Fi5kuS Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Som emnetittel sier, bare hvordan gjør man det? Kan jeg kjøpe en USB kabel f.eks så er det bare å overføre? Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Du kan bruke en vanlig USB minnepinne, tror ikke du skal satse på å koble PS3'en til en PC direkte via en USB-kabel. Kjapp googling viser til denne metoden, eller denne metoden som går ut på å bruke Windows Media Player 11 (se litt ned på siden). Lenke til kommentar
Fi5kuS Skrevet 4. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2010 Bruker man minnepenn, kan en bare streame filmer fra USBen, jeg vil overføre filmer fra PC til PS3 permanent. Jeg fant et program som gjør PCen min om til en slags webside. Jeg typer IP inn i inet browser på PS3 og velger de filene jeg vil "Save to target". Bare uvisst hvor det eventuelt blir lagret.. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Det som var enklest for meg var å laste ned ps3 media server (tror jeg det het) og så skru på ps3 maskinen. Media server programmet fant enkelt maskinen og jeg kunne legge over hva jeg vile fra pcén og over til konsollen. Om du vil ha over et par filmer, eller noen spesielle filer, anbefaler jeg deg å bruke minnepenn. Om du skal se en film kan den avspilles fra minnepennen uten å kopiere den til maskinens harddisk Lenke til kommentar
Fi5kuS Skrevet 4. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2010 Det som var enklest for meg var å laste ned ps3 media server (tror jeg det het) og så skru på ps3 maskinen. Media server programmet fant enkelt maskinen og jeg kunne legge over hva jeg vile fra pcén og over til konsollen. Om du vil ha over et par filmer, eller noen spesielle filer, anbefaler jeg deg å bruke minnepenn. Om du skal se en film kan den avspilles fra minnepennen uten å kopiere den til maskinens harddisk Først og fremst har jeg bluray filmer liggende på PC'en, kan ikke overføre de med en 2GB minnepenn Vil heller ikke streame fra minnepenn, vil ha filmen liggende på PS3en, har da 250GB og gå på Lenke til kommentar
Einride Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Dersom du bruker ekstern USB-disk eller USB-penn må den vere FAT32, som igjen er begrensa til 4 GB filstørrelse. Dersom videoane ikkje trenger noko transcoding eller konvertering elles kan du overføre vha PS3 Media Server som Paisley nevnte. Men tippar at dei fleste av desse filmane dine er med Matroska-container (mkv), og då må du nok gjere ein konvertering uansett. Dersom du lagrar desse via PS3 Media Server vil dei mest sannsynlig bli ekstremt store filer. Det er stort sett berre container-formatet som er problemet, sjølve codecane støttar PS3en, så det trengst som oftast berre ei transcoding til f.eks vob eller avi. Lenke til kommentar
Fi5kuS Skrevet 5. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2010 Dersom du bruker ekstern USB-disk eller USB-penn må den vere FAT32, som igjen er begrensa til 4 GB filstørrelse. Dersom videoane ikkje trenger noko transcoding eller konvertering elles kan du overføre vha PS3 Media Server som Paisley nevnte. Men tippar at dei fleste av desse filmane dine er med Matroska-container (mkv), og då må du nok gjere ein konvertering uansett. Dersom du lagrar desse via PS3 Media Server vil dei mest sannsynlig bli ekstremt store filer. Det er stort sett berre container-formatet som er problemet, sjølve codecane støttar PS3en, så det trengst som oftast berre ei transcoding til f.eks vob eller avi. Jeg har transcodet alle filmene, lyd og bilde fungerer helt smooth når jeg overførte et lite klipp med USB. Nå trenger jeg bare å overføre hele skitn Men når man bruker Media Server, kan jeg lagre filer på PS3, eller bare streame den fra PCen? Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Jeg for min del bruker nettverket til å enten streame eller kopiere fra PC til PS3. Funker utmerket det. Bruker bare delingsfunksjonen i mediaplayer. På den måten slipper man problemet med FAT32 og du kan kopiere hvor store filer du ønsker. Om du kopierer en film til PS3 fra PC så legger den seg automatisk i videseksjonen på PS3'en. Det er ihvertfall min erfaring. Lenke til kommentar
Fi5kuS Skrevet 5. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2010 Jeg for min del bruker nettverket til å enten streame eller kopiere fra PC til PS3. Funker utmerket det. Bruker bare delingsfunksjonen i mediaplayer. På den måten slipper man problemet med FAT32 og du kan kopiere hvor store filer du ønsker. Om du kopierer en film til PS3 fra PC så legger den seg automatisk i videseksjonen på PS3'en. Det er ihvertfall min erfaring. Hva er FAT32? Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Einride forklarer hva FAT32 er litt lenger opp i svaret sitt. Ulempen med å bruke eksterne hardisker eller minnepenner på PS3 er at PS3 støtter FAT 32 formatet. Da kan du ikke lagre filer som er større en ca 4GB noe mange filmer/filer i dag er. Denne begrensningen slipper du å tenke på om du streamer/kopierer filmer til PS3 fra PC om du bruker nettverket i stedet. Alternativt er å bruke mk2vob. Da kan du konvertere filmene til et format som PS3 støtter, og samtidig be programmet dele en fil på 8 gb i mindre filer på 4 gb, eller mindre slik at du kan bruke en minnepenn eller ekstern hardisk for å overføre filene til PS3. Lenke til kommentar
Fi5kuS Skrevet 5. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2010 Einride forklarer hva FAT32 er litt lenger opp i svaret sitt. Ulempen med å bruke eksterne hardisker eller minnepenner på PS3 er at PS3 støtter FAT 32 formatet. Da kan du ikke lagre filer som er større en ca 4GB noe mange filmer/filer i dag er. Denne begrensningen slipper du å tenke på om du streamer/kopierer filmer til PS3 fra PC om du bruker nettverket i stedet. Alternativt er å bruke mk2vob. Da kan du konvertere filmene til et format som PS3 støtter, og samtidig be programmet dele en fil på 8 gb i mindre filer på 4 gb, eller mindre slik at du kan bruke en minnepenn eller ekstern hardisk for å overføre filene til PS3. Har transcodet alle filmene med mk2vob. Skal prøve å overføre dem via nettverk da. Men nå har det seg slik at jeg har en router, og PS3en og PCen er hver koblet til routern. Vil PS3en kunne oppdage PCen på nettverket da? Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Skal i utgangspunktet fungere bra det. Finnes flere program du kan bruke, men jeg har bare brukt mediaplayer. Mulig du må endre noen innstillinger der og tillate deling med ekstern enhet. Så bruker du "media server" på ps3 for å finne pc'en. Lenke til kommentar
Acurus Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) ja Edit: fireblade slo meg på målstreken Endret 5. februar 2010 av Kule-Ku Lenke til kommentar
xip Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 (endret) Hei! Jeg bruker å overføre og streame filmer via PS3 Media Server, 8-12 gig tar sin tid, men grandisen er ferdig etter overføring vanligvis PS3 støtter veldig få formater, så jeg bruker å remuxe filmer fra MKV eller lignende til MP4 for å så overføre dem til disk. Savner den gamle XBMC P4 boksen allerede :3 Endret 7. mars 2010 av Basso Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå