at den strakte seg ut over den øverste artikkelen og spille både musikk og film uten at jeg hadde gjort stort annet enn å ha vært nær den med musepekeren. Det skal jeg være enig i at er for mye, men sånn ellers kan jeg nesten ikke klage da jeg vet reklamen en nødvendig mtp penger. Ja, det er nettopp reklamer som den jeg reagerer på. Reklame gjør meg absolutt ingenting så lenge det ikke spiller lyd, utvider seg, eller dukker opp som pop-up. Lenke til kommentar
PantZman_InnleggNO Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Selve reklamen plager meg ikke. Det som plager meg er at den går langt utenfor selve bildet. Så trykker du utenfor skjermen/bildet/teksten så treffer du fremdeles reklamen. Lenke til kommentar
fiskfisk Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Selve reklamen plager meg ikke. Det som plager meg er at den går langt utenfor selve bildet. Så trykker du utenfor skjermen/bildet/teksten så treffer du fremdeles reklamen. Vi er klar over akkurat det problemet, men det har vært litt mer småtricky å fikse enn først planlagt, så vi har ikke fått brukt nok tid på det ennå. Det er på lista. :-) Lenke til kommentar
Husam Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 Men det er ikke noe håp om at dere ikke vil ta inn reklamer som spiller lyd eller utvider seg helt automatisk? Hadde vært fint å få et ja/nei-svar på det. Lenke til kommentar
fiskfisk Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Dette bør nok TST skrive om, men det vi tidligere har praktisert har vært å takke nei til alle reklamer som gjør noe automagisk. Det har vært grensetilfeller hvor man har kunnet holde musepekeren over i x antall sekunder før noe mer har skjedd (slik som Nokia-reklamen som vi hadde tidligere). Jeg var ikke spesielt fan av reklama som utvidet seg bare man var i nærheten av den med musa (du kan tro det er morsomt å få den i trynet når man prøver å kode på ting), men har trua på at det var en glipp som slapp gjennom :-) Vi er tross alt de som bruker nettstedet mest, og jeg kan garantere deg at iallfall undertegnede er en av dem som reagerer på crappy annonser. Det er i så måte viktig å si i fra om det er noen annonser som ikke oppfører seg eller som er i meste laget, så tas det definitivt til etterretning (det betyr ikke at alt blir som du vil, men da vet vi iallfall hva folk føler rundt ting). (og ja, dessverre er reklame en nødvendighet for å holde ting i drift på dagens nivå, men jeg kan .. trøste .. dere med at det er mye som har blitt avvist og omarbeidet gjennom tidene) Lenke til kommentar
Husam Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 Takk for svar. Det høres isåfall betryggende ut. At salg av reklame er en nødvendighet har jeg selvfølgelig full forståelse for, men jeg tror at man på sikt ville tjent på å droppe de mest aggressive av dem. Når det plutselig spilles høy musikk bare ved at man går inn på en internettside og tilfeldigvis holder musepekeren over en reklame, får man lett noen insentiver til IKKE å besøke den siden igjen. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) Har ingenting imot reklame, så lenge den ikke er for aggressiv. Det eneste jeg ikke liker er bakgrunnen, når en kommer forbi reklamen. Den er alt for ensfarget. Endret 9. februar 2010 av Bozzeye Lenke til kommentar
TST Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Men det er ikke noe håp om at dere ikke vil ta inn reklamer som spiller lyd eller utvider seg helt automatisk? Hadde vært fint å få et ja/nei-svar på det. Den aktuelle Dante's Inferno-annonsen starter avspilling av video (med lyd) etter at man har holdt musepekeren over annonsen i noen sekunder. Lyden og videoen stopper umiddelbart dersom man flytter musepekeren vekk. Vi vil i det lengste jobbe for at video og lyd kun skal startes ved klikk på annonsen og det er viktig for oss at dere kjenner vår holdning til dette. Likevel skjer det innimellom at vi ikke kan stå for bastant på kravene om hvordan annonsene skal se ut. Gamer.no er et reklamefinansiert nettsted og dermed helt avhengig av de annonsørene som bidrar til at vi i redaksjonen kan skrive om spill på den måten vi gjør i dag. Den omtalte annonsen med video har blitt vist på Gamer.no i en snart en uke, og har litt over en uke igjen. Vi setter pris på at dere sier ifra når dere synes vi går for langt, men vi håper også at dere forstår at annonseinntektene er den eneste inntektskilden som sørger for å holde hjulene i gang. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 Den aktuelle Dante's Inferno-annonsen starter avspilling av video (med lyd) etter at man har holdt musepekeren over annonsen i noen sekunder. Lyden og videoen stopper umiddelbart dersom man flytter musepekeren vekk. Hmmm, må vel nesten si ifra om at dette ikke gjelder hos meg. Der starter videoen bare jeg drar musepekeren over kjapt for å trykke på en artikkel. I tillegg er det umulig å stoppe videoen uten å trykke på noe, eller kjapt komme seg over på en annen nettside. Hadde det fungert slik du sa her ville det ikke vært noe stort problem for meg. Lenke til kommentar
amund_InnleggNO Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Hmmm, må vel nesten si ifra om at dette ikke gjelder hos meg. Da kommer standardspørsmålet: OS og nettleser-versjon? Lenke til kommentar
Husam Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 Windows Vista, og Internet Explorer 8. Det svaret du ville ha? Lenke til kommentar
amund_InnleggNO Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Windows Vista, og Internet Explorer 8. Det svaret du ville ha? Jepp. Testet med IE8 på Windows XP her, og der bruker annonsen litt tid på å sveive igang videoen. Siden det er flash kan det faktisk ha betydning om du har en veldig rask maskin som dermed er kjappere på å starte videoen. Hos meg slutter ikke lyden selv om jeg har beveget meg ut av videobildet og selve videoen forsvinner. Virker altså som om denne flash-avspillingen ikke er det beste vi har sett. Ofte gjør vi (Terje, Erlend og jeg) en del tilpasninger på materiellet for å få det tilpasset norske forhold og riktige formater. Jeg er usikker på om dette er tilfelle på denne kampanjen. Hvis det er tilfelle kan det faktisk være vi som har innført denne buggen i annonsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå