Gå til innhold

Anmeldelse: STALKER: Call of Pripyat (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på hvor mye dette bygger videre på de tidligere spillene. Har så vidt vært borti det første spillet, men bare så vidt, og det andre har jeg ikke prøvd i det hele tatt. Dette nyeste er mest fristende i.o.m at det sannsynligvis er det teknisk (grafikk, spillmekanikk osv) beste, men er det et eller annet med "universet" som spillet går utifra at man kjenner allerede? Eller er det et helt nytt kapittel hvor alt reintroduseres for ev. nye spillere? (Dette kunne forøvrig godt vært nevnt i anmeldelsen)

Lenke til kommentar

Det er vel bare ett tidspørsmål før det blir implementert at man må vedlikeholde våpnene sine for å unngå klikk i slike spill, jeg gleder meg til det kommer.

 

Er det noen tilgjengelig informasjon om systemkrav for å spille på max i full hd?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel bare ett tidspørsmål før det blir implementert at man må vedlikeholde våpnene sine for å unngå klikk i slike spill, jeg gleder meg til det kommer.

Det er folk som reparerer våpnene for deg om du betaler litt. Jeg holder alltid mine våpen i topp stand, det lønner seg å kunne stole på utstyret.

Lenke til kommentar

Litt overraskende positiv omtale. Ser at Spillverkets anmelder er litt mer lunken, men det beror vel på subjektive meninger og hvilket forhold man har til SOC og CS. Dette er i alle fall et spill jeg skal ha, ettersom STALKER-serien er en av mine favoritter på PC. Det er lite eller ingenting som kan måle seg med atmosfæren og spillbarheten i disse spillene.

 

Det blir spennende å se hva utviklerne nå foretar seg, om det blir et nytt prosjekt eller ikke. Jeg håper i alle fall det, og at de i så fall holder fast ved sin filosofi og kreativitet.

Lenke til kommentar

Noen som vet noe om hvor viktig det er å ha spilt de første spillene i serien? Jeg har spilt Shadow of Chernobyl (det fikk en plass på min liste over de 15 beste spill fra forrige tiår hvis du lurer på om jeg likte det eller ikke), men har ikke spilt Clear Sky.

Høres ut som Far Cry 2 opplegget ang. tilstanden på våpnene, som er en god effekt som gjør spillet mer virkelig.

 

Tja, i Far Cry 2 ble det hele gjort alt for dårlig og det ble så liksom-realistisk at det blir tydelig at det er urealistisk. Håper det er gjort bedre i Call of Pripyat.

Lenke til kommentar

Tja, i Far Cry 2 ble det hele gjort alt for dårlig og det ble så liksom-realistisk at det blir tydelig at det er urealistisk. Håper det er gjort bedre i Call of Pripyat.

 

Sant nok, men var likevell nyskapende. Men som du sier, håper STALKER CoP tar det til et nytt nivå :)

Lenke til kommentar

AltF4, det er ikke noe must å ha spilt Clear sky før CoP, siden CS er "prequelen" - forhistorien til SoC. CoP er en helt uavhengig historie flere år etter. Det store spørsmålet er hvordan utviklerne i det hele tatt kan nærme seg en så vanvittig bra historie (i min mening) som den "ekte" slutten i SoC hadde....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...