ShampooMacTavish Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Hei! En venn av meg har myst på denne PC-skjermen, en 24" LED-skjerm til 1700,-. Men hvorfor den lave prisen? Vi er ingen eksperter på området, men pleier pleier ikke så store skjermer å være dyrere? Og denne er LED i tillegg, skal ikke det liksom være dyrt og flott? Hva er haken? Takk for svar Endret 6. februar 2010 av ShampooMacTavish Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 5,000,000:1 kontrastratio? Er ikke det slikt som de dyreste og beste i den gjeveste divisjonen av plasmaskjermer kjører med? Hørtes litt vel mye ut for en liten PC-skjerm spør du meg. Det var alt av kvasi-nyttig informasjon jeg kunne komme med. Lenke til kommentar
Materie Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) 5,000,000:1 kontrastratio? Er ikke det slikt som de dyreste og beste i den gjeveste divisjonen av plasmaskjermer kjører med? Hørtes litt vel mye ut for en liten PC-skjerm spør du meg. Det var alt av kvasi-nyttig informasjon jeg kunne komme med. Kontrasten det er snakk om er såkalt dynamisk kontrast, basert på masse software-stuff, så vidt jeg har forstått. I realiteten er sannsynligvis kontrasten på mellom 1000 - 2000 : 1. Hva gjelder trådstarters spørsmål: Du kan få 24-tommere betydelig billigere enn 1700 kroner nå, faktisk. Prisene på skjermer ser rett og slett ut til å ha sunket betraktelig på noen år, da jeg syntes min 22-tommer på tilbud for 2000 kroner var veldig billig for et par-tre år siden Eksempel: 23,6-tommer - pris 1500,- Annet eksempel: 24-tommer - pris 1500,- Og nevnte eksempler er på Komplett, som langt ifra pleier å være den billigste nettbutikken. Endret 6. februar 2010 av Materie Lenke til kommentar
Lexiboij Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Har like stor skjerm med følgende: full HD 16:9, 4000:1 og 2ms respons. Den er dog i LCD, dette til ca. 1300 Synes ikke prisen var så merkverdig jeg. Endret 6. februar 2010 av Lexiboij Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 6. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2010 Kunne jeg fått link til den skjermen din, Lexi? Lenke til kommentar
Lexiboij Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) BenQ 24" Full HD Endret 6. februar 2010 av Lexiboij Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 7. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2010 Har like stor skjerm med følgende: full HD 16:9, 4000:1 og 2ms respons. Den er dog i LCD, dette til ca. 1300 Synes ikke prisen var så merkverdig jeg. Du linket til en med 1000:1 og response Time (tr/tf) 5ms/2ms(GTG) (uten at jeg helt vet hva dette betyr), som kostet 1700. Dette er, etter det jeg kan si, en dårligere skjerm enn den jeg linket til i førstepost til en lik pris. Tok du feil, eller var linken feil..? Lenke til kommentar
Lexiboij Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Beklager, min feil. jeg så dynamic response time. Informasjonen som var opplyst i ordrehistorikken var følgende BenQ 24" LCD G2411HD Sort 1920x1080, 40000:1, 2ms, VGA/DVI/HDMI Ser også ut til at de har satt opp prisen med ca. 300 kr. Lenke til kommentar
Materie Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 GTG i responstidsammenheng står for grå til grå. Hvis du sjekker responstid på den måten får du bedre resultater enn med den originale testen fra svart til hvit, og bedre resultater er jo veldig populært markedsføringsmessig. Og Shampoo: Har like stor skjerm med følgende: full HD 16:9, 4000:1 og 2ms respons. Den er dog i LCD, dette til ca. 1300 Synes ikke prisen var så merkverdig jeg. Du linket til en med 1000:1 og response Time (tr/tf) 5ms/2ms(GTG) (uten at jeg helt vet hva dette betyr), som kostet 1700. Dette er, etter det jeg kan si, en dårligere skjerm enn den jeg linket til i førstepost til en lik pris. Tok du feil, eller var linken feil..? For meg så skjermene relativt like ut. Førstepost har lavere strømforbruk, men den andre har bedre lysstyrke. Lenke til kommentar
Fi5kuS Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) Ser at den shampo linken til har HDMI inngang. Jeg har en XBOX av den gamle sorten, og kjører gjennom komponent. Istedenfor å kjøpe en megadyr skjerm med både HDMI inngang og kompositt inngang, finnes det overgangskabler? Altså fra kompositt til HDMI? Skjermen var jo lekker.. EDIT: Hvorfor står det bare VGA/DVI på inngangsspec på alle skjermer det er linket til her? Finnes det ikke HDMI på dem? Kan skjønne at dem er billig da.. Endret 9. februar 2010 av Fi5kuS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå