Nesumar Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Er vel SCI-FIen han ikke liker da. Lenke til kommentar
Simmemann Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Er vel SCI-FIen han ikke liker da. Du mener fantasyen? Ettersom han liker ME, som er Sci-fi, men ikke DA:O, som er fantasy. Lenke til kommentar
Nesumar Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Beklager, Fantasy'en ja Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Tja, jeg har for det meste stemt på Borderlands, Batman: Arkham Asylum og Left 4 Dead 2. Regner med det er Uncharted 2 (jeg gleder meg virkelig til å spille dette) og Modern Warfare 2 (ikke interessant tittel for meg) som vinner de fleste prisene riktignok, sammen med Dragon Age: Origins (samme som Modern Warfare 2). Så jeg ender vel opp med å ikke se noe særlig til spill jeg har spilt, men samma det - det pleier å være slik. At de ikke har noe sending i år spiller vel mindre rolle, jeg husker godt diskusjonen etter fjorårets sending hvor den vanligste meningen om programmet var "haha for noe møl". Lenke til kommentar
Toman18 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Min soleklare vinner er Uncharted 2 Among Thieves, makan til et perfekt spill skal man lete lenge etter. Grensesprengende action, klassegrafikk som er det beste du finner på konsoller pr idag, lovely stemmeskuespill Simply no match at all, Uncharted 2 Among Thieves was the king of 2009!!! Lenke til kommentar
Jikla Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Er vel SCI-FIen han ikke liker da. Du mener fantasyen? Ettersom han liker ME, som er Sci-fi, men ikke DA:O, som er fantasy. Sikker på at han ikke like DA:O fordi det ikke er ett skytespill da? Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Jeg har lenge sett frem til årets gullstikka som jeg tror er viktig for den norske spillbransjen og en fin anledning å kunne samle de som driver med spill her i Norge. Jeg tror det er viktig for bransjens utvikling og viktigere enn at en hel haug med spill produsert i et annet land skal roses. Synd at det ikke blir tv dekning, vil det si at det ikke heller blir vist noe på nettet? Eller er det bare at NRK ikke samarbeider, men at VG som i fjor, produserte og streamet sendingen? Lenke til kommentar
barkebrød Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Årets flerspiller: Left 4 Dead 2 Årets nedlastbare spill: Machinarium Lenke til kommentar
Nesumar Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Har prøvd å sett etter informasjon, men finner ingenting om at det blir noe streaming av utdelingen, så det ser ikke slik ut. Endret 3. februar 2010 av Nesumar Lenke til kommentar
Jikla Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Håper Borderlands vinner noen priser Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Stemte for det meste Batman, Anno 1404, og DA:O. Og på Gamer.no selvfølgelig. Endret 3. februar 2010 av Villanden Lenke til kommentar
Laland Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Årets spillsjel defineres som Gullstikka skal belønne Norges ildsjel innen spill i 2009.Dette skal være en pris som deles ut i takknemlighet til en person, gruppe, organisasjon, community eller lignende som med sin iver, begeistring og drivkraft har lagt ned en betydelig innsats i 2009 for å legge til rette for å fremme spillinteresse lokalt, regionalt eller nasjonalt i Norge. Kandidaten kan ikke ha tunge kommersielle eiere eller motiver. Du kan nominere den eller de (inkludert deg selv) som du mener møter disse kriteriene. Skal vi nominere Gamer.no eller Innlegg.no? :-) Lenke til kommentar
MortenHE Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Håper MW2 ikke vinner noen ting, selv om det sannsynligvis vinner det det er nominert i. Jeg gledet meg som alle andre til det, men ble utrolig skuffet. At de hadde greid å ta multiplayeren fra det første og ødelegge den helt er utrolig. Maken til over-hypet spill skal man lete lenge etter. MW2-fans er verre enn Halo-fans. Er dritt lei "MW2 er verdens beste spill!!" Dragon Age er årets spill. Endret 5. februar 2010 av MortenHE Lenke til kommentar
Nesumar Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Skrev Gamer.no, får håpe det går ann. Hvis ikke burde det bli gitt beskjed om at Gamer.no = Innlegg.no Lenke til kommentar
Simmemann Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Årets spillsjel defineres som Gullstikka skal belønne Norges ildsjel innen spill i 2009.Dette skal være en pris som deles ut i takknemlighet til en person, gruppe, organisasjon, community eller lignende som med sin iver, begeistring og drivkraft har lagt ned en betydelig innsats i 2009 for å legge til rette for å fremme spillinteresse lokalt, regionalt eller nasjonalt i Norge. Kandidaten kan ikke ha tunge kommersielle eiere eller motiver. Du kan nominere den eller de (inkludert deg selv) som du mener møter disse kriteriene. Skal vi nominere Gamer.no eller Innlegg.no? :-) Ikke for å være slem med Gamer.no, for jeg elsker dere, men jeg synes ikke Gamer.no kvalifiserer til årets spillsjel. Hovedsaklig fordi Gamer.no er en spillnyhetsnettside eid av A-pressen, og har derfor både kommersielt eierskap og interesser i spill. Dessuten synes ikke jeg de har «lagt ned en betydelig innsats i 2009 for å legge til rette for å fremme spillinteresse lokalt, regionalt eller nasjonalt i Norge.» på den måten som man gjerne tenker på når man snakker om ildsjeler. En ildsjel er ofte en som arbeider med noe mye på frivillig basis, fordi de vil gi andre en bedre opplevelse. Riktignok gjør Gamer.no og skribentene deres en jobb for å bedre spillopplevelsene våre (forteller oss hva vi ikke bør spille), men de gjør dette på ett visst kommersielt grunnlag. Årets spillsjel synes jeg heller skal gå til f.eks. en moderator på ett community som har lagt mye arbeid for å gi medlemmene gode opplevelser, eller noen som jobber aktivt i Norge for å gjøre spilling med «main-stream» og akseptert, kanskje i forhold til biblioteker og Stortinget, eller som arbeider med store LAN, t.d. The Gathering. Apropos, hvor ble det av «Årets community»-prisen? Lenke til kommentar
TST Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Skal vi nominere Gamer.no eller Innlegg.no? :-) Husk at Innlegg.no ikke hadde eksistert uten Gamer.no ;-) Lenke til kommentar
Timeer Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) Husker ikke helt hva jeg stemte på nå, men ettersom jeg husker ble det: Årets PC spill: Dragon Age: Origins. (klar vinner) Årets konsollspill: Assassin's Creed II (god konkurranse fra Uncharted 2 og Batman) Årets actionspill: Batman: Arkham Asylum (frykter Modern Warfare 2 nok stikker av med denne) Årets rolle/eventyrspill: Dragon Age Origins (klar vinner) Årets flerspiller: Borderlands (Modern Warfare stikker nok av med denne også. Veldig ufortjent nok) Årets strategispill: Warhammer 40,000: Dawn of War II (Empire: Total War er god konkurrent, og begge spillene hadde sine mangler. Det blir gjevnt) Årets Racingspill: Forza Motorsport 3 (klar vinner) Årets sportsspill: Mario & Sonic at the Olympic Winter Games (er så lei de evige oppfølgerne. Men Fifa vinner nok) Årets håndholdte spill: The Legend of Zelda: Spirit Tracks Årets barnespill: New Super Mario Bros. Wii Årets mobilspill: Secret of Monkey Island SE (iPhone) Årets norskspråklige spill: The Sims 3 Åpen klasse: Tekken 6 (burde nok stemt Buzz! Quiz World her) Årets platformspill: New Super Mario Bros. Wii (tror jeg stemte denne, men er usikker) Årets nedlastbare spill: Tales of Monkey Island (Trine er en god utfordrer!) Årets spill: Dragon Age: Origins (jeg er uansett biassed, og en stor fan av alt Bioware finner på) Edit: jeg savner følgende kategorier: "Årets distributør" "Årets spillstudio" "Årets spillbutikk" "Årets nyvinning" "Årets mest innovative spill" "Årets beste grafikk" (ikke bare vektlagt systemkrav og bruk av directx versjon, men også setting, og kunst. Et spill som Darksiders kunne bli nominert om den kom ut i fjor til tross for manglende systemkrav) "Årets spillmagasin" "Årets MMO" "Årets beste spill-frontfigur" "Årets voiceover" (gitt til en enkelt karakter) "Årets DLC pakke" "Årets spill soundtrack" Gitt at nevnte kategorier ikke er med, og en fokuserer utelukkende på statiske overflatebaserte kategorier, ser det her ut som at folkene bak prisen er totalt amatører. Endret 5. februar 2010 av Bannorr Lenke til kommentar
TST Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Edit: jeg savner følgende kategorier: "Årets spillmagasin" Du kan stemme på "Årets spillmedie". Lenke til kommentar
arnebv_InnleggNO Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Håper MW2 ikke vinner noen ting, selv om det sannsynligvis vinner det det er nominert i. Jeg gledet meg som alle andre til det, men ble utrolig skuffet. At de hadde greid å ta multiplayeren fra det første og ødelegge den helt er utrolig. Maken til over-hypet spill skal man lete lenge etter. MW2-fans er verre enn Halo-fans. Er dritt lei "MW2 er verdens beste spill!!" Dragon Age er årets spill. Veldig enig. Kan godt vinne "årets konsollspill", då det er det CoD har blitt med MW2; konsollspill. Men når FPS-spill per definisjon er revva på konsoll, blir nok det også litt feil... Dragon Age var/er heilt kanon, og muligens grunnen til at ME2 fremstår som årets førte skuffelse for meg. Makan til kort barnespill. Lenke til kommentar
Fi5kuS Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Uncharted 2 som årets konsollspill, MW2 som årets spill - Mark my word! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå