RedgyK Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Trenger litt hjelp med valget av en 42 tommer. Den skal brukes til: - Playstation 3 - Blu-Ray Filmer - Riks TV. (Sagem tuner koblet opp med HDMI - Filmer og TV serier i litt dårligere kvalitet, oppskalert og kjørt gjennom PS3. Har sett litt på Philips 42PFL7404, men er ikke helt sikker. Har lest Lyd og Bilde sin test på 8404, og eneste forskjellene på de er at 8404 har ambilight og internettfunksjoner. De skriver at på HD signaler kommer den til å være bra, men ikke på mer "duse" bilder. Hvor "duse" bilder snakker vi om? Blir det bra kvalitet på TV signalene? De er i veldig god kvalitet, men ikke helt HD (tror eg). I tilleg skal eg oppskalere og se endel filmer og serier i lavere kvalitet, oppskalert via PS3. Vil dette bli bra? Vet eg spør om mye, men er avhengig av bra bilde på TV sendingene og oppskalerte filmer, ikke bare på Blu ray filmene og 1080/720p spillene på ps3. Eg bruker nå en Sony 52W4000, og er fornøyd med den. Vil Philipsen levere like bra som den? (52W4000 er en litt eldre TV, men fikk 5 av aftenposten da den var ny). Eg eier ikke denne tven, bare låner den, så derfor er eg ute etter en egen. Sony W5500 er en TV eg e litt mer sikker på at eg ville blitt fornøyd med, men da må eg vente litt pga. prisen. Takker for eventuelle svar, det settes veldig stor pris på! Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Philipsen vil nok levere et bedre bilde en den du nå låner, nyere panel og bildebehandlig en den nå litt aldrende Sonyen. Philips er endel dyrere en andre merker men til gjengjeld er bildet meget bra om en liker måten Philips behandler signaler på. Jeg vil bare slenge et alternativ til deg da jeg kjøpte meg et tv for noen dager siden, Samsung PS50B551 heter den. Et tv som er helt rått med tanke på hva en får og hva det koster! Sjekk tråden på Avforum for info om tv. Jeg laget i begeistring en liten snutt om tv her om dagen..litt bob bob men en får se litt. Lenke til kommentar
xdrea Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Er fremdeles litt skeptisk til plasma når det gjelder gaming. Har selv en Samsung LCD TV som jeg kjøpte for drøye 2 år siden. Veldig fornøyd med den. Lenke til kommentar
lolidude_InnleggNO Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Kanskje du burde skrive litt om hvor mye du er villig til å bruke? Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Er fremdeles litt skeptisk til plasma når det gjelder gaming. Hvorfor det? Plasma gir mye glattere bevegelser. Mye bedre sortnivå og farger. Mye bedre å se på i lengden enn LED og LCD. Du får mye mer for pengene i en plasmaskjerm. Sjekk ut PS50B855. Toppserien til Samsung. 3 cm tykk, bruker like mye strøm som en LCD-skjerm, nesten ikke noe refleks i panelet. Fantastisk bildekvalitet. Og ikke så himla dy heller. Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 (endret) Kjenner ikke så mye til de andre tv-skjermene, men jeg er superfornøyd med min Panasonic 42" Plasma TV TX-P42G10E, er FullHD, 24p og 600Hz, kostet meg bare litt over 7000 da jeg kjøpte den for noen måneder siden. Bruker den til akkurat det samme som trådstarter er ute etter og kan ikke klage på noen punkter. Jeg ble utrolig imponert over kvaliteten på lyd og bilde, beste jeg har sett på noen tv til under 18000. Innbrenning er heller ikke noe problem, jeg bruker den ofte som pc-skjerm og sovnet med bare skrivebordet på skjermen, og 12 timer etter var det ikke noe tegn til innbrenning. Angrer i alle fall ikke et sekund på det kjøpet. Men så er ikke jeg noen tv-spesialist heller. Endret 16. februar 2010 av Rider of Reason Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Skriver under på det Rider of Reason sier. Vi kjøpte TV'en nogelunde samtidig og jeg kunne ikke vært mer fornøyd. Blu-Ray ser fantastisk ut og spill flyter som smør i en oljesklie. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå