Akrabra Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Spilte demoen tidligere idag, veldig bra, uten tvil noe som heller mot et kjøp. Mest fordi det er noe nytt blant det vi får servert i år som gamere. Grafikken var så som så, for det meste awesome etter min mening. Merket også at stemme skuespillet sviktet litt fra tid til annen, men trykke sekvensene og intensiteten av det som skjedde var helt fantastisk. Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Var ganske likt til hva jeg hadde forventet; en videreutvikling av Fahrenheit. Heldigvis for meg elsket jeg Fahrenheit. Likte han tjukkasen med astma og den scenen i det hele tatt. Stemningen var der, så nå krysser jeg bare fingrene for at resten av spillet leverer. Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Jeg lurer på hva utvikler gjør når de går tom for litt mer spesielle værtyper. Ser de beholder statistikken knyttet til navnet på spillet - i Fahrenheit viste de antall kuldegrader for hvert sceneskifte, her kommer det opp hvor mange millimeter med nedbør det har kommet. Litt skuffet, selv om jeg ikke hadde noen store tanker om spillet på forhånd. QTE er jo ikke noe jeg er storfan av, og som Laland sier så er tre knapper for å komme seg forbi en container en unødvendig tungvind måte å gjøre det på. Nå skal jeg avskrive akkurat det tilfellet som introduksjon til gameplayet, men allikevel - det er et tegn på hva som er i gjære, og jeg kan ikke si jeg liker det. Føler også at en del av bevegelsene man skal gjøre ikke henger i hop med det som skjer på skjermen, og når man skal trykke på flere knapper etter hverandre før det plutselig stopper å komme kommandoer - men karakteren din fremholder sine bevegelser - så flyten blir borte. Tenker da på slosskampen, som faktisk var veldig engasjerende før alt ble brutt opp når de sto og slo på hverandre uten å be meg trykke på noen ting. Jeg sitter med andre ord igjen med en følelse av å bli servert ikke bare QTE, men til og med dårlig QTE fordi det er så lite reflektert i spillet hva som faktisk gjøres knappekombinasjoner kontra bevegelser på skjermen. Dessuten er den litt mindre funksjonelle versjonen av Batmans røntgensyn i Batman: Arkham Asylum litt merkelig, men det går - jeg syns tilogmed det var morsomt å lete etter spor. Lenke til kommentar
TCi_InnleggNO Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Jeg lurer på hva utvikler gjør når de går tom for litt mer spesielle værtyper. Ser de beholder statistikken knyttet til navnet på spillet - i Fahrenheit viste de antall kuldegrader for hvert sceneskifte, her kommer det opp hvor mange millimeter med nedbør det har kommet. Så du vil heller bare ha det i prosent? Ser ikke helt problemet med dette? Litt skuffet, selv om jeg ikke hadde noen store tanker om spillet på forhånd. QTE er jo ikke noe jeg er storfan av, og som Laland sier så er tre knapper for å komme seg forbi en container en unødvendig tungvind måte å gjøre det på. Nå skal jeg avskrive akkurat det tilfellet som introduksjon til gameplayet, men allikevel - det er et tegn på hva som er i gjære, og jeg kan ikke si jeg liker det. Det var en tutorial som du nevner og etter hvert vil slike bevegelser føles naturlig og logisk. Man må bare bryte med hva man er vandt med i andre spill. Dette er en helt annen sjanger. Allerede ved åstedet falt alle kontrollene helt naturlig for min del. Føler også at en del av bevegelsene man skal gjøre ikke henger i hop med det som skjer på skjermen, og når man skal trykke på flere knapper etter hverandre før det plutselig stopper å komme kommandoer - men karakteren din fremholder sine bevegelser - så flyten blir borte. Tenker da på slosskampen, som faktisk var veldig engasjerende før alt ble brutt opp når de sto og slo på hverandre uten å be meg trykke på noen ting. Det er for å få en liten pause og slik at du får samlet deg i forhold til det som foregår på skjermen. Igjen her føltes det veldig naturlig for min del. Var da forberedt på at nye kommandoer kom opp. Det ser man på karakteren og hvilke bevegelser som blir gjort. Jeg sitter med andre ord igjen med en følelse av å bli servert ikke bare QTE, men til og med dårlig QTE fordi det er så lite reflektert i spillet hva som faktisk gjøres knappekombinasjoner kontra bevegelser på skjermen.Tror du er satt til tankegangen at dette er en kjent sjanger. Hvilket det ikke er. Dette er noe helt annet og spesielt. Samme hadde vi i Fahrenheit også. Alt er slik i fra begynnelse til slutt. Andre sjangere bryter med den normale kontrollmetoden. Når det gjelder QTE er dette det beste jeg har sett og følt på lenge, faktisk siden Fahrenheit. Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Ikke noe problem i hverken prosent eller måling i millimeter, jeg bare påpekte detaljen. For meg er det ikke nødvendig å finne opp hjulet på nytt, og bare fordi det er nytt betyr det ikke nødvendigvis at det er bra. Det er annerledes og klapp på skulderen til Quantic Dream for det, men hvorfor så tungvint? Det er åpenbart at det er historien som skal være Heavy Rains salgspunkt nummer én, og da ser jeg ikke noen vits i å kludre til knappekommandoene noe mer enn nødvendig bare for å beholde spillaspektet ved like. Å kutte ned på knappekombinasjonene midt i en hurtig sekvens for å gi meg pause føles som nevnt veldig merkelig. Det er et klimaks i historien og jeg er ikke interessert i å plutselig måtte ta pause. Jeg ble overraskende engasjert av den slåsskampen, QTE funket tilfredsstillende men så kom denne pausen hvor de to gutta fortsatte å slå hverandre, og luften forsvant ut av ballongen. Dessuten er det et annet aspekt med denne måten å gjøre det på jeg ble mer og mer klar over (og som jeg husker fra Fahrenheit) - kontrollen og animasjonen på skjermen prøver å holde følge. Derfor må enkelte bevegelser utføres i et visst tempo, og samtidig utføres bevegelsen på skjermen i en viss fart. Det føltes litt som å bevege seg i sirup, men dette skyldes også den noe trege ganghastigheten. Jeg likte Fahrenheit. Det hadde sine feil i min øyne - særlig kontrollen som jeg mener var klønete utført. Og det ser jeg her også. Men det hadde også en spennende måte å spille på, en interessant måte å fortelle historien på jeg likte veldig godt, noe jeg ser her også. Derfor er jeg ikke ensidig negativ til spillet som helhet (jeg setter en slant på at jeg kjøper spillet i løpet av året), men kontrollsystemet er ikke tilfredsstillende. Nytt betyr ikke nødvendigvis bra. Lenke til kommentar
TCi_InnleggNO Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) Kontrollene er vel ikke akkurat så mye forskjellig fra Fahrenheit. Kommer an på hvilken plattform du spilte på selvsagt. Men i motsetning til Fahrenheit er iallefall kontrollen ganske logisk her. I flere tilfeller gjorde jeg selv bevegelsen uten å tenke meg om. Er faktisk litt ikke helt komfortabel med å kalle det for QTE heller. QTE er som oftest relatert til en filmsekvens for man må treffe riktig kombinasjon. Gjerne også i annet perspektiv. Her er det mer som en interaktiv film hvor man kan misse mange knapper. Samtidig kan man også ha flere avslutninger på sekvensene. Med 20 slutter i spillet er det store gjenspillingsmuligheter. Det er åpenbart at det er historien som skal være Heavy Rains salgspunkt nummer én, og da ser jeg ikke noen vits i å kludre til knappekommandoene noe mer enn nødvendig bare for å beholde spillaspektet ved likeDenne forstår jeg lite av.Hva har historien med knappene å gjøre? Historiefortellingen i dette spillet (ut i fra demoen) virker meget bra. Og det skal bli spennende å følge de mange karakterene med på sin reise i spillet. Det beste i Fahrenheit var alltid disse perspektivene som flettes sammen. Spent på hvordan QD setter opp disse her utover. edit: Jeg ser nå at demone er satt som standard til Hard. Det forklarer en god del av de ekstra knappene. Testet det på normal og antall knapper var noe redusert. På letteste vil jeg tro det er minimalt. Endret 7. februar 2010 av TCi Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Synes måten en spiller på er perfekt jeg, spesielt siden det er til konsoll. Jeg vil ikke på noen måte gå tilbake til det gammle systemet som er på dagens adventure spill til fks Pc. Måten det er på i Heavy Rain passer perfekt til konsoll og det engasjerer deg mer in i spillet også. At det er en pause i en slosse sekvens brydde jeg meg ikke om og synes det er rart at en skal henge seg opp i slike detaljer...hva med å bare nyte spillet for hva det er? Jeg synes det ikke gjorde noen ting, det var heller en lettelse at en fikk roet seg ned litt da en ble jævla stressa av å trykke som gal. Bra en kan gjøre det enklere da faren min fikk nesten slag idet knappene suste forbi på skjermen og han ble skamm banket av han kødden i spillet..... Lenke til kommentar
Avean Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Litt morro kor forskjellig ting er. Har spilt gjennom demoen 3 ganger. Første gang gjorde jeg alt, hilset på hun ved resepsjonen og alt mulig. Så fikk jeg astma anfall opp trappa. Andre gang dreit jeg i resepsjonen og fikk ikke astma anfall ... så unngikk jeg å stille dama spørsmål om den skyldige men heller sønnen, det fikk henne til å sette seg på senga og jeg kunne dra utav henne mye mer svar. Hvis så mye forskjellig kan skje utifra sånne småting så gud bedre kor interessant dette skal bli Lenke til kommentar
leterel Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 (endret) At det er en pause i en slosse sekvens brydde jeg meg ikke om og synes det er rart at en skal henge seg opp i slike detaljer...hva med å bare nyte spillet for hva det er? For mange er det viktigste de gjør å lete etter feil og mangler i spill. Særlig gjelder dette spill som har en viss "snakkis" rundt seg, og i enda større grad om spillet er eksklusivt til én konsoll. For å tilfredstille sin tørste etter å finne feil pirker de borti hvert minste atom for å se om det oppfører seg som de kan og burde forvente. De vil rått og brutalt benytte hver lille åpning eller glippe til å blåse ting ut av proporsjoner, evt. konstruere mangler og behov dersom det er eneste mulighet. Endret 8. februar 2010 av leterel Lenke til kommentar
SirKratoS Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 At det er en pause i en slosse sekvens brydde jeg meg ikke om og synes det er rart at en skal henge seg opp i slike detaljer...hva med å bare nyte spillet for hva det er? For mange er det viktigste de gjør å lete etter feil og mangler i spill. Særlig gjelder dette spill som har en viss "snakkis" rundt seg, og i enda større grad om spillet er eksklusivt til én konsoll. For å tilfredstille sin tørste etter å finne feil pirker de borti hvert minste atom for å se om det oppfører seg som de kan og burde forvente. De vil rått og brutalt benytte hver lille åpning eller glippe til å blåse ting ut av proporsjoner, evt. konstruere mangler og behov dersom det er eneste mulighet. Bra skrevet! Dette er noe som går veldig igjen i mange tråder på dette forumet (og ellers selvfølgelig). Man har "problemer" dersom man henger seg opp i slike ting, og det at man i tillegg må skrike høyt ut om det. For eksempel det at personene i Uncharted 2 har "øyner som lyser", dette var visst helt forferdelig i følge visse brukere her... At det går ann! Lenke til kommentar
leterel Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Fikk testet demoen i går og jeg må si at jeg likte dette veldig godt. Flott stemning, pent å se på, troverdige karakterer (det lille jeg har sett i alle fall), enkelt å styre. Synes slåsskampen ble morsom, godt de ikke har gått for Resident Evil QTE-løsningen som innebærer at ett feiltrykk er den sikre død. Jeg har nå forhåndsbestilt Special Edition. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå