Anonymius Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Kan noen fortelle meg hva "Checking NVRAM" betyr. Jeg starter maskina og da står det bare "Checking NVRAM" og den vil ikke videre. Please hjelp meg! :-? Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Hvis du har ekstra USB-porter tilkoblet hovedkortet - koble dem fra. Hvis de er koblet feil, kan det føre til at maskinen ikke kommer lenger. Ellers kan det være at BIOS-batteriet er tomt. Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Ehm... har ikke NVRAM noe direkte med skjermkortet/display å gjøre..? Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Ifølge manualen min, betyr NVRAM Non-volatile Random Access Memory. og er der hvor BIOS lagrer både PNP og Non-PNP devices i bit-string format. Er ESCD som styrer hva som ligger der. Hva det betyr, må du høre med andre on Lenke til kommentar
Anonymius Skrevet 21. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2003 Ok... Så hva skal jeg gjøre? Bare koble fra USB kablene? Eller? Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 Hva har du koblet på USB portene da? Noe som krever IRQ/DMA? Om det ikke er essensielle komponenter skader det ikke å forsøke? Lenke til kommentar
Star Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 Ifølge manualen min, betyr NVRAM Non-volatile Random Access Memory.og er der hvor BIOS lagrer både PNP og Non-PNP devices i bit-string format. Er ESCD som styrer hva som ligger der. Hva det betyr, må du høre med andre on PNP - NON PNP Plug an play og non plug an play, sannsynligvis mesteparten av maskinens hardware? Min hang seg også opp slik en gang med et MSI hk. Problemet var ram feil.. men det trenger jo ikke være det.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå