Licht Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) (farcry 1 eide, 2ern var møkk). Omvendt. Forskjellen på weapon degradation i STALKER og Far Cry 2 er egentlig ganske omfattende. Våpnene i STALKER blir gradvis dårligere - upresise, mindre skade, jammer ofte - uansett hvor du fikk det fra, men kan repareres fra Clear Sky av (og i SHOC om du har Oblivion Lost/AMK-modden), mens i FC2 var det kun våpen du plukket opp fra bakken som tok kvelden relativt fort. Egenkjøpte våpen tålte alt. I STALKER må du også ta hensyn til at andre deler av utstyret ditt heller ikke tåler alt. Blir du skutt på ryker f.eks. drakter som kun beskytter mot radioaktivitet veldig fort, mens miltær utrustning (som ikke beskytter mot radioaktivitet, men til gjengjeld gjør at du tåler noen ekstra skudd) varer lengre. Så må man selv avgjøre om man skal ofre dyrebar vektkapasitet på å ta med seg en av hver. Endret 3. februar 2010 av Zealuu Lenke til kommentar
Nesumar Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Weapon Degration i STALKER høres mye mye bedre ut enn den i Far Cry 2. Endret 3. februar 2010 av Nesumar Lenke til kommentar
Radial Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Sånn, bestilt fra Play.com til en uslåelig pris. Bare å smøre seg med tålmodighet nå da, før man nok en gang lar seg oppsluke av Sonen. Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Dette her må nok anskaffes ja, elsket Clear Sky, spesielt det at du endelig kunne reparere våpen og armor. Jeg er bare litt redd for at skjermkortet mitt begynner å bli for utdatert til å kunne dra dette på mer enn medium. Lenke til kommentar
Nesumar Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Har hatt inntrykk at grafikken på disse spillene ikke er på det ypperste av det vi ser idag? Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Har hatt inntrykk at grafikken på disse spillene ikke er på det ypperste av det vi ser idag? For å si det slikt; PCn min sliter mer med Clear Sky enn Crysis. Clear Sky har vanvittig krevende grafikk, og med DX10 er den virkelig imponerende. Spesielt med tanke på Sunrays og regneffekter på husvegger o.l. Lenke til kommentar
Nesumar Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Wow, det trodde jeg ikke. Men positivt er det, liker at spill har god grafikk Får se hvor høyt specsa blir da, se om det i det hele tatt er vits i å kjøpe Call of Pripyat. Lenke til kommentar
stoff3r Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Grafikken ser kanskje litt spesiell ut, men det er rimelig store kart man går gjennom, og mye som foregår overalt, så jeg synes det er helt greit, og atmosfæren slår alle spill ned i støvlene. Er selv ganske bekymret, for jeg sleit nemlig selv med å spille forrige spill på native oppløsning (valgte 1280x1024 i stedet). Blir vel å kjøpe seg et giga skjermkort antagelig. Pokker ta den pengemangelen i starten av året :/ Strålende review, jeg var litt deppa etter spillverket sin anmeldelse, i å med at jeg allerede skulle kjøpe det uansett. Nå venter jeg bare på at det kommer en stålboks til norge, forhåpentligvis til samme pris som SoC, 299,- Lenke til kommentar
Nesumar Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Er jo ofte det som drar på PCen, åpent miljø hvor alt skjer og med DX10. Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Er jo ofte det som drar på PCen, åpent miljø hvor alt skjer og med DX10. Texturer med høy oppløsning, Antialising, myke skygger og høye shader-settings er de verste ytelseshindrene som jeg legger merke til, og nettopp dette er Clear Sky stor på. (Det vil si du må ofre HDR for AA i STALKER, og det går aldri jeg med på). Endret 3. februar 2010 av Vaine Lenke til kommentar
Nesumar Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Ja, å hvis du har et stort område med lang distanse, så vil det jo kreve mye å få til alt det? Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Ja, å hvis du har et stort område med lang distanse, så vil det jo kreve mye å få til alt det? Jepp. Jeg har AMD Phenom II X4 920, og Geforce GTX 260 Core 216. Det systemet drar (Såvidt) Clear Sky stabilt på 30-50 (Kommer an på tiden på døgnet i spillet, pga solstråler o.l) FPS med Very High/High settings, DX9, HDR istedet for AA, og 1680x1050 oppløsning. Jeg ville ikke hatt en sjangs til å kjøre det med en slik ytelse på DX10 settings, og jeg går sterkt ut ifra at Call of Pripyat vil kreve enda mer. Endret 3. februar 2010 av Vaine Lenke til kommentar
Nesumar Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Hmm, ja vil nok tro at dette spillet må kjøres i Normal eller tilogmed Low. Krevende spill, men er sånn det kommer til å bli framover Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Det var jo strengt tatt bare et problem i Far Cry 2 om man ikke kjøpte våpnene sine. Akkurat som i STALKER belønnes du for å bruke (virtuelle) penger på å holde ting i stand. Sitter med en helt annen opplevelse, ettersom min nyervervede AK47 (med den oppgraderingen man kunne kjøpe i samme våpenbutikk for hvert våpen) kjøpt i våpenbutikken låste seg etter en halvtimes bruk. Og når et våpen du kan fylle med sand uten å få problemer med å skyte etterpå plutselig får klikk blir det litt slitsomt. Men dette er offtopic. AltF4, det er ikke noe must å ha spilt Clear sky før CoP, siden CS er "prequelen" - forhistorien til SoC. CoP er en helt uavhengig historie flere år etter. Det store spørsmålet er hvordan utviklerne i det hele tatt kan nærme seg en så vanvittig bra historie (i min mening) som den "ekte" slutten i SoC hadde.... Ok, takk for svar. Likte historien selv, selv om den var litt vel åpenbar på mange måter. Den "ekte" slutten var bra, skal si meg enig i det - men jeg har ikke sett den annet enn på YouTube. Etter å ha fullført spillet (fikk avslutningen med pengene) og jeg fant ut at dette slettes ikke var noen reell slutt orka jeg ikke ta det opp igjen. Jeg hadde andre titler å spille! Call of Pripyat skal bestilles fra Play.com nå. Lenke til kommentar
Radial Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Både STALKER soc og STALKER cs har slitt litt med svak optimalisering, noe som har medført litt svak ytelse på en del systemer. Forhåpentligvis er cop litt bedre optimalisert. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 At STALKER-spillene drar tyngre enn Crysis er et resultat like mye av lave produksjonsverdier og manglende optimalisering som hvor avansert grafikken er. That said, Clear Sky med alt på full guffe er veldig pent, og når spillet faktisk er interessant rent gameplaymessig også (i motsetning til Crysis), så blir det lett å velge. Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) At STALKER-spillene drar tyngre enn Crysis er et resultat like mye av lave produksjonsverdier og manglende optimalisering som hvor avansert grafikken er. That said, Clear Sky med alt på full guffe er veldig pent, og når spillet faktisk er interessant rent gameplaymessig også (i motsetning til Crysis), så blir det lett å velge. Nå er ikke akkurat Crysis et godt eksempel å dra frem når det gjelder optimalisering heller. Warhead er greit nok. Clear Sky krever mye mer enn SoC bare så det er sagt, DX10 har mye av skylden. Endret 3. februar 2010 av Vaine Lenke til kommentar
Nesumar Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Skylda eller takken? Jo mer krevende, jo bedre grafikk? Lenke til kommentar
Licht Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Clear Sky er svært pent også uten DX10, tro det eller ei. Om man velger å aktivere DX10 faller naturlig nok ytelsen deretter. Lenke til kommentar
Nesumar Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) I Crysis så var det jo ikke bare DX10 som gjorde det så vakkert, å da er det jo ikke det i STALKER heller. Men som i Crysis, er det vel også mulig i STALKER-spillene å skru DX10 til DX9 ikke sant? Endret 3. februar 2010 av Nesumar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå