b0nna Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 For guds skyld ligg unna celeron, at folk som henger her på hw.no i det heletatt tenker på å kjøpe seg en celeron.... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 For guds skyld ligg unna celeron, at folk som henger her på hw.no i det heletatt tenker på å kjøpe seg en celeron.... Før du kommer med alle fordommene dine mot celeron: Spol et par-tre poster tilbake og les konklusjonen min basert på alle tomshardwares tester og prisene fra prisguiden: Konklusjonen min er altså klar: Både Celeron og Athlon gir mye for pengene, mens Pentium 4 er overpriset i forhold til ytelsen. Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 For guds skyld ligg unna celeron, at folk som henger her på hw.no i det heletatt tenker på å kjøpe seg en celeron.... Før du kommer med alle fordommene dine mot celeron: Spol et par-tre poster tilbake og les konklusjonen min basert på alle tomshardwares tester og prisene fra prisguiden: Konklusjonen min er altså klar: Både Celeron og Athlon gir mye for pengene, mens Pentium 4 er overpriset i forhold til ytelsen. ehh? lol. World + dog -> hail 2 Simen1's konklusjoner. Ikke at jeg så så nøye på den men den var vel ikke helt vanntett. Athlon og Celeron er vel så og si priset likt på samme frekvens så da sier jo valget seg selv. Lenke til kommentar
Ny i gamet Skrevet 21. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2003 Må bare si at alle på hardware.no er kanon! Virker som om dere virkelig legger dere i selen alle sammen for å hjelpe folk med sine problemer og spørsmål, og jeg må bare si at jeg er imponert over både deres kunnskap og innsats! Takk for alle svar, men jeg ble ikke så mye klokere når det gjaldt den dual-packen med ram. Er dette 1024 eller 512 mb ram? Hvis det er 1024 er det jo råbillig! Men det er det vel ikke? Eller? :o Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Må bare si at alle på hardware.no er kanon!Virker som om dere virkelig legger dere i selen alle sammen for å hjelpe folk med sine problemer og spørsmål, og jeg må bare si at jeg er imponert over både deres kunnskap og innsats! Takk for alle svar, men jeg ble ikke så mye klokere når det gjaldt den dual-packen med ram. Er dette 1024 eller 512 mb ram? Hvis det er 1024 er det jo råbillig! Men det er det vel ikke? Eller? :o Jeg svarte deg på dette tidligere i tråden. Det er 2x256MB, altså 512MB til sammen. Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 Må bare si at alle på hardware.no er kanon!Virker som om dere virkelig legger dere i selen alle sammen for å hjelpe folk med sine problemer og spørsmål, og jeg må bare si at jeg er imponert over både deres kunnskap og innsats! Takk for alle svar, men jeg ble ikke så mye klokere når det gjaldt den dual-packen med ram. Er dette 1024 eller 512 mb ram? Hvis det er 1024 er det jo råbillig! Men det er det vel ikke? Eller? :o 2*256 = 512, to brikker vil gi deg noen prosent bedre ytelse jf dualchannel chipset. Lenke til kommentar
KriB Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 En lille ting, min erfaring er at man må minimum ha 768 MB minne for å spille Battlefield flytende (under XP)... Men for andre spill trenger man sikkert ikke så mye. Så jeg ville gått for en stor minnebrikke i stedenfor to små siden minnebehovet ikke kommer til å bli mindre med årene. (Uten at jeg tenker på NForce HK o.l. som bør ha to like brikker for å fungere optimalt) Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 En lille ting, min erfaring er at man må minimum ha 768 MB minne for å spille Battlefield flytende (under XP) 512 er mer enn nok. Noe som derimot ga problemer med bf (ihvertfall før oppgraderinger) var at mange fikk problemer med at lyd-innstillingene var feil. Hos meg var ikke lydkortet valgt default og det stod innstilt med emulert lydkort... Noe som sef førte til hakking i spillet. Lenke til kommentar
KriB Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 512 er mer enn nok. Noe som derimot ga problemer med bf (ihvertfall før oppgraderinger) var at mange fikk problemer med at lyd-innstillingene var feil. Hos meg var ikke lydkortet valgt default og det stod innstilt med emulert lydkort... Noe som sef førte til hakking i spillet. Mulig, jeg har alle patcher installert, det samme har en kompis med samme oppsett (kjøpte ny maskin samtidig), men mindre minne og han hakker, ikke jeg... Men takk for feedback, greit å vite om slike leifer. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 KriB: Har du sjekket om "oppgavebehandling" etter en runde spilling og sett hva "peak ram-usage" står på? (Har litt vanskelig for å tro at det skal være med nødvendig med mer enn 512MB for å unngå hakking) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå