Mr Bubbles Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 "Generelt om Resident Evil serien" - Generelt prat rundt spillene Utvikler: Capcom Utgiver: Capcom Plattform: Xbox 360, Ninentdo Wii, PlayStation 3, PlayStation 2, PlayStation, GameCube Sjanger: Action, Horror, Third-person shooter Beskrivelse: Resident Evil, opprinnelig Biohazard i Japan, er en serie med skrekkspill utviklet av Capcom og skapt av Shinji Mikami. Spillene i serien har solgt over 25 millioner eksemplarer, og var med på å popularisere skrekkspillene. Spillene er sterkt influert av George A. Romeros Dead-filmer, likeså Alone in the Dark-spillene som var tilgjengelig for PC. Fire filmer har også blitt laget med basis i serien. Hensikt med tråden: Denne tråden er både for de som lenge har vært en tilhenger av serien og for de som er nysgjerrige og som gjerne vil vite mer om den. Fortell gjerne om hva du liker med serien, hvilket spill du liker og hva som var bra og dårlig. Jeg er selv ny til serien og har en del spørsmål jeg gjerne vil få besvart av de som har erfaringer med spillene. For å sparke igang tråden vil jeg gjerne vite hvilket spill i serien jeg burde kjøpe først og hvorfor? Lenke til kommentar
nub_nutz Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Har du en Gamecube, vil eg rett og slett anbefale at du skaffer deg Resident Evil: Zero og RE1. Her får du Resident Evil i en særdeles ypperlig re-make med utrolig bra og stemningsfull grafikk. Klassikeren ble rett og slett enda bedre syns eg. Zero tar for seg teamet som er savnet i RE1, og spillet er en Gamecube ekslusiv og samtidig ett knakendes godt spill. Eg skulle virkelig ønsket meg en remake av RE2 i samme klasse som RE til GC *våt drøm* Samtidig vil eg bare si èn ting, eg håper Capcom går bort i fra RE5 konseptet...det spillet var fantastisk kjipt og slakkt. Kanon grafikk og alt det der, men alt for action orientert og uintressant. Endret 3. februar 2010 av Mala Lenke til kommentar
Mr Bubbles Skrevet 4. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2010 Jeg drev og googlet litt og fant "Resident Evil Archives: Resident Evil" (Wii). Er dette spillet nummer 1 i serien, eller burde jeg starte med Zero for å begynne kronologisk i serien? Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Du kan få Resident Evil: Zero til Wii. Jeg har Resident Evil: The Umbrella Chronicles, Resident Evil: The Darkside Chronicles, Resident Evil 4 Wii edition og Resident Evil 5. Mangler noen. Lenke til kommentar
leterel Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 (endret) Resident Evil 4 står for meg som den ypperste tittelen i serien. Code Veronica X synes jeg er det minst engasjerende. Resident Evil 5 er mye morsommere om man spiller det sammen med en venn. Dersom du spiller det på egenhånd er Sheva mer til bry enn hjelp. Jeg håper de gjør slik at det er valgfritt om man vil gå med partner i neste innslag i serien, samtidig som de nå bør åpne for at man kan sikte med våpen samtidig som man beveger seg. Endret 4. februar 2010 av leterel Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 RE5 var veldig skuffende etter det flotte spillet RE4. Sheva var en pest og en plage. De bør absolutt åpne for å kunne sikte og skyte mens en går eller løper. Lenke til kommentar
Mr Bubbles Skrevet 4. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2010 Jeg hørte at det skulle komme en ny versjon av Resident Evil 5, så det er lite vits å kjøpe det som selges i butikkene nå da? Var det Resident Evil 5: GOLD det het - eller var det bare DLC'en som heter det? Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Tror det heter RE5: GOLD ja. Lenke til kommentar
snkupo Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Jeg hørte at det skulle komme en ny versjon av Resident Evil 5, så det er lite vits å kjøpe det som selges i butikkene nå da? Var det Resident Evil 5: GOLD det het - eller var det bare DLC'en som heter det? Det er ingenting i veien for å kjøpe det originale Resident Evil 5 for en billig penge nå, og deretter laste det kommende ekstramateriale ned fra Xbox Live/PSN etter at det er lansert. Alt av nytt materiale i Resident Evil 5: Gold Edition vil nemlig bli tilgjengliggjort på nettet. Lenke til kommentar
Mr Bubbles Skrevet 4. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2010 Jeg hørte at det skulle komme en ny versjon av Resident Evil 5, så det er lite vits å kjøpe det som selges i butikkene nå da? Var det Resident Evil 5: GOLD det het - eller var det bare DLC'en som heter det? Det er ingenting i veien for å kjøpe det originale Resident Evil 5 for en billig penge nå, og deretter laste det kommende ekstramateriale ned fra Xbox Live/PSN etter at det er lansert. Alt av nytt materiale i Resident Evil 5: Gold Edition vil nemlig bli tilgjengliggjort på nettet. Hæ? Man da skjønner jeg ikke hvorfor de lager et helt nytt spill i fysisk form. Er det ikke bare å legge ut DLC'en på XBOX LIVE/PSN? Trodde man kunne få med ekstra materialer osv i GOLD Edition. <_< Lenke til kommentar
snkupo Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Det er i grunn ikke snakk om "et helt nytt spill", men en utvidet utgave av et spill som allerede finnes. Du kan sammenligne RE5: Gold Edition med Game of the Year-utgavene av The Elder Scrolls: Oblivion og Fallout 3. Disse utgivelsene kom også med store mengder ekstramateriale, som også var tilgjenglig i nedlastbar form for de som allerede eide originalutgaven av spillet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå